Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68373
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичні основи оцінки впливу маркетингових інструментів на макроекономічну стабльність національної економіки |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
бренд країни конкурентоспроможність коефіцієнт кореляції бренд страны конкурентоспособность коэффициент корреляции country brand competitiveness correlation coefficient |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68373 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Люльов, О.В. Методичні основи оцінки впливу маркетингових інструментів на макроекономічну стабльність національної економіки [Текст] / О.В. Люльов // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №4. - С. 154-159. - DOI: 10.21272/1817-9215.2017.4-20. |
Abstract |
В роботі проведений аналіз світового досвіду методів оцінки бренду країни, на
основі якого виділено два базових напрямку: «споживчий» підхід, «фінансовий
підхід». Застосування коефіцієнту рангової кореляції Спірмена між оцінками
брендів країн заснованих на «споживчому» підході дозволив виділити основні його
недоліки при фрахуванні макроекономічної стабільності. Запропоновано для аналізу
впливу бренду країни на макроекономічну стабільність використовувати
«фінансовий підхід» в основі якого покладено використання об’єктивних показників
визначених методом головних компонент. The world's experience of the country's brand evaluation methods is analyzed in this research. It provides a base to distinguish two basic courses: "consumer" approach and "financial approach". Implementation of the Spearman's rank correlation coefficient between countries' brands evaluations based on the "consumer" approach enables to distinguish its main disadvantages while taking into account the macroeconomic stability. To analyze country's brand impact on the macroeconomic stability, "financial approach" is suggested to be used. It is based on the objective parameters use, defined by the principle components method. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
China
-1306004589
Germany
1152052675
Greece
1580
Ireland
61033
Lithuania
1
Luxembourg
1
Seychelles
1
Singapore
600951719
Switzerland
1
Ukraine
113321856
United Kingdom
162084838
United States
1152052684
Unknown Country
-737487378
Downloads
Germany
-102634610
Ireland
61031
Lithuania
1
Ukraine
162084839
United Kingdom
1
United States
1152052676
Unknown Country
10
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liulov_nats_ekonomika.pdf | 173.19 kB | Adobe PDF | 1211563948 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.