Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68108
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання мобільних додатків під час вивчення іноземних мов |
Authors |
Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna
![]() Turchyna, Tamara Vasylivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6532-4108 |
Keywords |
іноземні мови иностранные языки foreign languages мобільні додаткі мобильные приложения mobile apps освітні ресурси образовательные ресурсы educational resources інноваційні, інформаційні технології инновационные, информационные технологии innovative, information technologies електронне навчання электронное обучение e-learning інтернет интернет Internet |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68108 |
Publisher | Гнозіс |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Медведовська, Д.О. Використання мобільних додатків під час вивчення іноземних мов [Текст] / Д.О. Медведовська, Т.В. Турчина // Теоретико-методичні проблемі виховання дітей та учнівської молоді: збірник наукових праць. – Тематичний випуск “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. – Вип. 21. – Кн. 3. – Том IV(78). – К.: Гнозіс, 2017. – С. 387-395. |
Abstract |
Сьогоднішнє суспільство мобільне та глобальне. Реалізація інформаційних технологій є необхідною умовою ефективного навчання іноземних мов в сучасних умовах. Інноваційні технології дають як викладачеві, так і студентам не тільки можливість отримати доступ до необмежених джерел інформації, але й знаходити нові шляхи взаємодії, побачити актуальність мовного курсу та можливості її практичного використання. Дана стаття стаття присвячена актуальним питанням навчання за допомогою мобільних додатків та їх практичне використання під час уроку. Сегодняшнее общество мобильное и глобальное. Реализация информационных технологий является необходимым условием эффективного обучения иностранным языкам в современных условиях. Поскольку английский язык превратился в универсальный язык, его присутствие и ценность в мире за последние десятилетия чрезвычайно расширилась. Инновационные технологии позволяют как преподавателю, так и студентам не только возможность получить доступ к неограниченным источников информации, но и находить новые пути взаимодействия, увидеть актуальность языкового курса и возможности его практического использования. Данная статья статья посвящена актуальным вопросам обучения с помощью мобильных приложений и их практическое использование во время урока. Today’s society is global and mobile. Laptops, tablets and smartphones connect users with information in less than a second and these advancements mean students have to be ready to learn and work on a global scale. Using a mobile device and the Internet, it's easy to help students on the path to global thinking. As English has become a universal language, its presence and value in the world over the past decades has grown enormously. The implementation of information technologies is a must for effective teaching of foreign languages nowadays. Innovative technologies give both the teacher and the students not only the opportunity to get access to the unlimited sources of information, but to find the new ways of interaction, to see the language course relevance and possibilities of its practical use. This article is devoted to the actual questions of learning through mobile applications and their practical applications in the classroom. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

42

1

1

78944

1

36214

-1280857610

1

36212

1

1055195289

1

-1727149852

195814

-1727149851

2034574373
Downloads

-1727149850

1708306820

2110390577

1

1

1

1

1

1

1

1434367863

34482

-1727149847

65195609
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Medvedovska_Turchina_Mobile_Apps.pdf | 2.25 MB | Adobe PDF | 1863995661 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.