Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68425
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Трансформації інструментарію маркетингових комунікацій в умовах глобалізації |
Other Titles |
Transformation of marketing communications tools in the context of globalization Трансформации инструментария маркетинговых коммуникаций в условиях глобализации |
Authors |
Bozhkova, Viktoriia Viktorivna
Птащенко, О.В. Saher, Liudmyla Yuriivna Syhyda, Liubov Oleksiivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-1557-3819 http://orcid.org/0000-0002-5628-5477 http://orcid.org/0000-0002-0319-8070 |
Keywords |
маркетингові комунікації інструментарій трансформація глобалізація інформація гібридизація суспільство вплив фактори маркетинговые коммуникации инструментарий трансформация глобализация информация гибридизация общество влияние факторы marketing communications tools transformation globalization information hybridization society influence factors |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68425 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Bozhkova, V. V., Ptashchenko, O. V., Saher, L. Y., & Syhyda, L. O. (2018). Transformation of marketing communications tools in the context of globalization. Marketing and Management of Innovations, 1, 73-82. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-05 |
Abstract |
В статті запропоновано трансформації інструментарію маркетингових комунікацій розрізняти в контексті 3-х рівнів конструктивних змін; проаналізовано основні тенденції розвитку світового і вітчизняного комунікаційного ринку; запропоновано визначення гібридних інструментів маркетингових комунікацій як їх нового виду; досліджено та систематизовано фактори впливу на процес трансформації інструментарію маркетингових комунікацій за допомогою методу структурного аналізу причинно-наслідкових зв'язків Ішикави; обґрунтовано основні напрямки розвитку трансформаційних змін інструментарію маркетингових комунікацій в умовах глобалізації. В статье предложено различать трансформации инструментария маркетинговых коммуникаций в контексте 3-х уровней конструктивных изменений; проанализированы основные тенденции развития мирового и отечественного коммуникационного рынка; предложено определение гибридных инструментов маркетинговых коммуникаций как их нового вида. Исследованы и систематизированы факторы влияния на процесс трансформации инструментария маркетинговых коммуникаций с помощью метода структурного анализа причинно-следственных связей Ишикавы; обоснованы основные направления развития трансформационных изменений инструментария маркетинговых коммуникаций в условиях глобализации. The article analyzes the main tendencies of the world and domestic communication market development, describes the volumes and dynamics of the communicative market of Ukraine as a whole and its main sectors. The analysis showed that the market of marketing communications in Ukraine is developing in general in accordance with world trends, which are formed under the influence of globalization processes. At the same time, in the domestic market, in contrast to world trends, the volume of television advertising continues to grow. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Austria
1
Canada
1
China
1
Czechia
212243822
Finland
1
Germany
-2141170226
Greece
1
Ireland
84831389
Japan
249377647
Lithuania
1
Netherlands
1747
Poland
31637
Singapore
1
Slovenia
1
Ukraine
1752485365
United Kingdom
327352559
United States
96469086
Unknown Country
-1960858897
Downloads
Canada
1
China
1
Czechia
806724937
France
1
Germany
13168
Ireland
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
31653
Romania
1
Slovakia
806724940
Ukraine
1733016687
United Arab Emirates
1
United Kingdom
100251
United States
-2141170227
Unknown Country
17
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bozhkova_transformatsii_instrumentariiu.pdf | 535.47 kB | Adobe PDF | 1205441434 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.