Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67501
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | «Святкова» та «акційна» реклама: соціалізаційний аспект |
Other Titles |
«Holiday» and «promotional» advertising: socialization aspect «Праздничная» и «акционная» реклама: социализационный аспект |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
акція акция action знижка скидка discount реклама реклама advertising свято праздник holiday соціалізація социализация socialization |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67501 |
Publisher | Київський національний університет ім. Т. Шевченка |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. «Святкова» та «акційна» реклама: соціалізаційний аспект [Текст] / Я.В. Яненко // Вісник Київського національного університету ім.Тараса Шевченка. Серія Журналістика. – 2017. – Вип. 2 (23). – С. 42–46. |
Abstract |
Метою статті є визначення соціалізаційного впливу «святкової» та «акційної» реклами. За допомогою методу контент-аналізу виявлені цінності, стереотипи та моделі поведінки, які пропонуються в «святковій» та «акційній» рекламі. Метод кореляційного аналізу дозволив обґрунтувати взаємозв’язок контенту рекламних повідомлень і трансформацій у поведінці споживачів. Результатом статті є визначення соціалізаційного впливу «святкової» та «акційної» реклами як актуальних рекламних технологій, що пропонують аудиторії певні моделі поведінки. У висновках подано авторські визначення понять «святкова реклама» та «акційна реклама». Значення статті для науки полягає у здобутті нового цінного фактажу, зокрема, прикладів рекламних повідомлень, що базуються на інформаційних приводах рекламодавців. Підтверджено гіпотезу про роль реклами як засобу соціалізації споживача шляхом визначення соціалізаційних аспектів сучасної «святкової» та «акційної» реклами. Целью статьи является определение социализационного влияния «праздничной» и «акционной» рекламы. С помощью метода контент-анализа выявлены ценности, стереотипы и модели поведения, которые предлагаются в «праздничной» и «акционной» рекламе. Метод корреляционного анализа позволил обосновать взаимосвязь контента рекламных сообщений и трансформаций в поведении потребителей. Результатом статьи является определение социализационного влияния «праздничной» и «акционной» рекламы как актуальных рекламных технологий, предлагающих аудитории определенные модели поведения. В выводах представлены авторские определения понятий «праздничная реклама» и «акционная реклама». Значение статьи для науки заключается в получении нового ценного фактажа, в частности, примеров рекламных сообщений, основанных на информационных поводах рекламодателей. Подтверждена гипотеза о роли рекламы как средстве социализации потребителя путем определения социализационных аспектов современной «праздничной» и «акционной» рекламы. Main objective of the study is the definition of impact in socialization «holiday» and «promotional» advertising. The study was done by dint of methodology of content-analysis. As a result of detected values, stereotypes and behaviors that are offered in the «holiday» and «promotional» advertising. Also, applied the method of correlation analysis. This enabled to determine the correlation of the content of advertisements and transformation in consumer behavior. The results of the study is to determine the impact «holiday» and «promotional» advertising on socialization. This advertising techniques offer specific audience behaviors. The modern «holiday» advertising forms needs of Ukrainian consumers, saturates information space advertised brand, encourages a holiday at home as in advertising. Also it is the formation of new consumer habits and formation their lives on the basis of advertising spots. Advertising discounts demonstrates the value of saving as consumer habits. The consumer wants to receive present as in advertising. The reward may be present when purchasing the product or service order. In conclusion the author presents definitions «holiday advertising» and «promotional advertising». «Holiday advertising» is advertising messages being broadcast advertiser in the pre-holiday period. This advertising has a connection with some holiday content, which is used as an information event. «Promotional advertising» is the advertising messages aimed at information support of various actions advertiser. Significance for science article is acquiring valuable new data, including examples of advertising messages based on content event advertisers. Confirmed the hypothesis about the role of advertising as a means of socialization consumer and determined socialization aspects of modern advertising. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
208224487
Czechia
1
France
416448972
Germany
23774
Greece
1
Ireland
832897943
Lithuania
5274
Ukraine
26346863
United Kingdom
13392605
United States
-1105616655
Unknown Country
26346862
Downloads
China
832897943
Czechia
1
Finland
438345
Germany
3310910
Lithuania
12136
Ukraine
832897943
United Kingdom
1
United States
-1105616656
Unknown Country
23
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Holiday_advertising_2017.pdf | 291.95 kB | Adobe PDF | 563940646 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.