Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership |
Other Titles |
Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства Глобальная стратегия конкуренции компании Lenovo: движущие силы лидерства |
Authors |
Sabadash, Viktor Volodymyrovych
![]() Marchenko, T.V. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1157-212X |
Keywords |
asset актив balance баланс profitability прибутковість доходность investments інвестиції инвестиции capital капітал капитал competition конкуренція конкуренция profit прибуток прибыль product продукт market ринок рынок strategy стратегія стратегия global value chain глобальний ланцюжок вартості глобальная цепочка стоимости |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66472 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Sabadash, V.V. Lenovo's Global Competition Strategy: the Driving Forces of Leadership [Текст] = Глобальна стратегія конкуренції компанії Lenovo: рушійні сили лідерства / V.V. Sabadash, T.V. Marchenko // Механізм регулювання економіки. – 2017. – № 1. – С. 60-70. |
Abstract |
The paper provides an overview and description of the Chinese economy in recent decades, taking
into account the specifics of China’s economic policy. The business activity of one of the most
successful transnational Chinese company – Lenovo – was investigated in the paper. The article presents
and analyzes the main business strategies that helped Lenovo to win in a short time competitive positions
in the market of electronic equipment, gadgets and software products, not only on the national, but also
on the world market. Particular attention in the study is given to the analysis of the company’s financial
performance by business groups and geographical units; the main indicators of the financial effectiveness
of the company’s business strategies; the effectiveness of the company’s use of production resources is
illustrated. Also, the paper analyzes the composition and elements of the global value chain formed by
the company to realize competitive advantages and retain competitive positions in the world market. У статті наведено огляд і характеристику китайської економіки за останні десятиліття з урахуванням специфіки економічної політики Китаю. У роботі досліджена бізнес-діяльність однієї з найуспішніших транснаціональних китайських компаній – Lenovo. У статті наведено та проаналізовано основні бізнес-стратегії, які допомогли Lenovo завоювати за короткий час конкурентні позиції на ринку електронної техніки, ґаджетів і програмних продуктів не тільки на національному, а й на світовому ринку. Особлива увага в дослідженні приділена аналізу фінансової діяльності компанії за бізнес-групами і географічними підрозділами; наведені основні показники фінансової ефективності реалізованих компанією бізнес-стратегій; проілюстрована ефективність використання компанією виробничих (матеріальних і нематеріальних) активів. Також у роботі проаналізовано склад і елементи глобального ланцюжка вартості, що формується компанією для реалізації конкурентних переваг і утримання конкурентних позицій на світовому ринку. В статье приведен обзор и характеристика китайской экономики за последние десятилетия с учетом специфики экономической политики Китая. В работе исследована бизнес-деятельность одной из самых успешных транснациональных китайских компаний – Lenovo. В статье приведены и проанализированы основные бизнес-стратегии, которые помогли Lenovo завоевать за короткое время конкурентные позиции на рынке электронной техники, гаджетов и программных продуктов не только на национальном, но и на мировом рынке. Особое внимание в исследовании уделено анализу финансовой деятельности компании по бизнес-группам и географическим подразделениям; приведены основные показатели финансовой эффективности реализованных компанией бизнес-стратегий; проиллюстрирована эффективность использования компанией производственных (материальных и нематериальных) активов. Также в работе проанализирован состав и элементы глобальной цепочка стоимости, формируемой компанией для реализации конкурентных преимуществ и удержания конкурентных позиций на мировом рынке. |
Appears in Collections: |
Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation) |
Views

152499

1

-689742994

1911169049

68077

1911169036

461408500

1917187936

188202

2086158338

1

-689743008

781005372

206396

1

1

1869785791

2036157754

1

2086158348

503268617

1

-344876895

1869785778

1

-199496959

209429

-689743020

651356844

-480867542

1911169038

-480867545

148386

1911169027

-344876893

1

39914

1

35782

1

-689743012

1

214377

204040

1623154036

1462722779

-1129731928

147282

1623154035

1275081722

-344876901

2086158344

-1934370600

2086158361

-359748505

-1934370607

-689743007

1

1

651356856

-1129731910

1

-689743009

1623154063

1462722817

205584

1017612786

1

1

143718

-689743005

-864418758

-1129731904

-689743003

-689743019

851267171

47894

-1129731924

-1129731920
Downloads

349583

1

-689743016

1

1

1623154072

1

2086158337

-689742996

781005373

-1934370586

1

1911169021

979665827

1

363664982

-344876894

1

136525

-344876902

1

979665839

651356845

2086158319

28126

-1934370569

1

1

202582

1

186275

1

-689743011

1462722795

49321

1

98544676

1462722796

1

1

1

189432

-1843353410

-1934370559

1

2086158362

1869785783

1

651356857

-1129731909

1

-689743014

1623154064

38049

103785

71515

1

125548

2086158279

2086158288

503268620

-1129731905

979665823

-689743027

356017399

212028

215015

249399146
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sabadash,_Marchenko_MER_1_2017_60_70.pdf | 571.39 kB | Adobe PDF | 49719621 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.