Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68326
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості правового регулювання інклюзивної освіти: досвід США |
Authors |
Shlapko, Tetiana Viktorivna
Рассохіна, А.М. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-1619-3831 |
Keywords |
індивідуалізована освітня програма индивидуализированная образовательная программа individualized educational program індивідуальна освіта индивидуальная образование individual education інвалідність инвалидность disability шкільна система школьная система school system освіта образование education оцінювання оценка assessment категорія інвалідності категория инвалидности disability category |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68326 |
Publisher | ГО «Правовий світ» |
License | |
Citation | Шлапко, Т.В. Особливості правового регулювання інклюзивної освіти: досвід США / Т.В. Шлапко, А.М. Рассохіна // Сучасні наукові дослідження представників юридичної науки – прогрес законодавства України майбутнього: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Дніпро, 12–13 січня 2018 р.). – Дніпро: ГО «Правовий світ», 2018. – С. 45–48. |
Abstract |
Процес впровадження інклюзивної освіти на сьогодні позначений певними труднощами. Психологічну та професійну неготовність вчителя загальноосвітньої школи до взаємодії з дітьми з інвалідністю констатують численні дослідження. Цікавим в цьому напрямку є досвід впровадження інклюзивної освіти в США, що почався в другій половині 20 століття. Очевидно, що за такий відносно короткий проміжок часу, країна зробила величезний крок у напрямку інклюзивної освіти. Процесс внедрения инклюзивного образования сегодня отмечен определенными трудностями. Психологическую и профессиональную неготовность учителя общеобразовательной школы к взаимодействию с детьми с инвалидностью констатируют многочисленные исследования. Интересным в этом направлении опыт внедрения инклюзивного образования в США, начавшийся во второй половине 20 века. Очевидно, что при такой относительно короткий промежуток времени, страна сделала огромный шаг в направлении инклюзивного образования. The process of introducing inclusive education today is marked by some difficulties. The psychological and professional unpreparedness of a teacher of a secondary school to interact with children with disabilities ascertain numerous studies. The experience of introducing inclusive education in the USA, which began in the second half of the 20th century, is interesting in this direction. Obviously, for such a relatively short period of time, the country has made a huge step towards inclusive education. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІП) |
Views
Estonia
1
Germany
415638590
Greece
1
Ireland
2033917
Lithuania
1
Netherlands
937
Poland
1
Singapore
1
Ukraine
136839
United Kingdom
1348868154
United States
415638598
Unknown Country
121234
Downloads
Czechia
1
Estonia
1
France
1
Germany
415638589
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
-694081768
United Kingdom
9146962
United States
415638594
Unknown Country
25
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Shlapko_Rassohina_individual_education.pdf | 143.84 kB | Adobe PDF | 146342409 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.