Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67770
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методологічні засади формування механізму управління комерціалізацією інновацій в системі інноваційного розвитку підприємств та установ |
Other Titles |
The methodological fundamentals of management mechanism of the commercialization of innovations in the system of innovative development of enterprises and institutions Методологические основы формирования механизма управления коммерциализацией инноваций в системе инновационного развития предприятий и учреждений |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
комерціалізація інновацій коммерциализация инноваций commercialization of innovation інноваційний розвиток инновационное развитие innovative development управління інноваціями управление инновациями management of innovation |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67770 |
Publisher | Національна металургійна академія України |
License | |
Citation | Ілляшенко, С.М. Методологічні засади формування механізму управління комерціалізацією інновацій в системі інноваційного розвитку підприємств та установ [Текст] / С.М. Ілляшенко // Актуальні проблеми економіки та управління в епоху глобальних викликів і загроз : Всеукраїнська науково-практична конференція, 26-27 квіт. 2018 р. - В 2-х томах. - Т. 2. - Дніпро: Національна металургійна академія України, 2018. – С. 12-15. |
Abstract |
Запропоновано принципи створення і функціонування організаційно-економічного механізму ринково-орієнтованого управління комерціалізацією інноваційної продукції підприємств та установ. Визначено
функції, структуру і основні підсистеми та елементи зазначеного механізму, розроблено організаційні та практичні аспекти його впровадження і функціонування. Предложены принципы создания и функционирования организационно-экономического механизма рыночно-ориентированного управления коммерциализацией инновационной продукции предприятий и учреждений. Определены функции, структура, основные подсистемы и элементы этого механизма, разработаны организационные и практические аспекты его внедрения и функционорования. Proposed principles for the establishment and functioning of the organizational-economic mechanism of market-oriented management of the commercialization of innovative products, enterprises and institutions. Defined functions, structure, major subsystems and elements of this mechanism, developed organizational and practical aspects of its implementation and operation. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
Greece
1
Ireland
13640
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
434461
United Kingdom
217473
United States
6788246
Unknown Country
434460
Downloads
France
1
Lithuania
1
Ukraine
1288048
United Kingdom
1
United States
5688200
Unknown Country
26
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
illiashenko_tezy_2018.pdf | 313.52 kB | Adobe PDF | 6976277 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.