Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66792
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Роль маркетингу в управлінні діяльністю навчальних закладів |
Other Titles |
The role of marketing in the management of the activities of educational institutions Роль маркетинга в управлении деятельностью учебных заведений |
Authors |
Martynenko, Volodymyr Oleksandrovych
Семенець, М.О. |
ORCID | |
Keywords |
освітній маркетинг образовательный маркетинг educational marketing ринкова економіка рыночная экономика market economy освітні послуги образовательные услуги educational services |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66792 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Мартиненко В.О. Роль маркетингу в управлінні діяльністю навчальних закладів / В.О. Мартиненко М.О. Семенець // Проблеми і перспективи розвитку фінансово-кредитної системи України : збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (23 листопада 2017 р., м. Суми). – Суми : Сумський державний університет, 2017. – С. 165-169. |
Abstract |
Однією з актуальніших проблем, що має значний вплив на ринок навчальних послуг в Україні, є становлення ринкових відносин у сфері освітніх послуг. Всі ці фактори диктують необхідність розвитку та більш активного застосування освітнього маркетингу, оскільки він є динамічним компонентом ринкової економіки, елементом взаємодії сегментів і суб'єктів ринку, споживачів і виробників освітніх послуг. Одной из актуальных проблем, имеет значительное влияние на рынок образовательных услуг в Украине, является становление рыночных отношений в сфере образовательных услуг. Все эти факторы диктуют необходимость развития и более активного применения образовательного маркетинга, поскольку он является динамическим компонентом рыночной экономики, элементом взаимодействия сегментов и субъектов рынка, потребителей и производителей образовательных услуг. One of the most urgent problems that has a significant impact on the market of educational services in Ukraine is the emergence of market relations in the field of educational services. All these factors dictate the need for development and more active use of educational marketing, as it is a dynamic component of a market economy, an element of interaction between segments and market actors, consumers and providers of educational services. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
Germany
1
Greece
1783
Ireland
6841
Lithuania
1
Ukraine
46702
United Kingdom
23797
United States
265337
Unknown Country
46701
Downloads
China
23795
France
890
Germany
1
India
1
Lithuania
1
Norway
292
Ukraine
139507
United Kingdom
1
United States
265336
Unknown Country
37
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Martynenko_Rol_marketynhu_v_upravlinni.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | 429861 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.