Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership |
Other Titles |
Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства |
Authors |
Sabadash, Viktor Volodymyrovych
Marchenko, T.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1157-212X |
Keywords |
asset актив balance баланс profitability прибутковість доходность investments інвестиції инвестиции capital капітал капитал competition конкуренція конкуренция profit прибуток прибыль product продукт market ринок рынок strategy стратегія стратегия global value chain глобальний ланцюжок вартості глобальная цепочка стоимости |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70. |
Abstract |
The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking
into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most
successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents
and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions
in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also
on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial
performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness
of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is
illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by
the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market. У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку. В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views
Argentina
152499
Armenia
1
Australia
-689742994
Austria
1911169049
Bahrain
68077
Bangladesh
1911169036
Belgium
461408500
Botswana
1917187936
Brazil
188202
Canada
2086158338
Chile
1
China
-689743008
Colombia
781005372
Côte d’Ivoire
206396
Denmark
1
Dominica
1
Ecuador
1869785791
Egypt
2036157754
Ethiopia
1
Finland
2086158348
France
503268617
Georgia
1
Germany
-344876895
Ghana
1869785778
Greece
1
Hong Kong SAR China
-199496959
Hungary
209429
India
-689743020
Indonesia
651356844
Ireland
-480867542
Italy
1911169038
Japan
-480867545
Jordan
148386
Kazakhstan
1911169027
Kenya
-344876893
Latvia
1
Lebanon
39914
Lithuania
1
Luxembourg
35782
Malawi
1
Malaysia
-689743012
Mauritius
1
Morocco
214377
Myanmar (Burma)
204040
Nepal
1623154036
Netherlands
1462722779
New Zealand
-1129731928
Nigeria
147282
Norway
1623154035
Oman
1275081722
Pakistan
-344876901
Philippines
2086158344
Poland
-1934370600
Portugal
2086158361
Qatar
-359748505
Romania
-1934370607
Russia
-689743007
Saudi Arabia
1
Senegal
1
Serbia
651356856
Singapore
-1129731910
Somalia
1
South Africa
-689743009
Spain
1623154063
Sri Lanka
1462722817
Sweden
205584
Syria
1017612786
Taiwan
1
Thailand
1
Trinidad & Tobago
143718
Turkey
-689743005
Ukraine
-864418758
United Arab Emirates
-1129731904
United Kingdom
-689743003
United States
-689743019
Unknown Country
851267170
Uzbekistan
47894
Vietnam
-1129731924
Zambia
-1129731920
Downloads
Albania
349583
Argentina
1
Australia
-689743016
Bahrain
1
Bangladesh
1
Belgium
1623154072
Brazil
1
Canada
2086158337
China
-689742996
Colombia
781005373
Congo - Brazzaville
-1934370586
Czechia
1
Egypt
1911169021
Finland
979665827
France
1
Georgia
363664982
Germany
-344876894
Ghana
1
Greece
136525
Hong Kong SAR China
-344876902
Hungary
1
India
979665839
Indonesia
651356845
Ireland
2086158319
Italy
28126
Japan
-1934370569
Jordan
1
Kazakhstan
1
Kenya
202582
Lebanon
1
Lithuania
186275
Luxembourg
1
Malaysia
-689743011
Mauritius
1462722795
Myanmar (Burma)
49321
Namibia
1
Nepal
98544676
Netherlands
1462722796
New Zealand
1
Nigeria
1
Norway
1
Oman
189432
Pakistan
-1843353410
Philippines
-1934370559
Poland
1
Portugal
2086158362
Qatar
1869785783
Romania
1
Serbia
651356857
Singapore
-1129731909
Somalia
1
South Africa
-689743014
Spain
1623154064
Sri Lanka
38049
Sweden
103785
Switzerland
71515
Syria
1
Thailand
125548
Trinidad & Tobago
2086158279
Turkey
2086158288
Ukraine
503268620
United Arab Emirates
-1129731905
United Kingdom
979665823
United States
-689743027
Unknown Country
356017399
Uzbekistan
212028
Vietnam
215015
Zambia
249399146
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf | 571.39 kB | Adobe PDF | 49719621 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.