Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68337
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Споживачі на ринку фінансових послуг: огляд поведінкових ефектів та світові підходи до їх врахування |
Authors |
Buriak, Anna Volodymyrivna
![]() Didenko, Iryna Viktorivna ![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2954-483X http://orcid.org/0000-0002-0408-0437 |
Keywords |
фінансові послуги ринок фінансових послуг споживачі финансовые услуги рынок финансовых услуг потребители financial services financial services market consumers |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68337 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Буряк, А.В. Споживачі на ринку фінансових послуг: огляд поведінкових ефектів та світові підходи до їх врахування [Текст] / А.В. Буряк, І.В. Діденко // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №1. - С. 18-26. - DOI: 10.21272/ 1817-9215.2017.1-03. |
Abstract |
Врахування поведінкових аспектів на фінансовому ринку становить інтерес та є важливим як для регуляторної політики в контексті захисту прав споживачів на фінансовому ринку та коригування механізму конкуренції; так і для фінансових посередників під час трансформації своїх бізнес-моделей та маркетингової політики, особливо в частині продажу фінансових продуктів економічним агентам. The recent monitoring of the process of creating financial decisions by individuals has made it a new awareness that it supports the sound adoption of financial decisions. Today, many scientists can safely say that behavioral economics and behavioral finance are an advanced trend in modern scientific research. This is confirmed by the fact that the Nobel Prizes in Economics during the last fifteen years have been awarded to studies of various aspects of behavioral economicss. On the example of various spheres, including the financial market, there was proved that irrational customer decisions can often be explained by the "effect of ownership", "thinking theory", or simply a bad mood caused, for example, by the loss of his favorite team at the football championship. In modern studies on behavioral finance, non-traditional methods and technologies began to be used along with traditional statistical methods. For example, data from magnetic resonance imaging, genetic and neurobiological studies, and randomized field experiments are used to track the causes of functional financial decisions.Therefore, this article is devoted to the review of key aspects and problems of using behavioral finance in the world. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views

1

-29182842

1

303237

1

1

1

1

-29182845

1

615797387

57686620

2143955126

-1420224791
Downloads

1094103294

1

-29182843

1

1

1

1

1

-528454438

1

-29182846

75
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Buriak_finansovyi_rynok.pdf | 427.77 kB | Adobe PDF | 507283249 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.