Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66103
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach
Other Titles Маркетинговый аудит инновационной деятельности предприятий
Маркетинговий аудит інноваційної діяльності підприємств
Authors Balyk, U.
Kolisnyk, M.
ORCID
Keywords audit
аудит
marketing
маркетинг
innovation activity
інноваційна діяльність
инновационная деятельность
organizational structure
організаційна структура
организационная структура
innovative potential
інноваційний потенціал
инновационный потенциал
efficiency
ефективність
эффективность
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66103
Publisher Sumy State University
License
Citation Balyk, U. Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach [Текст] = Маркетинговий аудит інноваційної діяльності підприємств / U. Balyk, M. Kolisnyk // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 87-95. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-09.
Abstract The essence, objectives and peculiarities of marketing audit of innovation activity of enterprises have been identified. A methodical approach to conduction of an audit at enterprises involved in the innovation activity was proposed, based on the Ukrainian legal framework concerning auditing activity and analysis of theoretical and applied studies on marketing audit. A system of indices for the evaluation of efficiency of innovation marketing was developed.
Визначено суть, завдання та особливості маркетингового аудиту інноваційної діяльності підприємств. Базуючись на нормах вітчизняного законодавства про аудиторську діяльність та аналізі теоретико-прикладних досліджень маркетингового аудиту запропоновано методичний підхід до проведення маркетингового аудиту на підприємствах, які здійснюють інноваційну діяльність. Сформовано систему показників оцінювання ефективності маркетингу інновацій.
Определена суть, задачи и особенности маркетингового аудита инновационной деятельности предприятий. Основываясь на нормах отечественного законодательства об аудиторской деятельности и анализе теоретико-прикладных исследований маркетингового аудита предложен методический подход к проведению маркетингового аудита на предприятиях, осуществляющих инновационную деятельность. Сформирована система показателей оценки эффективности маркетинга инноваций.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

EU EU
1
Germany Germany
4597602
Greece Greece
1
Ireland Ireland
99313
Japan Japan
572356786
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
36257252
United Kingdom United Kingdom
15580494
United States United States
-1819948054
Unknown Country Unknown Country
-1154795219
Vietnam Vietnam
4132

Downloads

China China
2
EU EU
1
Germany Germany
1
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iraq Iraq
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
572356785
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1809866405
Unknown Country Unknown Country
19
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Balyk_Kolisnyk_mmi_2017_3_87_95.pdf 402.73 kB Adobe PDF -1912744075

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.