Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66100
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Evaluation of the effectiveness of social capital usage |
Other Titles |
Оцінка ефективності використання соціального капіталу Оценка эффективности использования социального капитала |
Authors |
Korzh, N.
Sokolovska, V. Ivanchenko, H. |
ORCID | |
Keywords |
social capital соціальний капітал социальный капитал consumer capital споживчий капітал потребительский капитал organizational capital організаційний капітал организационный капитал corporate social responsibility корпоративна соціальна відповідальність корпоративная социальная ответственность public relations зв’язки з громадськістю связи с общественностью |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66100 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Korzh, N. Evaluation of the effectiveness of social capital usage [Текст] = Оцінка ефективності використання соціального капіталу / N. Korzh, V. Sokolovska, H. Ivanchenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 60-68. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-06. |
Abstract |
The paper proposes a resource approach to the assessment of social capital. For each component of corporate capital it was determined a list of indicators of quantitative and qualitative assessment and evaluation criteria. It was made a complex analysis of its components: consumer and organizational capital on the example of food industry enterprises in Ukraine. It gave the opportunity to determine the levels of efficiency of social dimension of corporate capital. У статті запропоновано ресурсний підхід до оцінювання соціального капіталу. Для кожної складової корпоративного капіталу було визначено перелік показників кількісної та якісної оцінки та критерії оцінювання. Здійснено комплексний аналіз його складових: споживчого та організаційного капіталів на прикладі підприємств харчової промисловості України. Це дозволило визначити рівні ефективності соціальної складової корпоративного капіталу. В статье рассматривается ресурсный подход к оценке социального капитала. Для каждой составляющей социального капитала был определен перечень показателей количественной и качественной оценки и критерии оценки. Осуществлен комплексный анализ его составляющих: потребительского и организационного капиталов предприятий пищевой промышленности Украины. Это позволило определить уровни эффективности социальной составляющей социального капитала. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
China
1
Colombia
1
Germany
31187
Greece
1
Ireland
3187685
Japan
1
Lithuania
1
Puerto Rico
1
Seychelles
1
South Korea
1
Ukraine
232257
United Kingdom
10166174
United States
61766023
Unknown Country
232256
Vietnam
549
Downloads
Brazil
1
Germany
3187686
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
696682
United Kingdom
1
United States
34065789
Unknown Country
4
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Korzh_Sokolovska_ Ivanchenko_mmi_2017_3_60_68.pdf | 445.7 kB | Adobe PDF | 37950169 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.