Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process
Other Titles Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок
Исследование особенностей использования смартфонов в процессе осуществления покупок
Authors Bacik, R.
Kakalejcik, L.
Gavurova, B.
ORCID
Keywords e-commerce
mobile devices
smartphone
smartphone adoption
mobile marketing
електронний ринок
мобільні пристрої
смартфон
прийняття смартфонів
мобільний маркетинг
электронный рынок
мобильные устройства
принятие смартфонов
мобильный маркетинг
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193
Publisher Sumy State University
License
Citation Bacik, R. Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process [Текст] = Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок / R. Bacik, L. Kakalejcik, B. Gavurova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 99-111. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-9
Abstract The main aim of the study is to analyze the use of smartphones by customers in the purchasing process and provide recommendations for innovation in shopping experience. In order to analyze interdependencies by defining the basic attributes of user clusters and their comparisons, data obtained from a consumer survey conducted by Google - Consumer Barometer was used. Factor analysis and k-means cluster analysis was executed in order to analyze the data and divide users into homogenous groups of users. By executing so, we have identified spatial correlations as a side product of our analysis. Based on the results it was possible to identify the most popular activities in the pre-purchasing stage - finding ideas, getting a store location, finding where to buy the product. The results pointed out to 2 groups of active smartphone users in terms of purchase, and 2 more conservative clusters – mostly containing users from European countries. The results of our study will help e-commerce subjects to better understand the omnichannel behavior of users who are increasingly using mobile devices - smartphones - in the purchasing process.
У статті досліджено особливості використання смартфонів споживачами в процесі здійснення покупок. Під час дослідження проаналізовано дані сервісу «Consumer Barometer» за допомогою факторного аналізу і кластера k-means. З точки зору здійснення покупок до уваги бралися дві групи активних і дві групи консервативних користувачів смартфонів
В статье исследованы особенности использования смартфонов в процессе осуществления покупок. Во время исследования проанализированы данные сервиса «Consumer Barometer» с помощью факторного анализа и кластера k-means. С точки зрения осуществления покупок брались в расчет две группы активных и две групп консервативных пользователей смартфонов.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Argentina Argentina
1
Australia Australia
-542549538
Austria Austria
149988
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
-542549536
Canada Canada
777007236
China China
-701431499
Denmark Denmark
1
France France
-542549535
Germany Germany
1777669604
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
India India
83978635
Indonesia Indonesia
1083720836
Ireland Ireland
1793734196
Italy Italy
99385556
Lithuania Lithuania
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Malaysia Malaysia
158
Nigeria Nigeria
1
Philippines Philippines
-1758888115
Poland Poland
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
6115
South Africa South Africa
2
Switzerland Switzerland
232461
Taiwan Taiwan
26711
Turkey Turkey
96528
Ukraine Ukraine
56876
United Kingdom United Kingdom
1554014473
United States United States
-1740075590
Unknown Country Unknown Country
54
Vietnam Vietnam
15330025

Downloads

Albania Albania
-1402862998
Australia Australia
216904
Austria Austria
-1402862998
Azerbaijan Azerbaijan
1777669609
China China
6112
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Finland Finland
1330359338
France France
1777669599
Germany Germany
-1740075591
Ghana Ghana
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Hungary Hungary
1
India India
83978637
Indonesia Indonesia
15330019
Ireland Ireland
-701431496
Italy Italy
777007238
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
1
Pakistan Pakistan
988220357
Philippines Philippines
-701431500
Romania Romania
1554014471
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-701431499
South Africa South Africa
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
232462
Taiwan Taiwan
178607
Ukraine Ukraine
30680
United Kingdom United Kingdom
1554014472
United States United States
-542549539
Unknown Country Unknown Country
159382
Vietnam Vietnam
-1740075589

Files

File Size Format Downloads
Bacik.pdf 493.32 kB Adobe PDF 926366689

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.