Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66163
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Information in marketing systems |
Other Titles |
Информация в маркетинговых системах Інформація в маркетингових системах |
Authors |
Borysenko, Oleksii Andriiovych
Tielietov, Oleksandr Serhiiovych Makarova, V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-7466-9135 http://orcid.org/0000-0001-9977-2294 |
Keywords |
marketing systems organizational and information systems sets of system constraints marketing information relevant information маркетингові системи організаційно-інформаційні системи множини обмежень систем маркетингова інформація актуальна інформація маркетинговые системы организационно-информационные системы множества ограничений систем маркетинговая информация актуальная информация |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66163 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Borysenko, O. Information in marketing systems [Текст] = Інформація в маркетингових системах / O. Borysenko, O. Teletov, V. Makarova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - C. 49-57. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-4 |
Abstract |
The article deals with the questions of conducting and evaluating the quantitative optimum set of system constraints in marketing organizational and information systems. It is shown that in each marketing system there is a certain ratio of entropy and received marketing information, the optimal number of bounded states of the system is determined in accordance with the conditional total number of permissible system states; the share of actual (topically-demanded) system information; the measure of the annual update of information in a system that corresponds to a specific quantitatively defined interval from the amount of system information. У статті розглядаються питання щодо впровадження і оцінювання кількісно-оптимальної множини системних обмежень у маркетингових організаційно-інформаційних системах. Показано, що в кожній маркетинговій системі існує певне співвідношення ентропії і одержуваної маркетингової інформації. Визначені: оптимальна кількість обмежених станів системи відповідно до умовної загальної кількості дозволених системних станів; частка актуальної (злободенно-затребуваної) системної інформації; міра річного оновлення інформації в системі, що відповідає конкретному кількісно визначеному інтервалу від обсягу системної інформації. В статье рассматриваются вопросы относительно внедрения и оценки количественно-оптимального множества системных ограничений в маркетинговых организационно-информационных системах. Показано, что в каждой системе маркетинга имеется определенное соотношение энтропии и получаемой маркетинговой информации. Определены: оптимальное количество ограниченных состояний системы относительно к условному общему количеству разрешённых состояний системы; доля актуальной (злободневно-затребованной) системной информации; мера годового обновления информации в системе, что отвечает конкретному количественно определенному интервалу от объема системной информации. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
China
173483409
Côte d’Ivoire
1
Egypt
1
France
1
Germany
1
Greece
1
Ireland
3696981
Latvia
69232
Lithuania
1
Singapore
57
Sweden
1
Ukraine
1665175411
United Kingdom
9392547
United States
1703747063
Unknown Country
-630161081
Vietnam
4859
Downloads
Germany
1
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
96133036
United Kingdom
1
United States
-996709818
Unknown Country
-630161081
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Borysenko_Teletov.pdf | 415.38 kB | Adobe PDF | -1530737857 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.