Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66126
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Main development drivers of start-up companies within start-up ecosystems: the case of Lithuania |
Other Titles |
Основні фактори розвитку стартап компаній в стартап екосистемах: приклад Литви Основные факторы развития начинающих компаний в стартап экосистемах: пример Литвы |
Authors |
Laužikas, M.
Miliute, A. Bilota, A. Bielousovaitė, D. |
ORCID | |
Keywords |
development drivers start-ups start-up ecosystem sustainability growth фактори розвитку стартап стартап екосистема стійкість ріст факторы развития стартап экосистема устойчивость рост |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66126 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Laužikas, M. Main development drivers of start-up companies within start-up ecosystems: the case of Lithuania [Текст] / M. Laužikas, A. Miliute, A. Bilota, D. Bielousovaitė // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 2. - С. 316-328. |
Abstract |
The purpose of the present publication is to examine the main development drivers of start-up companies in start-up ecosystems. The research question: what are the main drivers of start-up companies within start-up ecosystems in countries with still a relatively limited experience of enhancing dimensions of ecosystems? Therefore, the case of one country (Lithuania) was chosen to overview the transformation process of this economy from the stage where start-ups operate alone in a very weak system without potential synergy effects among peers and other stakeholders to the stage where companies help each other to move to the further development stage and sustain in the market. The weaknesses, mistakes, strengths and techniques of Lithuania could be useful for other countries of the same group to improve their start-up ecosystems. To ingeniously identify and examine the principle drivers of start-up companies within start-up ecosystems, the triangulation method is used where the scientific literature review, quantitative survey and qualitative expert interviews are conducted and results of three sub-researches compared. This research is one of the first from the same series on main drivers of start-up companies as each start-up ecosystem dimension and driver of start-up companies deserve an independent research and analysis. Мета статті - вивчити основні чинники розвитку стартап компаній в стартап екосистемах. Дослідницьке питання: які основні рушійні сили стартап компаній в стартап екосистемах в країнах, де як і раніше існує відносно обмежений досвід підвищення аспектів екосистем? Тому приклад однієї країни (Литва) був обраний для огляду процесу трансформації цієї економіки з тієї стадії, коли стартапи працюють самостійно в дуже слабкій системі без потенційних синергетичних ефектів серед ровесників та інших зацікавлених сторін, на етап, коли компанії допомагають одна одній перейти на наступну стадію розвитку і утриматися на ринку. Слабкі сторони, помилки, сильні сторони і методи Литви можуть бути корисні для інших країн тієї ж групи, щоб поліпшити свої початкові екосистеми. Щоб виявити і дослідити основні чинники стартап компаній в пускових екосистемах, для проведення огляду наукової літератури були використані метод тріангуляції, кількісне опитування і якісні експертні інтерв'ю, а також результати трьох суб-досліджень. Це дослідження є одним з перших в серії за основними факторами розвитку стартап компаній, оскільки кожне початкове значення екосистеми і фактор для стартап компаній заслуговують незалежного дослідження і аналізу. Цель статьи – изучить основные факторы развития начинающих компаний в стартап экосистемах. Исследовательский вопрос: каковы основные движущие силы начинающих компаний в стартап экосистемах в странах, где по-прежнему существует относительно ограниченный опыт повышения аспектов экосистем? Поэтому пример одной страны (Литва) был выбран для обзора процесса трансформации этой экономики с той стадии, когда стартапы работают одни в очень слабой системе без потенциальных синергетических эффектов среди ровесников и других заинтересованных сторон, на этап, когда компании помогают друг другу перейти на следующую стадию развития и удержаться на рынке. Слабые стороны, ошибки, сильные стороны и методы Литвы могут быть полезны для других стран той же группы, чтобы улучшить свои начальные экосистемы. Чтобы выявить и исследовать основные факторы стартап компаний в пусковых экосистемах, для проведения обзора научной литературы были использованы метод триангуляции, количественный опрос и качественные экспертные интервью, а также результаты трех суб-исследований. Это исследование является одним из первых в той же серии по основным факторам развития начинающих компаний, поскольку каждое начальное значение экосистемы и фактор для начинающих компаний заслуживают независимого исследования и анализа. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Armenia
1
Australia
1736668407
China
1057903385
Czechia
1
Egypt
4391995
Finland
1
Germany
1491583
Greece
1
India
151354
Ireland
10470063
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1057903382
Singapore
1
Sweden
3
Ukraine
1429439263
United Kingdom
629307014
United States
118136449
Unknown Country
1429439262
Vietnam
25463
Downloads
Austria
-167594462
China
2
Denmark
1
Egypt
1
Finland
116818561
Germany
116818560
India
20940124
Indonesia
1
Iran
1
Italy
629307017
Lithuania
1057903383
Malaysia
1
Netherlands
116818563
Norway
1
Serbia
1
Sri Lanka
1
Sweden
2
Ukraine
205488
United Kingdom
4250
United States
1736668407
Unknown Country
18
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Laužikas.pdf | 391.03 kB | Adobe PDF | -667077374 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.