Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66103
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach |
Other Titles |
Маркетинговый аудит инновационной деятельности предприятий Маркетинговий аудит інноваційної діяльності підприємств |
Authors |
Balyk, U.
Kolisnyk, M. |
ORCID | |
Keywords |
audit аудит marketing маркетинг innovation activity інноваційна діяльність инновационная деятельность organizational structure організаційна структура организационная структура innovative potential інноваційний потенціал инновационный потенциал efficiency ефективність эффективность |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66103 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Balyk, U. Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach [Текст] = Маркетинговий аудит інноваційної діяльності підприємств / U. Balyk, M. Kolisnyk // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 87-95. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-09. |
Abstract |
The essence, objectives and peculiarities of marketing audit of innovation activity of enterprises have been identified. A methodical approach to conduction of an audit at enterprises involved in the innovation activity was proposed, based on the Ukrainian legal framework concerning auditing activity and analysis of theoretical and applied studies on marketing audit. A system of indices for the evaluation of efficiency of innovation marketing was developed. Визначено суть, завдання та особливості маркетингового аудиту інноваційної діяльності підприємств. Базуючись на нормах вітчизняного законодавства про аудиторську діяльність та аналізі теоретико-прикладних досліджень маркетингового аудиту запропоновано методичний підхід до проведення маркетингового аудиту на підприємствах, які здійснюють інноваційну діяльність. Сформовано систему показників оцінювання ефективності маркетингу інновацій. Определена суть, задачи и особенности маркетингового аудита инновационной деятельности предприятий. Основываясь на нормах отечественного законодательства об аудиторской деятельности и анализе теоретико-прикладных исследований маркетингового аудита предложен методический подход к проведению маркетингового аудита на предприятиях, осуществляющих инновационную деятельность. Сформирована система показателей оценки эффективности маркетинга инноваций. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
EU
1
Germany
4597602
Greece
1
Ireland
99313
Japan
572356786
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
36257252
United Kingdom
15580494
United States
-1819948054
Unknown Country
-1154795219
Vietnam
4132
Downloads
China
2
EU
1
Germany
1
India
1
Indonesia
1
Iraq
1
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
1
Ukraine
572356785
United Kingdom
1
United States
1809866405
Unknown Country
19
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Balyk_Kolisnyk_mmi_2017_3_87_95.pdf | 402.73 kB | Adobe PDF | -1912744075 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.