Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68361
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання маркетингового підходу до формування іміджу країни з огляду на її макроекономічну стабільність |
Other Titles |
Implementation of the marketing approach for coutry’s image formation |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
бренд брендінг країни імідж країни конкурентоспроможність репутація країни брендинг страны имидж страны конкурентоспособность репутация страны brand country’s branding country’s image competitiveness country’s reputation |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68361 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Люльов, О.В. Використання маркетингового підходу до формування іміджу країни з огляду на її макроекономічну стабільність [Текст] / О.В. Люльов // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №1. - С. 65-74. - DOI: 10.21272/ 1817-9215.2017.1-10. |
Abstract |
Сучасні тенденції глобалізації та зростання конкуренції країн все частіше змушує держави шукати абсолютно нові чинники та інструменти підвищення їх конкурентоспроможності. Зокрема, актуального значення набувають маркетингові чинники створення конкурентних переваг. У статті розглядаються різні підходи до визначення понять які відображають питання маркетингового підходу до конкурентоспроможності країни, такі як «національний бренд», «імідж країни», «ідентичність країни» та «репутація країни». Проведений аналіз індексу глобальної конкурентоспроможності України та представлені основні зусилля, здійснені державою для побудови позитивного іміджу країни, який має значний вплив на міжнародному рівні. Підкреслюється важливість підсумовування реакцій та результатів досвіду зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів країни для розвитку та просування позитивного іміджу країни. Запропоновано концептуальну модель вивчення взаємозв'язку між іміджем країни та її конкурентоспроможністю. Modern tendencies of globalization and counties’ competitiveness increase often make states to search absolutely new factors and tools to raise their competitive capacities. Particularly, marketing factors of the competitive strengths formation have an urgent value. The article deals with various approaches to determine concepts, which represent problems of the marketing approach to country’s competitiveness, such as “national brand”, “country’s image”, “country’s identity” and “country’s reputation”. Analysis of the global competitiveness index in Ukraine is carried out. Main efforts, made by the state to form positive image of the country, which has great impact at the international level, are represented. Significance to sum up reactions and results of external and internal country’s stakeholders for development and promotion of the country’s positive image is pointed out. The conceptual model regarding study of relation between country’s image and its competitiveness is proposed. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Czechia
1
France
1
Germany
635799278
Greece
1
Ireland
29318
Lithuania
1
Netherlands
440
Poland
1
Singapore
22574633
Switzerland
1
Ukraine
112554147
United Kingdom
3699347
United States
635799281
Unknown Country
379000
Downloads
Czechia
1
Germany
1
Italy
1
Lithuania
1
Ukraine
112554148
United Kingdom
1
United States
496562384
Unknown Country
24
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liulov_brendinh.pdf | 510.73 kB | Adobe PDF | 609116561 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.