Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66099
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Economic and cultural impact of tourism marketing |
Other Titles |
Экономическое и культурное воздействие маркетинга туризма Економічний і культурний вплив маркетингу туризму |
Authors |
Wang, J.
|
ORCID | |
Keywords |
tourism marketing туристичний маркетинг туристический маркетинг cultural tourism культурний туризм культурный туризм innovations інновації инновации cultural heritage культурну спадщину культурное наследие tourism economics економіка туризму экономика туризма |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66099 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Wang, J. Economic and cultural impact of tourism marketing [Текст] = Економічний і культурний вплив маркетингу туризму / J. Wang // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 53-59. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-05. |
Abstract |
This paper investigates how to model causes and measure the consequences of cultural tourism by evaluating the economic and cultural impacts caused by cultural tourist attractions. The paper introduces a novel approach both to building the comprehensive literature review and constructing the methodology and the toolbox for investigating the economic and cultural impacts of tourism marketing. The results and findings of this paper might be useful for stakeholders, policy-makers and tourism professionals both in public and private spheres. Moreover, the paper sheds some light on the role of innovations in enhancing the economic and cultural impact of tourism in tourism marketing. These findings might be of some interest both for tourism marketing professionals and marketologists pursuing new strategies for increasing the impact of tourism marketing in old and new destinations. У цій статті досліджується, як моделювати причини і вимірювати наслідки культурного туризму, оцінюючи економічні та культурні наслідки, викликані культурними пам'ятками. У матеріалах поданий новий підхід, як до складання всебічного огляду літератури, так і до побудови методології і інструментарію для дослідження економічних і культурних наслідків маркетингу туризму. Результати та висновки цієї статті можуть бути корисні для зацікавлених сторін, політиків і професіоналів в галузі туризму, як в суспільному, так і в приватній сфері. Крім того, в статті проливається певне світло на роль інновацій у підвищенні економічного і культурного впливу туризму на маркетинг туризму. Ці результати можуть представляти певний інтерес, як для професіоналів туристичного маркетингу, так і для маркетологів, які розробляють нові стратегії для збільшення впливу маркетингу туризму в старих і нових напрямках. В этой статье исследуется, как моделировать причины и измерять последствия культурного туризма, оценивая экономические и культурные последствия, вызванные культурными достопримечательностями. В материалах представлен новый подход, как к составлению всестороннего обзора литературы, так и к построению методологии и инструментария для исследования экономических и культурных последствий маркетинга туризма. Результаты и выводы этой статьи могут быть полезны для заинтересованных сторон, политиков и профессионалов в области туризма, как в общественной, так и в частной сфере. Кроме того, в статье проливается некоторый свет на роль инноваций в повышении экономического и культурного воздействия туризма на маркетинг туризма. Эти результаты могут представлять определенный интерес, как для профессионалов туристического маркетинга, так и для маркетологов, разрабатывающих новые стратегии для увеличения воздействия маркетинга туризма в старых и новых направлениях. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
680319
China
82735837
Finland
263831466
France
1
Germany
1
Greece
1
Hong Kong SAR China
2
Iran
1
Ireland
36539
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Portugal
73075
Singapore
263831464
Ukraine
10214292
United Kingdom
4616077
United States
889854190
Unknown Country
1515876907
Vietnam
3608
Downloads
Canada
2
China
263831463
Fiji
1
France
82735836
Germany
3606
India
1
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Nigeria
51487934
Portugal
1
Romania
1
Singapore
1
South Africa
3
Sweden
1
Tanzania
1
Ukraine
82735836
United Arab Emirates
9
United Kingdom
82735838
United States
889854187
Unknown Country
173
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Wang_tourism_marketing_mmi_2017_3_53_59.pdf | 350.76 kB | Adobe PDF | 1453384898 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.