Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66181
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Impact of seller's gender on purchaser's consumption behavior |
Other Titles |
Вплив статі продавця на споживчу поведінку покупця Влияние пола продавца на покупательское поведение потребителя |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Klisinski, J. Hrytsai, S. Starkiv, I. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
trade enterprises buy and sell process gender factor cooperation between seller and purchaser management of sellers’ staff підприємства торгівлі купівля-продаж гендерний фактор взаємодія продавця і покупця управління штатом продавців предприятия торговли покупка-продажа гендерный фактор взаимодействие продавца и покупателя управление штатом продавцов |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66181 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Impact of seller's gender on purchaser's consumption behavior [Текст] = Вплив статі продавця на споживчу поведінку покупця / S. Illiashenko, J. Klisinski, S. Hrytsai, I. Starkiv // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 58-66. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-5 |
Abstract |
The article deals with research results, which prove impact of seller’s gender on purchaser’s consumption behavior. It defines main factors, which impact cooperation between sellers and purchasers of different gender in the buy and sell process. There are following ones among them: an idea about gender of the ideal seller, pleasant communication with seller, attentive attitude (clearness and understanding of the answer to questions, provision with wide information, and interest in conversation), detailed representation of the necessary information for purchaser etc. Results of the conducted studies can be used as a methodic tool to form sellers’ staff, to define and to distinguish their functions and roles etc. У статті викладено результати досліджень, які доводять вплив статі продавця на купівельну поведінку покупця. Визначено основні фактори, що впливають на взаємодію покупців і продавців різної статі у процесі купівлі-продажу. Серед них виділено: уявлення про стать ідеального продавця, приємність спілкування з продавцем, уважливість ставлення (чіткість і зрозумілість відповіді на поставлені запитання, надання розширеної інформації, прояв зацікавленості у розмові), детальне висвітлення потрібної для покупця інформації тощо. Результати проведених досліджень можуть бути використані як методична допомога при формуванні штату продавців, визначенні і розподілу їх функцій і ролей тощо. В статье изложены результаты исследований, которые доказывают влияние пола продавца на покупательское поведение потребителя. Определены основные факторы, которые влияют на взаимодействие покупателей и продавцов различного пола в процессе покупки-продажи. Среди них выделены: представление о поле идеального продавца, приятность общения с продавцом, внимательное отношение (четкость и понятность ответа на поставленные вопросы, предоставление расширенной информации, проявление заинтересованности в разговоре), детальное освещение необходимой для покупателя информации и т. п. Результаты приведенных исследований могут быть использованы как методическая помощь при формировании штата продавцов, определении и распределении их функций и т.д. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
China
3292095
Finland
1
France
1
Germany
1
Greece
1
Ireland
15219
Lithuania
1
Sweden
1
Ukraine
201520
United Kingdom
101128
United States
16377030
Unknown Country
20189991
Vietnam
1472
Downloads
Germany
12564064
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
604318
United Kingdom
1
United States
12564060
Unknown Country
20189993
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko.pdf | 152.44 kB | Adobe PDF | 45922439 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.