Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66251
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions |
Other Titles |
Методичні засади вивчення питань нанотехнологій у курсі загальної фізики вищих навчальних закладів Методические основы изучения вопросов нанотехнологий в курсе общей физики высших учебных заведений |
Authors |
Zavrazhna, O.M.
Odnodvorets, Larysa Valentynivna ![]() Pasko, Olha Oleksandrivna ![]() Saltykova, A.I. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8112-1933 http://orcid.org/0000-0001-9626-6636 |
Keywords |
Nanoscale Nanotechnologies Course of General Physics Higher education Nano-objects Nanoparticles Method for teaching nanotechnologies Нанонаука Нанотехнологии Курс общей физики Высшие учебные заведения Нанообъект Наночастицы Методика обучения нанотехнологиям Нанотехнології Курс загальної фізики Вищі навчальні заклади Нанооб’єкт Наночастинка Методика навчання нанотехнологій |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66251 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Methodological Bases for Study Nanotechnology in the General Physics Course of Higher Educational Institutions [Текст] / O.M. Zavrazhna, L.V. Odnodvorets, O.O. Pasko, A.I. Saltykova // Журнал нано- та електронної фізики. - 2017. - Т.9, № 5. - 05032. - DOI: 10.21272/jnep.9(5).05032. |
Abstract |
The paper describes methodological aspects of students' knowledge formation about the basic concepts of nanoscience and nanotechnology in General Physics course of higher education. The inclusion of the concepts of nanophysics and nanotechnology in the fundamental physical terms and concepts general list were proposed. Physics aptitude provide formation the graduate competences in the context of nanoscience through progressive systemic administration of certain issues in the General Physics content were shown. Particular attention is paid to the selection of material for nanotechnology in teaching students of different specialties. Proved that the inclusion in the subject material the specific issues associated with nanotechnology allows you to create a culture in the use of terminology; shown the relationship of knowledge gained in the course of physics with the requirements of time; improved targeted training for current production lines universities. Работа посвящена методическим аспектам формирования у студентов знаний об основных понятиях нанонауки и нанотехнологии в курсе общей физики высших учебных заведений. Предложено включение понятий нанофизики и нанотехнологий в общий перечень фундаментальных физических терминов и представлений. Показано, что именно физика может обеспечить формирование соответствующих компетенций выпускника в контексте развития нанонауки путем постепенного системного введения отдельных вопросов в содержание общего курса. Особое внимание уделено отбору материала по нанотехнологиям при обучении студентов различных специальностей. Доказано, что включение в предметный материал конкретных вопросов, связанных с нанотехнологиями позволяет сформировать культуру в использовании терминологии; показать связь знаний, полученных в рамках курса физики с требованиями времени; улучшить целевую подготовку кадров для актуальных направлений производства высшими учебными заведениями. Робота присвячена висвітленню методичних аспектів формування у студентів знань про основні поняття нанонауки та нанотехнології у курсі загальної фізики вищих навчальних закладів. Запропоновано включення понять нанофізики і нанотехнологій у загальний перелік фундаментальних фізичних термінів і уявлень. Показано, що саме фізика може забезпечити формування відповідних компетенцій випускника у контексті розвитку нанонауки шляхом поступового системного введення окремих питань у зміст загального курсу. Особливу увагу приділено відбору матеріалу з нанотехнологій при навчанні студентів різних спеціальностей. Доведено, що включення у предметний матеріал конкретних питань, пов'язаних з нанотехнологіями дозволяє сформувати культуру у використанні термінології; показати зв'язок знань, отриманих в рамках курсу фізики з вимогами часу; поліпшити цільову підготовку кадрів для актуальних напрямків виробництва вищими навчальними закладами. |
Appears in Collections: |
Журнал нано- та електронної фізики (Journal of nano- and electronic physics) |
Views

1

1

1

143554138

976271030

12875812

1

51502867

1

1

617635

-1070849115

1

1

1

20777

1977961168

988983438

775544025

574817017

-964700194

41555
Downloads

1235270

976271031

1

1

1

1

1613164560

1

976271033

574817018

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
JNEP_05032.pdf | 321.8 kB | Adobe PDF | -153208377 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.