Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67802
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | «Blended learning» як один з методів викладання іноземних мов |
Authors |
Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna
Otroshchenko, Larysa Stepanivna Turchyna, Tamara Vasylivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6532-4108 http://orcid.org/0000-0002-2333-333X |
Keywords |
змішане навчання смешанное обучение blended learning викладання іноземних мов изучение иностранных языков foreign languages сучасні підходи современные методы modern technique метотика викладання методика преподавания blended learning approach |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67802 |
Publisher | Видавничий дім "РОДОВІД" |
License | |
Citation | Отрощенко, Л. «Blended learning» як один з методів викладання іноземних мов [Текст] / Л. Отрощенко, Д. Медведовська, Т. Турчина // Актуальні проблеми романо-германської філології та прикладної лінгвістики / редкол. В.І. Кушнерик та ін. - Чернівці: Видавничий дім "РОДОВІД", 2018. - Вип. 1(15). |
Abstract |
Сектор вищої освіти змінюється. Сьогоднішнє навчальне середовище більш інтерактивне, ніж будь-коли раніше. Технології та цифрові інструменти трансформують методи навчання, покращують викладання в школах, коледжах та університетах. Студенти більше не обмежуються географічними межами, і завдяки повсюдності мобільних пристроїв вони навчаються за допомогою нових методів і очікують, що навчальні заклади підтримають ці виклики сьогодення. В статье рассматривается проблема формирования профессиональной компетентности преподавателей английского языка на основе смешанного подхода. Проанализированы различные определения понятия «смешанное обучение». Определены преимущества и недостатки преподавания английского языка для конкретных целей в условиях смешанного обучения. Сформулированы общие дидактические и методологические принципы. The article deals with the problem of English Teacher Professional Competence formation on the basis of the blended approach. Different definitions of the notion "blended learning" have been analyzed. The advantages and disadvantages of teaching English for Specific Purposes under the conditions of blended have been determined. The common didactic and methodological principles have been formulated. The higher education sector is changing. People are constantly trying to manage universities with greater efficiency and profitability. Today’s learning environment is more interactive than ever before. Technology and digital tools are transforming the way students learn, enhancing teaching across schools, colleges and universities. As a result, today’s tech-saving students want to discover their own way of learning using tools that facilitate creative, collaboration, social interaction and group evaluation. Students are no longer limited by geographic boundaries and thanks to the omnipresence of mobile devices they engage in learning in new ways and expect institutions to keep up with these challenges. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
Czechia
-1875854023
Finland
1
France
1266
Germany
-177767118
Greece
1
Ireland
28920065
Japan
-1594991687
Lithuania
1
Mongolia
1
Singapore
1
South Africa
1
Sweden
1
Switzerland
1
Ukraine
176554181
United Kingdom
-1026810570
United States
-1198763908
Unknown Country
-802536130
Vietnam
40602
Downloads
Canada
1
Czechia
101244083
France
101244084
Germany
-1198763906
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Spain
1247641225
Ukraine
-1198763912
United Kingdom
1388831076
United States
-1198763911
Unknown Country
137
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
blendid_learning_Otroshchenko_Turchyna_Medvedovska.pdf | 330.52 kB | Adobe PDF | -757331119 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.