Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66819
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | До питання трактування понять педагогіки здоров'я |
Other Titles |
К вопросу трактовки понятий педагогики здоровья One the issue of interpretation of the concepts of health pedagogy |
Authors |
Yezhova, Olha Oleksandrivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8916-4575 |
Keywords |
здоровий спосіб життя здоровый образ жизни healthy lifestyle здоровий стиль життя здоровый стиль жизни healthy lifestyle здоров’язбережувальні технології здоровьесберегающие технологии здоров’язбережувальна компетентність здоровьесберегающая компетентность health-saving competence |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66819 |
Publisher | ПП "Видавництво "Рідна школа" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Єжова О. До питання трактування понять педагогіки здоров’я [Текст] / О. Єжова // Рідна школа. – 2017. – №1-2. – С. 23–26. |
Abstract |
У статті розглянуто питання трактування основних понять педагогіки здоров’я. Наголошено на тому, що метою і результатом професійної педагогічної діяльності мають бути збереження, зміцнення, формування і відновлення здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Обґрунтовано доцільність поняття «здоровий стиль життя». Оновлено трактування загальновживаних понять «здоров’язбережувальні технології» та «здоров’язбережувальна компетентність». В статье рассмотрены вопросы трактовки основных понятий педагогики здоровья. Отмечено, что целью и результатом профессиональной педагогической деятельности должно быть сохранение, укрепление, формирование и восстановление здоровья участников учебно-воспитательного процесса. Обоснована целесообразность использования понятия «здоровый стиль жизни». Оновлена трактовка общеупотребляемых понятий «здоровьесберегающие технологии» и «здоровьесберегающая компетентность» The article deals with the interpretation of the basic concepts of health education. It is noted that in the course of professional pedagogical activity the aim and the result should be the preservation, enhancement, creation and restoration of health of participants of the educational process. We substantiate the usefulness of the concept of «healthy lifestyle». We have updated interpretation of the concepts of «health-saving technologies» and «health-saving competence». |
Appears in Collections: |
Наукові видання (НН МІ) |
Views

1

15368

30740

1

343773

1

1

1

1

8111228

3516435

144417880

8111227
Downloads

3

1344349

1

1

23645212

1

84031544

19
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yezhova_health_pedagogy.pdf | 147.29 kB | Adobe PDF | 109021130 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.