Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68153
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | The Role of Internal and External Stakeholders in Higher Education System in Ukraine |
Other Titles |
Роль внутренних и внешних заинтересованных сторон в системе высшего образования в Украине Роль внутрішніх та зовнішніх зацікавлених сторін у системі вищої освіти в Україні |
Authors |
Kryklii, Olena Anatoliivna
Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych Savga, L. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4825-3950 http://orcid.org/0000-0002-7984-0293 |
Keywords |
вищі навчальні заклади высшие учебные заведения higher education institutions система забезпечення якості система обеспечения качества system of quality assurance зацікавлені сторони заинтересованные стороны stakeholders |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68153 |
Publisher | Sumy State Univesity |
License | |
Citation | Savga, L., Krykliy, O., Kyrychenko, K. (2018). The Role of Internal and External Stakeholders in Higher Education System in Ukraine. Business Ethics and Leadership, 2(1), 32-43. Doi: 10.21272/bel.2(1).32-43.2018 |
Abstract |
Робота присвячена визначенню ролі внутрішніх та зовнішніх зацікавлених сторін у системі вищої освіти в Україні. Аналіз зацікавлених сторін передбачає визначення найважливіших груп зацікавлених сторін, які мають прямий та непрямий вплив на ВНЗ. Тому метою цієї статті є здійснення ідентифікації та класифікації зацікавлених сторін у вищих навчальних закладах. Документ посвящен выявлению роли внутренних и внешних заинтересованных сторон в системе высшего образования в Украине. Анализ заинтересованных сторон предусматривает выявление наиболее важных групп заинтересованных сторон с прямым и косвенным влиянием на вузы. Поэтому целью настоящего документа является выявление и категоризация заинтересованных лиц вузов. The paper is dedicated to identifying the role of internal and external stakeholders in Higher Education system in Ukraine. Stakeholder analysis provides for identifying the most important stakeholder groups with direct and indirect influence on the HEIs. Therefore, the aim of this paper is to carry out an identification and categorization of stakeholders of HEIs. |
Appears in Collections: |
Business Ethics and Leadership (BEL) |
Views
Australia
48771077
Finland
1
France
1
Germany
876878755
Greece
1
India
1
Indonesia
1
Ireland
3289733
Kenya
2456
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Netherlands
24578400
Nigeria
203214052
Philippines
1
Portugal
1
Singapore
1780119129
South Korea
1
Sweden
385716
Tunisia
1
Ukraine
609634795
United Kingdom
203214050
United States
876878758
Unknown Country
663999311
Downloads
Albania
1
Algeria
1616
Australia
1
Azerbaijan
1
Belgium
876878759
Botswana
16062937
Cambodia
1
Canada
1
China
1780119127
Egypt
1
Eswatini
1
Ethiopia
1
France
1
Germany
14724
Greece
1
Honduras
1
India
203214048
Indonesia
1
Ireland
3289732
Kenya
2457
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Macao SAR China
1
Malawi
1
Maldives
16062933
Mozambique
1
New Zealand
1
Pakistan
7547464
Papua New Guinea
1
Philippines
16062931
Russia
2454
Sri Lanka
1
Sweden
1
Thailand
1
Tunisia
1
Turkey
40925
Uganda
1
Ukraine
609634796
United Arab Emirates
1
United Kingdom
40928
United States
100768633
Unknown Country
663999312
Vietnam
1
Zimbabwe
40927
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Savga_The_Role_of_Internal.pdf | 604.67 kB | Adobe PDF | -1182567 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.