Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66929
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Дослідження сутності каналів при управлінні дистрибуцією у сфері маркетингу та логістики |
Other Titles |
Изучение сущности каналов в управлении распределением в области маркетинга и логистики Investigating the essence of channels in the management of distribution in the field of marketing and logistics |
Authors |
Bilovodska, Olena Anatoliivna
Гвоздецька, М.Ю. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
дистрибуція дистрибуция distribution товарорух товародвижение commoditie ланцюг розподілу цепь распределения distribution chain логістичний ланцюг логистическая цепь logistics chain канал розподілу канал распределения distribution channel логістичний канал логистический канал logistics channel маркетинговий канал маркетинговый канал marketing channel канал товароруху канал товародвижения channel of commodity turnover канал збуту канал сбыта sales channel |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66929 |
Publisher | Дніпровський державний аграрно-економічний університет; ТОВ "ДКС Центр" |
License | |
Citation | Біловодська, О.А. Дослідження сутності каналів при управлінні дистрибуцією у сфері маркетингу та логістики [Текст] / О.А. Біловодська, М.Ю. Гвоздецька // Ефективна економіка. – 2018. – №2. - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/43.pdf |
Abstract |
У роботі виконано критичний аналіз і систематизовано існуючі підходи щодо визначення сутності та змісту розподілу (дистрибуції) та товароруху, каналів, через які готові товари та послуги переміщуються з місць їхнього виготовлення до місць призначення. З’ясовано, до якої сфери належить той чи інший різновид каналу і запропоновано авторські підходи до визначення. Визначено, що канал розподілу містить дві складові – маркетингову та логістичну, які знаходяться у взаємозв’язку та взаємозалежності, і мають ряд переваг та синергетичний ефект від їх поєднання. В работе выполнен критический анализ и систематизированы существующие подходы к определению сущности и содержания распределения (дистрибуции) и товародвижения, каналов, через которые готовы товары и услуги перемещаются из мест их изготовления к месту назначения. Выяснено, к какой сфере относится тот или иной вид канала и предложены авторские подходы к определению. Определено, что канал распределения содержит две составляющие - маркетинговую и логистическую, которые находятся во взаимосвязи и взаимозависимости, имеют ряд преимуществ и синергетический эффект от их сочетания. In this work a critical analysis and systematization of existing approaches to the definition of the essence and content of distribution, commodities and the channels through the goods and services are moved from the places of their manufacturing to the destinations are performed. It was determined to what sphere one or another kind of channel belongs and author's approaches to determination are offered. It has been determined that the distribution channel has two components: marketing and logistics, which are interconnected and interdependent, and have a number of advantages and a synergistic effect from their combination. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Czechia
155507
France
-698851617
Germany
1036363211
Indonesia
1
Ireland
1316913
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Romania
1
South Africa
1
Ukraine
1542859420
United Kingdom
32252
United States
1322462308
Unknown Country
1279084072
Downloads
China
2
Germany
1322462311
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Russia
1
Singapore
1
Slovenia
1
Ukraine
173073
United Kingdom
36181
United States
440873863
Unknown Country
47
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bilovodska_Hvozdetska_ЕЕ_2_2018.pdf | 595.99 kB | Adobe PDF | 1763545483 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.