Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66907
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мотиваційна політика як фактор підвищення іміджу промислового підприємства в контексті управління людськими ресурсами |
Other Titles |
Motivation policy as a factor of improving industrial enterprises in the context of management of humans by resources Мотивационная политика как фактор повышения имиджа промышленного предприятия в контексте управления человеческими ресурсами |
Authors |
Bilovodska, Olena Anatoliivna
![]() Kyrychenko, Tetiana Volodymyrivna Savchenko, Olena Yuriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
мотивація мотивация motivation людський потенціал человеческий потенциал human potential персонал personnel види мотивації праці виды мотивации труда kinds of motivation of labor імідж підприємства имидж предприятия image of the enterprise промислове підприємство промышленное предприятие industrial enterprise |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66907 |
Publisher | Мукачівський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Біловодська, О.А. Мотиваційна політика як фактор підвищення іміджу промислового підприємства в контексті управління людськими ресурсами [Текст] / О.А. Біловодська, Т.В. Кириченко, О.Ю. Савченко // Економіка і суспільство. – 2017. – № 12. – С. 181-184. |
Abstract |
У статті проведено аналіз сутності понять «мотивація» та «імідж». Розглянуто основні різновиди мотивації
персоналу та іміджу підприємства в системі управління трудовим потенціалом підприємства. Виявлено, що
ефективним способом управління персоналом є мотивація трудової діяльності. При цьому мотиваційна по-
літика є фактором підвищення іміджу підприємства, адже високо мотивований персонал є додатковим фак-
тором рекламування та просування підприємства. В статье проведен анализ сущности понятий «мотивация» и «имидж». Рассмотрены основные разновидности мотивации персонала и имиджа предприятия в системе управления трудовым потенциалом предприятия. Выявлено, что эффективным способом управления персоналом является мотивация трудовой деятельности. При этом мотивационная политика является фактором повышения имиджа предприятия, ведь высокомотивированный персонал является дополнительным фактором рекламы и продвижения предприятия. The article analyzes the essence of the concepts of “motivation” and “image”. The main types of motivation of personnel and image of the enterprise in the system of management of labor potential of the enterprise are considered. It is revealed that effective way of personnel management is motivation of labor activity. At the same time, the motivational policy is a factor in improving the image of the enterprise, because highly motivated personnel is an additional factor for advertising and promotion of the enterprise. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

840480

1

185184

1

1

9152268

4577244

146153542

330969711
Downloads

840478

2

1

3

4430

1

185183

1

1259

1

26616303

4577245

122246086

24
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bilovodska_Kyrychenko_Savchenko.pdf | 119.31 kB | Adobe PDF | 154471017 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.