Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process |
Other Titles |
Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок Исследование особенностей использования смартфонов в процессе осуществления покупок |
Authors |
Bacik, R.
Kakalejcik, L. Gavurova, B. |
ORCID | |
Keywords |
e-commerce mobile devices smartphone smartphone adoption mobile marketing електронний ринок мобільні пристрої смартфон прийняття смартфонів мобільний маркетинг электронный рынок мобильные устройства принятие смартфонов мобильный маркетинг |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66193 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Bacik, R. Innovation of shopping experience based on smartphone behavior in purchasing process [Текст] = Дослідження особливостей використання смартфонів у процесі здійснення покупок / R. Bacik, L. Kakalejcik, B. Gavurova // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 99-111. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-9 |
Abstract |
The main aim of the study is to analyze the use of smartphones by customers in the purchasing process and provide recommendations for innovation in shopping experience. In order to analyze interdependencies by defining the basic attributes of user clusters and their comparisons, data obtained from a consumer survey conducted by Google - Consumer Barometer was used. Factor analysis and k-means cluster analysis was executed in order to analyze the data and divide users into homogenous groups of users. By executing so, we have identified spatial correlations as a side product of our analysis. Based on the results it was possible to identify the most popular activities in the pre-purchasing stage - finding ideas, getting a store location, finding where to buy the product. The results pointed out to 2 groups of active smartphone users in terms of purchase, and 2 more conservative clusters – mostly containing users from European countries. The results of our study will help e-commerce subjects to better understand the omnichannel behavior of users who are increasingly using mobile devices - smartphones - in the purchasing process. У статті досліджено особливості використання смартфонів споживачами в процесі здійснення покупок. Під час дослідження проаналізовано дані сервісу «Consumer Barometer» за допомогою факторного аналізу і кластера k-means. З точки зору здійснення покупок до уваги бралися дві групи активних і дві групи консервативних користувачів смартфонів В статье исследованы особенности использования смартфонов в процессе осуществления покупок. Во время исследования проанализированы данные сервиса «Consumer Barometer» с помощью факторного анализа и кластера k-means. С точки зрения осуществления покупок брались в расчет две группы активных и две групп консервативных пользователей смартфонов. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

-542549538

149988

1

-542549536

777007236

-701431499

1

-542549535

1777669604

1

1

83978635

1083720836

1793734196

99385556

1

1

158

1

-1758888115

1

1

6115

2

232461

26711

96528

56876

1554014473

-1740075590

-1580236046

15330025
Downloads

-1402862998

216904

-1402862998

1777669609

6112

1

1330359338

1777669599

-1740075591

1

1

1

83978637

15330019

-701431496

777007238

1

1

1

1

988220357

-701431500

1554014471

1

-701431499

1

1

1

232462

178607

30680

1554014472

-542549539

1357365653

-1740075589
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bacik.pdf | 493.32 kB | Adobe PDF | -2011394336 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.