Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67583
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Комунікаційні особливості сучасної нативної реклами
Other Titles Коммуникационные особенности современной нативной рекламы
Communication Features of Modern Native Advertising
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords ЗМІ
СМИ
mass media
комунікації
коммуникации
communications
нативна реклама
нативная реклама
native advertising
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67583
Publisher Київський національний університет ім. Т. Шевченка
License
Citation Яненко, Я.В. Комунікаційні особливості сучасної нативної реклами / Я. В. Яненко // Інформаційне суспільство – 2017. – Вип. 25. – С. 49–57.
Abstract Метою статті є визначення комунікаційних особливостей сучасної нативної реклами. За допомогою методу контент-аналізу рекламних та PR-повідомлень у різних медіа визначено особливості рекламного та PR-контенту, який можна класифікувати як нативну рекламу. Результатом статті є визначення особливостей нативної реклами та вимог до неї: подача у форматі матеріалу, який ґрунтується на інформаційному приводі; ненав’язливість; мінімальна схожість із рекламними та PR-матеріалами у інформаційній і візуальній складовій; адаптивність до різних медіаканалів, що дозволяє трансформувати контент для різних ЗМІ; крос-медійність як можливість подавати контент в різних форматах (відео, аудіо, фото, текст, інфографіка тощо). Значення статті для науки полягає у здобутті нового цінного фактажу, зокрема, прикладів нативної реклами у сучасному міському середовищі.
Целью статьи является определение коммуникационных особенностей современной нативной рекламы. С помощью метода контент-анализа рекламных и PR-сообщений в различных медиа определены особенности рекламного и PR-контента, который можно классифицировать как нативную рекламу. Результатом статьи является определение особенностей нативной рекламы и требований к ней: подача в формате материала, который основывается на информационном поводе; ненавязчивость; минимальное сходство с рекламными и PR-материалами в информационной и визуальной составляющей; адаптивность к различным медиаканалам, что позволяет трансформировать контент для различных СМИ; кросс-медийность как возможность подавать контент в разных форматах (видео, аудио, фото, текст, инфографика и т.д.). Значение статьи для науки заключается в получении нового ценного фактажа, в частности, примеров нативной рекламы в современной городской среде.
Native advertising is an actual form of communication with modern consumers which is characterized by naturalness of content. This content is not often perceived as advertising by the consumers. The objective of the article is to define the communication features of the modern native advertising. The study used the method of content analysis of advertising and PR messages. As a result of the research, the features of advertising and PR content, which can be classified as native advertising are represented. A hypothesis was confirmed about the external similarity of native advertising with materials of the media. This fact allowed us to determine the requirements for the modern native advertising. The result of the article is definition of features of native advertising and requirements for it: filing in the format of journalistic material, which is based on an informational occasion (release of a new product, introduction of innovative technology, victory in the competition, etc.); minimal similarity with advertising and PR materials in the information and visual component; adaptability to various media channels, which allows to transform content for various media; cross-media as an opportunity to submit content in different formats (video, audio, photo, text, infographics, etc.). In native advertising, the attention can be paid to teaser content, which will be expected by the target audience. The value of the article for science is to obtain new valuable facts, in particular, the examples of native advertising in the modern urban environment (poster stands, city benches with advertising, murals, signs, advertising flags, facade signs and signboards in the historical part of the city).
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Argentina Argentina
1
Canada Canada
-1073435906
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
1951329250
Greece Greece
25797
Ireland Ireland
1411156369
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1726108
Poland Poland
5176091
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
236798855
United Kingdom United Kingdom
1089699542
United States United States
-1474380674
Unknown Country Unknown Country
-2146871813

Downloads

China China
3
Denmark Denmark
202428
Finland Finland
-1073435905
France France
69785265
Germany Germany
1951329253
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1951329253
Norway Norway
1
Poland Poland
1951329251
Romania Romania
227819
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
227828
Ukraine Ukraine
-2146871813
United Kingdom United Kingdom
25796
United States United States
236798853
Unknown Country Unknown Country
96

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Native_advertising2017.pdf 338.81 kB Adobe PDF -1354019163

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.