Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67524
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Соціальна реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві |
Other Titles |
Social advertising as a factor of socialization in modern society Социальная реклама как фактор социализации в современном обществе |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
емоційні мотиви эмоциональные мотивы emotional motives модель поведінки модель поведения behavior patterns рекламні комунікації рекламные коммуникации advertising communications соціалізація социализация socialization соціальна реклама социальная реклама social advertising |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67524 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Соціальна реклама як чинник соціалізації у сучасному суспільстві [Текст] / Я.В. Яненко // Образ. – 2017. – Вип. 4 (26). – С. 130–137. |
Abstract |
У статті визначено особливості сучасної соціальної реклами як чинника соціалізації, якими є підтримка соціально схвалюваної поведінки, використання емоційних мотивів та демонстрація певних моделей соціалізації. Уточнено особливості соціалізаційного впливу соціальної реклами на суспільство, зокрема, акцент на досягненні суспільно корисних цілей, популяризація загальнолюдських цінностей, конкретизація рекомендованих дій та бажаних позитивних змін. У результаті проведеного дослідження визначено основні моделі соціалізації, які пропонуються цільовій аудиторії у сучасній соціальній рекламі: «соціалізація через заборону», «соціалізація через альтернативу» та «соціалізація через наслідування». Особлива увага приділяється розгляду використання нових технологій у соціальній рекламі (тизерний креатив, інтерактивні рекламні кампанії тощо). В статье определены особенности современной социальной рекламы как фактора социализации, которыми являются поддержка социально одобряемого поведения, использование эмоциональных мотивов и демонстрация определенных моделей социализации. Уточнены особенности социализационного влияния социальной рекламы на общество, в частности, акцент на достижении общественно полезных целей, популяризация общечеловеческих ценностей, конкретизация рекомендованных действий и желаемых позитивных изменений. В результате проведенного исследования определены основные модели социализации, предлагаемые целевой аудитории в современной социальной рекламе: «социализация через запрет», «социализация через альтернативу» и «социализация через подражание». Особое внимание уделяется рассмотрению использования новых технологий в социальной рекламе (тизерный креатив, интерактивные рекламные кампании и т.п.). The article deals with features of modern social advertising as a factor of socialization. It is the support of socially approved behavior, the use of emotional motives and the demonstration of certain models of socialization. The article clarified the specifics of the influences of social advertising on socialization process, in particular, emphasis on achieving socially useful goals, popularization of universal values, concretization of recommended actions and desirable positive changes. As a result of the study, the main socialization models that are offered to the target audience in modern social advertising are defined: «socialization through a ban», «socialization through an alternative» and «socialization through imitation». Particular attention is paid to the consideration of the use of new technologies in social advertising (teaser creative, interactive advertising campaigns, etc.). |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
France
31246659
Germany
36313
Greece
1
Ireland
2606616
Lithuania
1
Netherlands
166841373
Russia
1
Singapore
1423787652
Ukraine
-449947978
United Kingdom
2137581846
United States
-1832325383
Unknown Country
2021669072
Downloads
Belarus
1
China
1
Germany
-1716379473
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
166841374
Singapore
1
Turkey
1
Ukraine
1808721040
United Kingdom
1
United States
1423787651
Unknown Country
2021669073
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Social_advertising2017.pdf | 341.23 kB | Adobe PDF | -590327624 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.