Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66348
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects |
Other Titles |
Раскрытие информации по устойчивому развитию как инструмент маркетинговых коммуникаций со стейкхолдерами, маркетинговые, социальные и экономические аспекты Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій компаній зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Lieonov, Serhii Viacheslavovych Makarenko, Inna Oleksandrivna Sirkovska, N. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/0000-0001-5639-3008 http://orcid.org/0000-0001-7326-5374 |
Keywords |
marketing reporting on sustainable development accounting for ESG-criteria sustainable development innovation development stakeholder marketing communications маркетинг звітність зі сталого розвитку облік за ESG-критеріями сталий розвиток інноваційний розвиток стейкхолдери маркетингові комунікації отчетность по устойчивому развитию учет по ESG-критериям устойчивое развитие инновационное развитие стейкхолдеры маркетинговые коммуникации |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66348 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects [Текст] = Розкриття інформації зі сталого розвитку як інструмент маркетингових комунікацій компаній зі стейкхолдерами: маркетингові, соціальні та економічні аспекти / T. Vasilieva, S. Lieonov, I. Makarenko, N. Sirkovska // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2017. - № 4. - С. 350-357. - DOI: 10.21272/mmi.2017.4-31 |
Abstract |
In the context of the inability of the traditional corporate reporting paradigm to meet the stakeholders need, the new sustainability accounting paradigm and sustainability disclosure information as its communication tool has a number of marketing, social and economic benefits. It brings particular importance to attracting financing for innovative development and innovation activities of companies. The analysis of peculiarities Ukrainian companies sustainability reporting testifies the initial stage of its formation. At the same time, the authors underline the increase of companies’ innovation potential with more transparent sustainability reporting, which takes into account socio-ecological and economic aspects of activity and meets the needs of stakeholders in the current conditions. В умовах неспроможності традиційної парадигми корпоративної звітності задовольнити запити стейкхолдерів, нова парадигма обліку сталого розвитку та її комунікаційний інструмент – розкриття інформації зі сталого розвитку мають ряд маркетингових, соціальних та економічних переваг. Особливого значення воно набуває для залучення фінансування інноваційного розвитку та інноваційної діяльності компаній. Проведений аналіз особливостей поширення звітності зі сталого розвитку серед українських компаній засвідчує початковий етап її становлення. При цьому підвищення їх інноваційного потенціалу автори вбачають за рахунок більш прозорої звітності зі сталого розвитку, яка враховує соціо-еколого-економічні аспекти діяльності та відповідає запитам стейкхолдерів у сучасних умовах. В условиях несостоятельности традиционной парадигмы корпоративной отчетности удовлетворить запросы стейкхолдеров, новая парадигма учета устойчивого развития и ее коммуникационный инструмент – раскрытые информации по устойчивому развитию имеют ряд маркетинговых, социальных и экономических преимуществ. Особое значение оно приобретает в формировании основы для привлечения финансирования инновационного развития и инновационной деятельности компаний. Проведенный анализ особенностей распространения отчетноти по устойчивому развитию среди украинских компаний свидетельствует о начальном этапе ее становления. Повышение инновационного потенциала компаний авторы видят за счет более прозрачной отчетности по устойчивому развитию, которая учитывает социо-эколого-экономические аспекты деятельности и соответствует запросам стейкхолдеров в современных условиях. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
-824216644
Austria
615361047
China
-1433487901
Germany
-1648433285
Iran
1
Ireland
1180892124
Lithuania
1
Moldova
1
Puerto Rico
1
Slovakia
1
Taiwan
1
Ukraine
1820771951
United Kingdom
-1081786448
United States
-1689239972
Unknown Country
1330056640
Vietnam
35813
Downloads
Austria
615361048
China
1018631376
Germany
1018631376
India
1
Ireland
1
Japan
1
Lithuania
1
Ukraine
1820771952
United Kingdom
39043
United States
-1689239975
Unknown Country
33
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasilieva.pdf | 188.69 kB | Adobe PDF | -1510772438 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.