Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68347
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетинг збуту промислових підприємств
Other Titles Маркетинг сбыта промышленных предприятий
Marketing of the sales of industrial enterprises
Authors Михайлова, Л.І.
Нехай, В.В.
ORCID
Keywords маркетинг
збутова діяльність
промислове підприємство
маркетингове управління
методологічне забезпечення
сбытовая деятельность
промышленное предприятие
маркетинговое управление
методологическое обеспечение
marketing
sales activity
industrial enterprise
marketing management
methodological support
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68347
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Михайлова, Л.І. Маркетинг збуту промислових підприємств [Текст] / Л.І. Михайлова, В.В. Нехай // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №1. - С. 46-51. - DOI: 10.21272/ 1817-9215.2017.1-07.
Abstract Досліджується роль маркетингу у збутовій діяльності промислових підприємств та вимоги до його організації з метою пошуку та обрання шляхів посилення його впливу на усталення збуту продукції. Доводиться необхідність дотримання комплексності при реалізації функцій маркетингу, а пропозиції в сфері стратегії розвитку підприємств мають набувати форм дієвого результативного плану збутових заходів.
Исследуется роль маркетинга в сбытовой деятельности промышленных предприятий и требования к его организации с целью поиска и избрание путей усиления его влияния на упрочение сбыта продукции. Доказывается необходимость соблюдения комплексности при реализации функций маркетинга, а предложения в области стратегии развития предприятий должны приобретать формы действенного результативного плана сбытовых мероприятий.
The role of marketing in sales activity of industrial enterprises and the requirements to its organization are investigated in order to find and choose ways to increase its influence on the establishment of sales of products. There is a need to observe the complexity of marketing functions, and the proposals in the field of enterprise development strategy should acquire the form of a effective, effective plan of sales activities.
Appears in Collections: Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Views

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Germany Germany
9646032
Greece Greece
1
Ireland Ireland
62196
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1273
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
4823016
Ukraine Ukraine
2918693
United Kingdom United Kingdom
509524
United States United States
47596252
Unknown Country Unknown Country
1014368

Downloads

France France
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
28621141
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
47596249
Unknown Country Unknown Country
37

Files

File Size Format Downloads
Mykhailova_marketynh.pdf 424.96 kB Adobe PDF 76217431

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.