Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process |
Other Titles |
Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок Исследование особенностей использования смартфонов в процессе осуществления покупок |
Authors |
Bacik, R.
Kakalejcik, L. Gavurova, B. |
ORCID | |
Keywords |
e-commerce mobile devices smartphone smartphone adoption mobile marketing електронний ринок мобільні пристрої смартфон прийняття смартфонів мобільний маркетинг электронный рынок мобильные устройства принятие смартфонов мобильный маркетинг |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Bacik, R. Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process [Текст] = Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок / R. Bacik, L. Kakalejcik, B. Gavurova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 99-111. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-9 |
Abstract |
The main aim of the study is to analyze the use of smartphones by customers in the purchasing process and provide recommendations for innovation in shopping experience. In order to analyze interdependencies by defining the basic attributes of user clusters and their comparisons, data obtained from a consumer survey conducted by Google - Consumer Barometer was used. Factor analysis and k-means cluster analysis was executed in order to analyze the data and divide users into homogenous groups of users. By executing so, we have identified spatial correlations as a side product of our analysis. Based on the results it was possible to identify the most popular activities in the pre-purchasing stage - finding ideas, getting a store location, finding where to buy the product. The results pointed out to 2 groups of active smartphone users in terms of purchase, and 2 more conservative clusters – mostly containing users from European countries. The results of our study will help e-commerce subjects to better understand the omnichannel behavior of users who are increasingly using mobile devices - smartphones - in the purchasing process. У статті досліджено особливості використання смартфонів споживачами в процесі здійснення покупок. Під час дослідження проаналізовано дані сервісу «Consumer Barometer» за допомогою факторного аналізу і кластера k-means. З точки зору здійснення покупок до уваги бралися дві групи активних і дві групи консервативних користувачів смартфонів В статье исследованы особенности использования смартфонов в процессе осуществления покупок. Во время исследования проанализированы данные сервиса «Consumer Barometer» с помощью факторного анализа и кластера k-means. С точки зрения осуществления покупок брались в расчет две группы активных и две групп консервативных пользователей смартфонов. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Australia
-542549538
Austria
149988
Bangladesh
1
Belgium
-542549536
Canada
777007236
China
-701431499
Denmark
1
France
-542549535
Germany
1777669604
Greece
1
Hungary
1
India
83978635
Indonesia
1083720836
Ireland
1793734196
Italy
99385556
Lithuania
1
Macao SAR China
1
Malaysia
158
Nigeria
1
Philippines
-1758888115
Poland
1
Saudi Arabia
1
Singapore
6115
South Africa
2
Switzerland
232461
Taiwan
26711
Turkey
96528
Ukraine
56876
United Kingdom
1554014473
United States
-1740075590
Unknown Country
54
Vietnam
15330025
Downloads
Albania
-1402862998
Australia
216904
Austria
-1402862998
Azerbaijan
1777669609
China
6112
Côte d’Ivoire
1
Finland
1330359338
France
1777669599
Germany
-1740075591
Ghana
1
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
India
83978637
Indonesia
15330019
Ireland
-701431496
Italy
777007238
Lithuania
1
Malaysia
1
Mexico
1
Netherlands
1
Pakistan
988220357
Philippines
-701431500
Romania
1554014471
Russia
1
Singapore
-701431499
South Africa
1
Sri Lanka
1
Sweden
1
Switzerland
232462
Taiwan
178607
Ukraine
30680
United Kingdom
1554014472
United States
-542549539
Unknown Country
159382
Vietnam
-1740075589
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bacik.pdf | 493.32 kB | Adobe PDF | 926366689 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.