Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67583
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Комунікаційні особливості сучасної нативної реклами |
Other Titles |
Коммуникационные особенности современной нативной рекламы Communication Features of Modern Native Advertising |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
ЗМІ СМИ mass media комунікації коммуникации communications нативна реклама нативная реклама native advertising |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67583 |
Publisher | Київський національний університет ім. Т. Шевченка |
License | |
Citation | Яненко, Я.В. Комунікаційні особливості сучасної нативної реклами / Я. В. Яненко // Інформаційне суспільство – 2017. – Вип. 25. – С. 49–57. |
Abstract |
Метою статті є визначення комунікаційних особливостей сучасної нативної реклами. За допомогою методу контент-аналізу рекламних та PR-повідомлень у різних медіа визначено особливості рекламного та PR-контенту, який можна класифікувати як нативну рекламу. Результатом статті є визначення особливостей нативної реклами та вимог до неї: подача у форматі матеріалу, який ґрунтується на інформаційному приводі; ненав’язливість; мінімальна схожість із рекламними та PR-матеріалами у інформаційній і візуальній складовій; адаптивність до різних медіаканалів, що дозволяє трансформувати контент для різних ЗМІ; крос-медійність як можливість подавати контент в різних форматах (відео, аудіо, фото, текст, інфографіка тощо). Значення статті для науки полягає у здобутті нового цінного фактажу, зокрема, прикладів нативної реклами у сучасному міському середовищі. Целью статьи является определение коммуникационных особенностей современной нативной рекламы. С помощью метода контент-анализа рекламных и PR-сообщений в различных медиа определены особенности рекламного и PR-контента, который можно классифицировать как нативную рекламу. Результатом статьи является определение особенностей нативной рекламы и требований к ней: подача в формате материала, который основывается на информационном поводе; ненавязчивость; минимальное сходство с рекламными и PR-материалами в информационной и визуальной составляющей; адаптивность к различным медиаканалам, что позволяет трансформировать контент для различных СМИ; кросс-медийность как возможность подавать контент в разных форматах (видео, аудио, фото, текст, инфографика и т.д.). Значение статьи для науки заключается в получении нового ценного фактажа, в частности, примеров нативной рекламы в современной городской среде. Native advertising is an actual form of communication with modern consumers which is characterized by naturalness of content. This content is not often perceived as advertising by the consumers. The objective of the article is to define the communication features of the modern native advertising. The study used the method of content analysis of advertising and PR messages. As a result of the research, the features of advertising and PR content, which can be classified as native advertising are represented. A hypothesis was confirmed about the external similarity of native advertising with materials of the media. This fact allowed us to determine the requirements for the modern native advertising. The result of the article is definition of features of native advertising and requirements for it: filing in the format of journalistic material, which is based on an informational occasion (release of a new product, introduction of innovative technology, victory in the competition, etc.); minimal similarity with advertising and PR materials in the information and visual component; adaptability to various media channels, which allows to transform content for various media; cross-media as an opportunity to submit content in different formats (video, audio, photo, text, infographics, etc.). In native advertising, the attention can be paid to teaser content, which will be expected by the target audience. The value of the article for science is to obtain new valuable facts, in particular, the examples of native advertising in the modern urban environment (poster stands, city benches with advertising, murals, signs, advertising flags, facade signs and signboards in the historical part of the city). |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Canada
-1073435906
Côte d’Ivoire
1
Germany
1951329250
Greece
25797
Ireland
1411156369
Lithuania
1
Netherlands
1726108
Poland
5176091
Sweden
1
Ukraine
236798855
United Kingdom
1089699542
United States
-1474380674
Unknown Country
46
Downloads
China
3
Denmark
202428
Finland
-1073435905
France
69785265
Germany
1951329253
Greece
1
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1951329253
Norway
1
Poland
1951329251
Romania
227819
Russia
1
Slovakia
227828
Ukraine
-2146871813
United Kingdom
25796
United States
236798853
Unknown Country
96
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Native_advertising2017.pdf | 338.81 kB | Adobe PDF | -1354019163 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.