Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68403
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингові інструменти забепечення макроекономічної стабільності |
Authors |
Liulov, Oleksii Valentynovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306 |
Keywords |
бренд країни конкурентоспроможність коефіцієнт кореляції бренд страны конкурентоспособность коэффициент корреляции country brand competitiveness correlation coefficient |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68403 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Люльов, О.В. Маркетингові інструменти забепечення макроекономічної стабільності [Текст] / О.В. Люльов // Вісник Сумського державного університету. Серія Економіка. - 2017. - №3. - С. 137-144. - DOI: 10.21272/1817-9215.2017.3-19. |
Abstract |
Глобалізаційні процеси потребують від урядів країн пошуку нових чинників та інструменти підвищення конкурентоспроможності країн з метою забезпечення кращих позиції розвитку для своїх суспільств. В останні роки особливої уваги набула концепція національного брендингу, як непрямого способу отримання додаткових переваг поряд з іншими країнами. За даними Всесвітнього економічного форуму
одним із головних стримуючих факторів збільшення рівня конкурентоспроможності України є її макроекономічна стабільність. З метою визначення взаємозв’язку рівня макроекономічної стабільності та національного бренду в роботі розглядаються методологічні підходи побудови рейтингу національних брендів заснованих на оцінці сприйняття країн резидентами інших держав або іншими цільовими аудиторіями. Робиться висновок, що використанні суто поведінкової моделі оцінки бренду країни
для дослідження впливу на макроекономічну стабільність має ряд недоліків, що потребує додаткового врахування фінансового підходу, який аналогічно до погляду на країну, як мікропідприємство використовує інформацію про загальну продуктивність держави. Globalisation process is provoking to develop and implement the new indicators and instruments for increasing countries competitiveness with purpose to guarantee the better conditions for theirs civil society. The last years the concept of national brand has been being popular like as indirect way to receive the additional benefits compared with other countries. According to the World Economic Forum the macroeconomic stability is key factors of retaining the increasing of the Ukrainian competitiveness. In this case, the authors analysed the correlation between national brand and macroeconomic stability. With this purpose the authors analysed and summarised the main methodological approaches to estimate the national brands which based on the assessments of countries expectations by the residents from the other countries or others target groups. The authors proved that the behavioural model to estimate the national brand (under the assessments on macroeconomic stability) has the range of disadvantages which requires the additional consideration of financial approaches. Such method will be allowed to take into account the general information of countries productivity as applicable it at the micro enterprises. |
Appears in Collections: |
Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024) |
Views
Belgium
1
China
37294321
Germany
291729691
Greece
569
Ireland
19321
Lithuania
1
Russia
1
Singapore
124212113
Switzerland
1
Ukraine
2310581
United Kingdom
3312434
United States
291729692
Unknown Country
750915589
Downloads
Germany
124212116
Indonesia
1
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
2310582
United Kingdom
1
United States
74588642
Unknown Country
750915588
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Liulov_marketynhovi_instrumenty.pdf | 218.23 kB | Adobe PDF | 952026932 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.