Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66101
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Segmentation and communication in digital marketing |
Other Titles |
Сегментування і комунікації в цифровому маркетингу Сегментирование и коммуникации в цифровом маркетинге |
Authors |
Oklander, M.
Oklander, T. |
ORCID | |
Keywords |
digital marketing цифровий маркетинг цифровой маркетинг segmentation сегментування сегментирование digital marketing communications цифрові маркетингові комунікації цифровые маркетинговые коммуникации online communities онлайн спільноти онлайн сообщества social networks соціальні мережі социальные сети |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66101 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Oklander, M. Segmentation and communication in digital marketing [Текст] = Сегментування і комунікації в цифровому маркетингу / M. Oklander, T. Oklander // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 69-78. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-07. |
Abstract |
In the article it is determined trends in digital marketing, it is proved that the essence of digital marketing is the personification of business processes in the "seller-buyer" system. It is investigated factors of cultural order and segments of online communities that are formed by means of cultural factors. It is formed the model of advanced marketing communication and it is represented the specificity of progressive tools in digital marketing communications, possibilities and advantages of online communication, marketing goals in online activities. It was developed the matrix for target segments typology of online communities with the allocation of the following target segments: loyal communities, opponent communities, potentially loyal communities, complex communities. It is noted that in the presence of new technologies benefits it is important to keep in mind that communicative campaign should integrate digital and traditional tools. У статті визначено тренди цифрового маркетингу, обґрунтовано, що сутністю цифрового маркетингу є персоніфікація бізнес-процесів в системі «продавець-покупець». Розглянуто чинники культурного порядку та сегменти онлайн спільнот, що формуються за культурними чинниками. Сформовано модель новітніх маркетингових комунікацій та відображено специфіку прогресивних інструментів цифрових маркетингових комунікацій., можливості та переваги он-лайн комунікацій, цілі маркетингової діяльності в Інтернет. Розроблено матрицю для типологізації цільових сегментів онлайн-спільнот з виділенням наступних цільових сегментів – лояльні спільноти, спільноти опоненти, потенційно лояльні спільноти, складні спільноти. Зазначено, що при наявності переваг новітніх технологій важливо мати на увазі, що комунікативна кампанія повинна інтегрувати цифрові та традиційні інструменти. В статье определены тренды цифрового маркетинга, обосновано, что сущностью цифрового маркетинга является персонификация бизнес-процессов в системе «продавец-покупатель». Рассмотрены факторы культурного порядка и сегменты онлайн сообществ, формируемых на основе культурных факторов. Сформирована модель новейших маркетинговых коммуникаций, в которой отражена специфика прогрессивных инструментов цифровых маркетинговых коммуникаций. Выделены возможности и преимущества онлайн коммуникаций, цели маркетинговой деятельности в Интернет. Разработана матрица для типологизации целевых сегментов онлайн-сообществ с выделением следующих целевых сегментов - лояльные сообщества, сообщества оппоненты, потенциально лояльные сообщества, сложные сообщества. Отмечено, что коммуникативная кампания на основе новейших технологий должна интегрировать цифровые и традиционные инструменты маркетинговых коммуникаций. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

119243

1

1313763032

1

-173371917

61404622

2042199664

-757626113

1510367349

1

118661

654241386

197243

547396944

1696870465

171171

547396983

100787

1797841218

-2017884480

762042776

124719

1

1797841290

52775

-520872099

1228574919

-2017884482

2042199686

-173371938

-173372097

-173371900

1696870452

91264

1696870470

1129051903

1313763029

67091

58895

547396989

1

1797841246

547396870

1

1797841235

-173371906

-173371913

97163

120103

1

547396920

60006

512064

1797841250

423210308

1696870471

1129051902

-173372101

-1405831838

-173372090

173883

1696870467

1129051895

654241380

1696870462

-173371889

1298760629

-173371897

1

1

1696870453

1

96366

-173372112

1313763022

-1405831834

152785

-173371895

455060968

-520872098

1797841272

1

1

1

1797841277

93988

1181780265

-2017884489

1129051904

1118275110

-1526768826

1696870460

1696870461

1082844598

-173371922

1

1

1
Downloads

131546

1181780249

40701

-520872102

547396894

1

1510367354

283374991

56599

547396918

1

710685043

64044

130006

1

1

90542

-173372122

1

-1405831832

1

1797841242

1129051901

1696870455

44624

1696870457

1

1

209423

1

-173371907

-173371918

64018

1

-173371909

183301

1313763030

718948219

37160

1

423210320

1797841236

283374963

-2075560625

22948

283374968

76226

1

67757

1

1

-173371924

455060962

283374986

-1405831837

1

-173371920

1129051896

654241381

1118275110

283374967

-173371896

710685051

1

1

217125

455060973

1

-1405831833

174374

-173371891

-173371901

-2075560625

654241379

1

547396951

1

1

-2017884488

-1675032039

455060969

-2017884484

1696870473

455060965

1797841213

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oklander_digital_marketing_mmi_2017_3_69_78.pdf | 423.71 kB | Adobe PDF | 1868784088 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.