Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68403
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингові інструменти забепечення макроекономічної стабільності |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
бренд країни конкурентоспроможність коефіцієнт кореляції бренд страны конкурентоспособность коэффициент корреляции country brand competitiveness correlation coefficient |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68403 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Люльов, О.В. Маркетингові інструменти забепечення макроекономічної стабільності [Текст] / О.В. Люльов // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №3. - С. 137-144. - DOI: 10.21272/1817-9215.2017.3-19. |
Abstract |
Глобалізаційні процеси потребують від урядів країн пошуку нових чинників та інструменти підвищення конкурентоспроможності країн з метою забезпечення кращих позиції розвитку для своїх суспільств. В останні роки особливої уваги набула концепція національного брендингу, як непрямого способу отримання додаткових переваг поряд з іншими країнами. За даними Всесвітнього економічного форуму
одним із головних стримуючих факторів збільшення рівня конкурентоспроможності України є її макроекономічна стабільність. З метою визначення взаємозв’язку рівня макроекономічної стабільності та національного бренду в роботі розглядаються методологічні підходи побудови рейтингу національних брендів заснованих на оцінці сприйняття країн резидентами інших держав або іншими цільовими аудиторіями. Робиться висновок, що використанні суто поведінкової моделі оцінки бренду країни
для дослідження впливу на макроекономічну стабільність має ряд недоліків, що потребує додаткового врахування фінансового підходу, який аналогічно до погляду на країну, як мікропідприємство використовує інформацію про загальну продуктивність держави. Globalisation process is provoking to develop and implement the new indicators and instruments for increasing countries competitiveness with purpose to guarantee the better conditions for theirs civil society. The last years the concept of national brand has been being popular like as indirect way to receive the additional benefits compared with other countries. According to the World Economic Forum the macroeconomic stability is key factors of retaining the increasing of the Ukrainian competitiveness. In this case, the authors analysed the correlation between national brand and macroeconomic stability. With this purpose the authors analysed and summarised the main methodological approaches to estimate the national brands which based on the assessments of countries expectations by the residents from the other countries or others target groups. The authors proved that the behavioural model to estimate the national brand (under the assessments on macroeconomic stability) has the range of disadvantages which requires the additional consideration of financial approaches. Such method will be allowed to take into account the general information of countries productivity as applicable it at the micro enterprises. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views

1

37294321

291729691

569

19321

1

1

124212113

1

2310581

3312434

291729692

1501524316
Downloads

124212116

1

1

1

2310582

1

74588642

750915588
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liulov_marketynhovi_instrumenty.pdf | 218.23 kB | Adobe PDF | 952026932 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.