Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66100
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Evaluation of the effectiveness of social capital usage
Other Titles Оцінка ефективності використання соціального капіталу
Оценка эффективности использования социального капитала
Authors Korzh, N.
Sokolovska, V.
Ivanchenko, H.
ORCID
Keywords social capital
соціальний капітал
социальный капитал
consumer capital
споживчий капітал
потребительский капитал
organizational capital
організаційний капітал
организационный капитал
corporate social responsibility
корпоративна соціальна відповідальність
корпоративная социальная ответственность
public relations
зв’язки з громадськістю
связи с общественностью
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66100
Publisher Sumy State University
License
Citation Korzh, N. Evaluation of the effectiveness of social capital usage [Текст] = Оцінка ефективності використання соціального капіталу / N. Korzh, V. Sokolovska, H. Ivanchenko // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 60-68. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-06.
Abstract The paper proposes a resource approach to the assessment of social capital. For each component of corporate capital it was determined a list of indicators of quantitative and qualitative assessment and evaluation criteria. It was made a complex analysis of its components: consumer and organizational capital on the example of food industry enterprises in Ukraine. It gave the opportunity to determine the levels of efficiency of social dimension of corporate capital.
У статті запропоновано ресурсний підхід до оцінювання соціального капіталу. Для кожної складової корпоративного капіталу було визначено перелік показників кількісної та якісної оцінки та критерії оцінювання. Здійснено комплексний аналіз його складових: споживчого та організаційного капіталів на прикладі підприємств харчової промисловості України. Це дозволило визначити рівні ефективності соціальної складової корпоративного капіталу.
В статье рассматривается ресурсный подход к оценке социального капитала. Для каждой составляющей социального капитала был определен перечень показателей количественной и качественной оценки и критерии оценки. Осуществлен комплексный анализ его составляющих: потребительского и организационного капиталов предприятий пищевой промышленности Украины. Это позволило определить уровни эффективности социальной составляющей социального капитала.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
1
Colombia Colombia
1
Germany Germany
31187
Greece Greece
1
Ireland Ireland
3187685
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Puerto Rico Puerto Rico
1
Seychelles Seychelles
1
South Korea South Korea
1
Ukraine Ukraine
232257
United Kingdom United Kingdom
10166174
United States United States
61766023
Unknown Country Unknown Country
232256
Vietnam Vietnam
549

Downloads

Brazil Brazil
1
Germany Germany
3187686
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
696682
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
34065789
Unknown Country Unknown Country
4
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Korzh_Sokolovska_ Ivanchenko_mmi_2017_3_60_68.pdf 445.7 kB Adobe PDF 37950169

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.