Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66154
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Models of innovative product distribution: global PC sales market |
Other Titles |
Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів Модели распространения инновационного продукта: глобальный рынок продаж компьютеров |
Authors |
Oliinyk, Viktor Mykhailovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-6251-3846 |
Keywords |
innovation models generations of innovation models innovation management forecasting price function інноваційні моделі покоління інноваційних моделей інноваційний менеджмент прогнозування функція ціни инновационные модели поколения инновационных моделей инновационный менеджмент прогнозирование функция цены |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66154 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Oliinyk, V. Models of innovative product distribution: global PC sales market [Текст] = Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів / V. Oliinyk // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 15-26. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-01 |
Abstract |
The article considers various models of the distribution of an innovative product. Models based on the Bass model are proposed, taking into account external socio-economic factors. The commodity price function is considered, taking into account the rate of its cost reduction. Numerical results of sales of computers are received, taking into account the change in its price. Based on the results obtained from the two models, a forecast is made for the future unit sales to the global PC market (2017–2020). У статті розглядаються різні моделі поширення інноваційного продукту. Пропонуються моделі, засновані на моделі Басса, з урахуванням зовнішніх соціально-економічних чинників. Розглядається функція ціни товару, що враховує темп зменшення його вартості. Отримано чисельні результати продажів комп'ютерів, з урахуванням зміни його ціни. На підставі результатів, отриманих за двома моделями, робиться прогноз майбутніх продажів комп'ютерів (2017–2020). В статье рассматриваются различные модели распространения инновационного продукта. Предлагаются модели, основанные на модели Басса, с учетом внешних социально-экономических факторов. Рассматривается функция цены товара, учитывающая темп уменьшения его стоимости. Получены численные результаты продаж компьютеров, с учетом изменения его цены. На основании результатов, полученных по двум моделям, делается прогноз будущих продаж компьютеров (2017–2020). |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-439145517
France
1
Germany
-749619027
Greece
1
India
46346745
Indonesia
1
Ireland
-215847766
Italy
1
Japan
1
Lithuania
75658
Netherlands
4911
Philippines
1
Russia
1
Singapore
1
Sweden
562041
Taiwan
33
Ukraine
1772674592
United Arab Emirates
1
United Kingdom
812685393
United States
788741921
Unknown Country
28
Vietnam
150336
Downloads
Australia
1
Brazil
2208860
Canada
1
China
1
Germany
-749619026
India
1
Italy
572688087
Latvia
1
Lithuania
562042
Philippines
1
Singapore
1
Taiwan
35
Ukraine
60604
United Kingdom
1
United States
788741922
Unknown Country
-215847766
Vietnam
-2106198124
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Oliinyk.pdf | 523.55 kB | Adobe PDF | -1707403358 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.