Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68420
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінювання постачальників у логістичних (дистрибуційних) каналах комерціалізації інноваційної продукції |
Other Titles |
Evaluation of suppliers in the logistic (distribution) channels of the innovative products commercialization Оценка поставщиков в логистических (дистрибуционных) каналах коммерциализации инновационной продукции |
Authors |
Bilovodska, Olena Anatoliivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3707-0734 |
Keywords |
постачальник матеріальні ресурси логістичний (дистрибуційний) канал комерціалізація інноваційної продукції промислове підприємство ПАТ "Сумихімпром" поставщик материальные ресурсы логистический (дистрибуционный) канал коммерциализация инновационной продукции промышленное предприятие ОАО "Сумыхимпром" supplier material resources ogistic (distribution) channel commercialization of innovative products ndustrial enterprise PJSC Sumykhimprom |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68420 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Bilovodska, O. A. (2018). Evaluation of suppliers in the logistic (distribution) channels of the innovative products commercialization. Marketing and Management of Innovations, 1, 45-61.http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-03 |
Abstract |
На основі удосконаленого теоретико-методичного підходу, який дозволяє виконувати полівимірний аналіз ресурсів при комерціалізації інноваційної продукції і ґрунтується на триєдиному синтезі методів АВС-, XYZ, VEN-аналізів, виконано оцінку постачальників матеріальних ресурсів у логістичних (дистрибуційних) каналах промислового підприємства хімічної галузі. Для цього здійснено бінарне поєднання методів та побудовано тривимірну матрицю, що відображає застосування удосконаленого підходу, деталізовано кожен її квадрант, визначено відповідні рекомендації щодо управління постачальниками згідно з отриманими результатами для промислового підприємства хімічної галузі ПАТ "Сумихімпром". На основе усовершенствованного теоретико-методического подхода, который позволяет выполнять полиизмеримый анализ ресурсов при коммерциализации инновационной продукции и основывается на триедином синтезе методов АВС, XYZ, VEN-анализов, выполнена оценка поставщиков материальных ресурсов в логистических (дистрибуционных) каналах промышленного предприятия химической отрасли. Для этого осуществлено бинарное сочетание методов и построена трехмерная матрица, отражающая применение усовершенствованного подхода, детализирован каждый ее квадрант, определены соответствующие рекомендации по управлению поставщиками согласно полученным результатам для промышленного предприятия химической отрасли ОАО "Сумыхимпром". The enterprise-manufacturer, which is interested in effective sales of its products and rationalization of the distribution system of production, should constantly coordinate and improve the quality of material resources in the organization of supply. This is especially true for innovative products, the production and commercialization of which is associated with increased risk and additional costs. It should be noted that in practice, modern industrial enterprises are constantly faced with problems related to the search, selection and support of effective interactions with suppliers, which is an integral part of the logistical or distribution channels, which are intended to bring raw materials, semi-finished products and other material resources to ensure production of competitive products. Therefore, it is necessary to continuously optimize the work in the supply channels, taking into account the accuracy of forecasting changes in the need for resources, optimality of deliveries, and the grouping of suppliers, depending on the degree of importance of the resources they supply. The aim of this article is to assess the suppliers in the logistic (distribution) channels of the enterprise-manufacturer in the field of chemical industry on the basis of the application of the advanced theoretical-methodical approach, which involves the triple synthesis of the methods ABC-, XYZ, VEN-analyzes. Research results. On the basis of the advanced theoretical and methodical approach, which allows to perform polydimensional analysis of resources at the commercialization of innovative products and is based on the triple synthesis of the methods of ABC-, XYZ, VEN-analyzes, the estimation of suppliers of material resources in the logistic (distribution) channels at the industrial enterprise of the chemical industry is performed. To do this, a binary combination of methods was implemented and a three-dimensional matrix was constructed, reflecting the application of the improved approach, detailing each quadrant thereof, and determining the appropriate recommendations for managing suppliers according to the results obtained for the industrial chemical company PJSC Sumykhimprom. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Germany
1
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
433666
Lithuania
1
Ukraine
7220667
United Kingdom
2677241
United States
125542955
Unknown Country
7220666
Downloads
Brazil
1
Canada
1
Czechia
57228
Estonia
15013
France
25199
Germany
187714
Hungary
1
Ireland
1
Lithuania
810102
Netherlands
1
Poland
810101
Romania
1
Russia
1
Singapore
1
Slovakia
1
Sweden
114469
Ukraine
20229490
United Kingdom
1
United States
107990709
Unknown Country
12
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bilovodska_otsiniuvannia_postachalnykiv.pdf | 641.54 kB | Adobe PDF | 130240047 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.