Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68373
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методичні основи оцінки впливу маркетингових інструментів на макроекономічну стабльність національної економіки |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
бренд країни конкурентоспроможність коефіцієнт кореляції бренд страны конкурентоспособность коэффициент корреляции country brand competitiveness correlation coefficient |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68373 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Люльов, О.В. Методичні основи оцінки впливу маркетингових інструментів на макроекономічну стабльність національної економіки [Текст] / О.В. Люльов // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №4. - С. 154-159. - DOI: 10.21272/1817-9215.2017.4-20. |
Abstract |
В роботі проведений аналіз світового досвіду методів оцінки бренду країни, на
основі якого виділено два базових напрямку: «споживчий» підхід, «фінансовий
підхід». Застосування коефіцієнту рангової кореляції Спірмена між оцінками
брендів країн заснованих на «споживчому» підході дозволив виділити основні його
недоліки при фрахуванні макроекономічної стабільності. Запропоновано для аналізу
впливу бренду країни на макроекономічну стабільність використовувати
«фінансовий підхід» в основі якого покладено використання об’єктивних показників
визначених методом головних компонент. The world's experience of the country's brand evaluation methods is analyzed in this research. It provides a base to distinguish two basic courses: "consumer" approach and "financial approach". Implementation of the Spearman's rank correlation coefficient between countries' brands evaluations based on the "consumer" approach enables to distinguish its main disadvantages while taking into account the macroeconomic stability. To analyze country's brand impact on the macroeconomic stability, "financial approach" is suggested to be used. It is based on the objective parameters use, defined by the principle components method. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views

-1306004589

1152052675

1580

61033

1

1

1

600951719

1

113321856

162084838

1152052684

591110729
Downloads

-102634610

61031

1

162084839

1

1152052676

10
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liulov_nats_ekonomika.pdf | 173.19 kB | Adobe PDF | 1211563948 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.