Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception |
Other Titles |
Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду Брендинг с пониманием: как национальный профиль потребителя влияет на восприятие ценности бренда |
Authors |
Kliestikova, J.
Janoskova, K. |
ORCID | |
Keywords |
brand бренд branding брендинг brand value цінність бренду ценность бренда consumer national profile національний профіль споживача национальный профиль потребителя Hofstede cultural dimensions культурні аспекти Хофстеда культурные аспекты Хофстеда Slovak Republic Словацька Республіка Словацкая Республика OECD countries країни ОЕСР страны ОЭСР |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Kliestikova, J. Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception [Текст] = Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду / J. Kliestikova, K. Janoskova // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 149-157. : DOI: 10.21272/mmi.2017.3-14. |
Abstract |
Practice has shown that inappropriate branding pattern can be branding pattern which was previously very appropriate on other market or for other brand. By application of cluster analysis in OECD´ countries, in the context of Hofstede model of social dimensions, we found that the cause of this phenomenon is the significance of the impact of the national socio-cultural profile of consumers in the subjective perception of the brand value. On the example of Slovak Republic was confirmed that customers perceive as more valuable the brands, which social-cultural profile of the country of origin is convergent with the national. Subsequently, we identified individual attributes of the socio-cultural profile with the sources of individually perceived the brand value. Практика показала, що неприйнятна модель брендингу може бути моделлю брендингу, яка раніше була дуже доречною на інших ринках або для іншого бренду. Під час застосування кластерного аналізу в країнах ОЕСР в контексті моделі соціальних вимірів Хофстеда ми виявили, що причиною цього явища є значимість впливу національного соціокультурного профілю споживачів на суб'єктивне сприйняття цінності бренду. На прикладі Словацької Республіки було підтверджено, що клієнти вважають більш цінними бренди, соціально-культурний профіль країни походження яких зближується з національним. Згодом ми визначили індивідуальні атрибути соціокультурного профілю з джерелами індивідуального сприйняття цінності бренду. Практика показала, что неприемлемая модель брендинга может быть моделью брендинга, которая ранее была очень уместной на других рынках или для другого бренда. При применении кластерного анализа в странах ОЭСР в контексте модели социальных измерений Хофстеда мы обнаружили, что причиной этого явления является значимость влияния национального социокультурного профиля потребителей на субъективное восприятие ценности бренда. На примере Словацкой Республики было подтверждено, что клиенты считают более ценными бренды, социально-культурный профиль страны происхождения которых сближается с национальным. Впоследствии мы определили индивидуальные атрибуты социокультурного профиля с источниками индивидуального восприятия ценности бренда. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

-1937109205

438370494

1

1

29325879

-2063392651

31115

1

1354932440

1318039806

141616

-2063392638

1

1945800852

1912778109

303638605

1

183543

1704124

1

-2063392631

1318039805

684183566

1518509536

86079

1351617632

200085

-1488463746

223172567

1

111839

1518509533

-106518691

1

1

1

205370

175867

92411

1

27004

-2063392643

1

1

-2063392642

30475

1

1351617630

684183564

184406

1

70711

1269192696

1

1

3408277

36942

1

1159996134

70306

48324

1912778108

1912778112

438370492

1

-2063392635
Downloads

1

438370495

1

1

303638614

-2063392647

246891470

-1937109204

92801

52845

1

169656

42225

173140

186589

1

167696

207306

1

1351617634

1

123375

1

209635

1

1

62402

1

1945800850

77725

50097

1

1269192690

215239

1

71383

1

3408279

213152

684183565

1

1

1

1912778110

1

1

1159996135

529905487

1058909768

303638612

303638619

303638618

-2063392632
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kliestikova_Janoskova_mmi_2017_3_149_157.pdf | 438.28 kB | Adobe PDF | 1458862452 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.