Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66101
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Segmentation and communication in digital marketing |
Other Titles |
Сегментування і комунікації в цифровому маркетингу Сегментирование и коммуникации в цифровом маркетинге |
Authors |
Oklander, M.
Oklander, T. |
ORCID | |
Keywords |
digital marketing цифровий маркетинг цифровой маркетинг segmentation сегментування сегментирование digital marketing communications цифрові маркетингові комунікації цифровые маркетинговые коммуникации online communities онлайн спільноти онлайн сообщества social networks соціальні мережі социальные сети |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66101 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Oklander, M. Segmentation and communication in digital marketing [Текст] = Сегментування і комунікації в цифровому маркетингу / M. Oklander, T. Oklander // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 69-78. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-07. |
Abstract |
In the article it is determined trends in digital marketing, it is proved that the essence of digital marketing is the personification of business processes in the "seller-buyer" system. It is investigated factors of cultural order and segments of online communities that are formed by means of cultural factors. It is formed the model of advanced marketing communication and it is represented the specificity of progressive tools in digital marketing communications, possibilities and advantages of online communication, marketing goals in online activities. It was developed the matrix for target segments typology of online communities with the allocation of the following target segments: loyal communities, opponent communities, potentially loyal communities, complex communities. It is noted that in the presence of new technologies benefits it is important to keep in mind that communicative campaign should integrate digital and traditional tools. У статті визначено тренди цифрового маркетингу, обґрунтовано, що сутністю цифрового маркетингу є персоніфікація бізнес-процесів в системі «продавець-покупець». Розглянуто чинники культурного порядку та сегменти онлайн спільнот, що формуються за культурними чинниками. Сформовано модель новітніх маркетингових комунікацій та відображено специфіку прогресивних інструментів цифрових маркетингових комунікацій., можливості та переваги он-лайн комунікацій, цілі маркетингової діяльності в Інтернет. Розроблено матрицю для типологізації цільових сегментів онлайн-спільнот з виділенням наступних цільових сегментів – лояльні спільноти, спільноти опоненти, потенційно лояльні спільноти, складні спільноти. Зазначено, що при наявності переваг новітніх технологій важливо мати на увазі, що комунікативна кампанія повинна інтегрувати цифрові та традиційні інструменти. В статье определены тренды цифрового маркетинга, обосновано, что сущностью цифрового маркетинга является персонификация бизнес-процессов в системе «продавец-покупатель». Рассмотрены факторы культурного порядка и сегменты онлайн сообществ, формируемых на основе культурных факторов. Сформирована модель новейших маркетинговых коммуникаций, в которой отражена специфика прогрессивных инструментов цифровых маркетинговых коммуникаций. Выделены возможности и преимущества онлайн коммуникаций, цели маркетинговой деятельности в Интернет. Разработана матрица для типологизации целевых сегментов онлайн-сообществ с выделением следующих целевых сегментов - лояльные сообщества, сообщества оппоненты, потенциально лояльные сообщества, сложные сообщества. Отмечено, что коммуникативная кампания на основе новейших технологий должна интегрировать цифровые и традиционные инструменты маркетинговых коммуникаций. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Albania
1
Algeria
119243
Antigua & Barbuda
1
Argentina
1313763032
Armenia
1
Australia
-173371917
Austria
61404622
Bangladesh
2042199664
Belgium
-757626113
Bosnia & Herzegovina
1510367349
Botswana
1
Brazil
118661
Bulgaria
654241386
Cambodia
197243
Cameroon
547396944
Canada
1696870465
China
171171
Colombia
547396983
Costa Rica
100787
Czechia
1797841218
Denmark
-2017884480
Ecuador
762042776
Egypt
124719
Ethiopia
1
Finland
1797841290
France
52775
Germany
-520872099
Ghana
1228574919
Greece
-2017884482
Guyana
2042199686
Hong Kong SAR China
-173371938
Hungary
-173372097
India
-173371900
Indonesia
1696870452
Iran
91264
Ireland
1696870470
Israel
1129051903
Italy
1313763029
Jamaica
67091
Japan
58895
Jordan
547396989
Kazakhstan
1
Kenya
1797841246
Kuwait
547396870
Laos
1
Latvia
1797841235
Lithuania
-173371906
Malaysia
-173371913
Maldives
97163
Malta
120103
Martinique
1
Mauritius
547396920
Mexico
60006
Mongolia
512064
Morocco
1797841250
Myanmar (Burma)
423210308
Nepal
1696870471
Netherlands
1129051902
New Zealand
-173372101
Nigeria
-1405831838
Norway
-173372090
Oman
173883
Pakistan
1696870467
Peru
1129051895
Philippines
654241380
Poland
1696870462
Portugal
-173371889
Qatar
1298760629
Romania
-173371897
Russia
1
Rwanda
1
Saudi Arabia
1696870453
Serbia
1
Singapore
96366
Slovakia
-173372112
Slovenia
1313763022
South Africa
-1405831834
South Korea
152785
Spain
-173371895
Sri Lanka
455060968
Sweden
-520872098
Switzerland
1797841272
Syria
1
Taiwan
1
Tanzania
1
Thailand
1797841277
Trinidad & Tobago
93988
Tunisia
1181780265
Turkey
-2017884489
Uganda
1129051904
Ukraine
1118275110
United Arab Emirates
-1526768826
United Kingdom
1696870460
United States
1696870461
Unknown Country
1696870469
Vietnam
-173371922
Yemen
1
Zambia
1
Zimbabwe
1
Downloads
Algeria
131546
Australia
1181780249
Austria
40701
Bangladesh
-520872102
Belgium
547396894
Bolivia
1
Bosnia & Herzegovina
1510367354
Botswana
283374991
Brazil
56599
Bulgaria
547396918
Cambodia
1
Canada
710685043
China
64044
Colombia
130006
Costa Rica
1
Croatia
1
Czechia
90542
Denmark
-173372122
Ecuador
1
Egypt
-1405831832
Estonia
1
Finland
1797841242
France
1129051901
Germany
1696870455
Ghana
44624
Greece
1696870457
Guyana
1
Honduras
1
Hong Kong SAR China
209423
Hungary
1
India
-173371907
Indonesia
-173371918
Iran
64018
Iraq
1
Ireland
-173371909
Israel
183301
Italy
1313763030
Jamaica
718948219
Japan
37160
Jordan
1
Kenya
423210320
Latvia
1797841236
Lithuania
283374963
Malaysia
-2075560625
Malta
22948
Mauritius
283374968
Mexico
76226
Moldova
1
Morocco
67757
Myanmar (Burma)
1
Namibia
1
Nepal
-173371924
Netherlands
455060962
New Zealand
283374986
Nigeria
-1405831837
Norway
1
Pakistan
-173371920
Peru
1129051896
Philippines
654241381
Poland
1118275110
Portugal
283374967
Romania
-173371896
Saudi Arabia
710685051
Senegal
1
Serbia
1
Singapore
217125
Slovakia
455060973
Slovenia
1
South Africa
-1405831833
South Korea
174374
Spain
-173371891
Sri Lanka
-173371901
Sweden
-2075560625
Switzerland
654241379
Taiwan
1
Thailand
547396951
Trinidad & Tobago
1
Tunisia
1
Turkey
-2017884488
Ukraine
-1675032039
United Arab Emirates
455060969
United Kingdom
-2017884484
United States
1696870473
Unknown Country
455060965
Vietnam
1797841213
Zambia
1
Zimbabwe
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oklander_digital_marketing_mmi_2017_3_69_78.pdf | 423.71 kB | Adobe PDF | 1868784088 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.