Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67500
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Образи героя-новатора та героя-професіонала в рекламі: соціалізаційний аспект |
Other Titles |
Образы героя-новатора и героя-профессионала в рекламе: социализационный аспект Images of the hero-innovator and the hero-professional in advertising: the socialization aspect |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
герой-новатор герой-новатор hero-innovator герой-професіонал герой-профессионал hero-professional комунікації коммуникации communications реклама реклама advertising соціалізація социализация socialization |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67500 |
Publisher | Київський національний університет ім.Т. Шевченка |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Образи героя-новатора та героя-професіонала в рекламі: соціалізаційний аспект [Текст] / Я.В. Яненко // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації – Запоріжжя, 2017. – №3 (31). – С. 167–171. |
Abstract |
Метою статті є визначення комунікаційних та соціалізаційних особливостей використання образів героя-новатора та героя-професіонала у сучасній рекламі. У результаті дослідження уточнено комунікаційні особливості рекламного контенту, який ґрунтується на образах героя-новатора та героя-професіонала та виявлено складові конструювання рекламних повідомлень із використанням образів цих героїв. Особливу увагу приділено аналізу соціалізаційного впливу на споживачів образів героя-новатора та героя-професіонала. Целью статьи является определение коммуникационных и социализационных особенностей использования образов героя-новатора и героя-профессионала в современной рекламе. В результате исследования уточнены коммуникационные особенности рекламного контента, основанного на образах героя-новатора и героя-профессионала, выявлены составляющие конструирования рекламных сообщений с использованием образов этих героев. Особое внимание уделено анализу социализационного воздействия на потребителей образов героя-новатора и героя-профессионала. The article deals with definition of communication and socialization features of the use of images of the hero-innovator and the hero-professional in modern advertising. The image of the hero-innovator influences the target audience through the selection of novel products and the broadcast of new knowledge. The image of the hero-professional influences through the justification of the quality of the advertised products and the demonstration of professional knowledge and skills. The result of the study is the clarification of the communication features of the advertising content, which is based on the images of the hero-innovator and the hero-professional. The hero-innovator demonstrates the advantages of the novelty and its difference from the products-competitors. In advertising is used the novelty motive and emphasis is placed on innovation in a new product. A hero-professional appeals to consumer experience of relatives, friends, partners, clients. The advertisement uses an appeal to the world experience and broadcast opinion of professionals from other countries. The emphasis is on the importance of the advertised product for society and on the impact advertised product on improving the quality of life of consumers. As a result of the research was the identification the components of the design of advertising messages were revealed using the images of the hero-innovator and the hero-professional. These components are a direct speech of the hero, a story about the product, brand or manufacturer, visualization in the format of photographs or infographics. Particular attention is paid to the analysis of the socializing impact of the images of the hero-innovator and the hero-professional on consumers. The hero-innovator is demonstrating the benefits of choosing new or improved products, new knowledges and skills, and behavior model that is based on observance of trends. The hero-professional passes recommendations for the target audience, popularizes important and relevant of professions and demonstrates a model of behavior that is based on trust in professionals. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Belgium
1
China
674494467
Czechia
1
Germany
3056358
Greece
1
Ireland
85387
Lithuania
1
Netherlands
782
Singapore
1
Spain
1
Sweden
3129
Ukraine
209818633
United Kingdom
6106463
United States
-1809258077
Unknown Country
12042149
Downloads
China
1
Czechia
1
Germany
1
Hungary
1
Indonesia
1
Lithuania
1
Russia
35786447
Ukraine
1580101842
United Kingdom
1
United States
-1809258078
Unknown Country
18
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Heroes_advertising2017.pdf | 399.23 kB | Adobe PDF | -193369764 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.