Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68347
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетинг збуту промислових підприємств |
Other Titles |
Маркетинг сбыта промышленных предприятий Marketing of the sales of industrial enterprises |
Authors |
Михайлова, Л.І.
Нехай, В.В. |
ORCID | |
Keywords |
маркетинг збутова діяльність промислове підприємство маркетингове управління методологічне забезпечення сбытовая деятельность промышленное предприятие маркетинговое управление методологическое обеспечение marketing sales activity industrial enterprise marketing management methodological support |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68347 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Михайлова, Л.І. Маркетинг збуту промислових підприємств [Текст] / Л.І. Михайлова, В.В. Нехай // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №1. - С. 46-51. - DOI: 10.21272/ 1817-9215.2017.1-07. |
Abstract |
Досліджується роль маркетингу у збутовій діяльності промислових підприємств та вимоги до його організації з метою пошуку та обрання шляхів посилення його впливу на усталення збуту продукції. Доводиться необхідність дотримання комплексності при реалізації функцій маркетингу, а пропозиції в сфері стратегії розвитку підприємств мають набувати форм дієвого результативного плану збутових заходів. Исследуется роль маркетинга в сбытовой деятельности промышленных предприятий и требования к его организации с целью поиска и избрание путей усиления его влияния на упрочение сбыта продукции. Доказывается необходимость соблюдения комплексности при реализации функций маркетинга, а предложения в области стратегии развития предприятий должны приобретать формы действенного результативного плана сбытовых мероприятий. The role of marketing in sales activity of industrial enterprises and the requirements to its organization are investigated in order to find and choose ways to increase its influence on the establishment of sales of products. There is a need to observe the complexity of marketing functions, and the proposals in the field of enterprise development strategy should acquire the form of a effective, effective plan of sales activities. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Australia
1
Belgium
1
Germany
9646032
Greece
1
Ireland
62196
Lithuania
1
Netherlands
1273
Poland
1
Russia
1
Singapore
4823016
Ukraine
2918693
United Kingdom
509524
United States
47596252
Unknown Country
1014368
Downloads
France
1
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
28621141
United Kingdom
1
United States
47596249
Unknown Country
37
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mykhailova_marketynh.pdf | 424.96 kB | Adobe PDF | 76217431 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.