Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68426
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Стан і перспективи розвитку електронної торгівлі України |
Other Titles |
Состояние и перспективы развития электронной торговли Украины State-of art and prospects of development of Ukrainian electronic commerce |
Authors |
Гліненко, Л.К.
Дайновський, Ю.А. |
ORCID | |
Keywords |
електронна торгівля Інтернет-торговець бізнес-модель електронний маркетплейс електронний магазин Інтернет-покупець электронная торговля Интернет-торговец бизнес-модель электронный маркетплейс электронный магазин Интернет-покупатель electronic commerce e-retailer business model e-marketplace e-mall e-shopper |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68426 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Hlinenko, L. K., & Daynovskyy, Y. A. (2018). State-of art and prospects of development of Ukrainian electronic commerce. Marketing and Management of Innovations, 1, 83-102. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-06 |
Abstract |
Досліджено стан, проблеми та перспективи розвитку ринку електронної торгівлі України. Виділені основні проблеми, що виникають при проведенні такого дослідження, та здійснено узагальнення отриманих з різних джерел та за різними методиками даних щодо актуального стану вітчизняної електронної торгівлі. Виявлені найбільш поширені бізнес-моделі українських електронних торговців та проведене їх порівняння за окремими бізнес-процесами з провідними електронними торговцями світу; виділені найбільш ефективні для українського ринку бізнес-моделі. Досліджені фактори, що визначають подальші перспективи розвитку електронної торгівлі України, та напрямки вдосконалення діяльності українських електронних торговців в умовах посилення конкуренції з закордонними компаніями. Исследовано состояние, проблемы и перспективы развития рынка электронной торговли Украины. Выделены основные проблемы, возникающие при проведении такого исследования; обобщены полученные из разных источников и разными методиками данные, касающиеся актуального состояния отечественной электронной торговли. Выявлены наиболее распространенные бизнес-модели украинских электронных торговцев и проведено их сравнение по отдельным бизнес-процессам с ведущими электронными торговцами мира; выделены наиболее эффективные для украинского рынка бизнес-модели. Исследованы факторы, определяющие дальнейшие перспективы развития электронной торговли Украины, и направления совершенствования деятельности украинских электронных торговцев в условиях усиления конкуренции с заграничными компаниями. The Ukrainian market of electronic commerce is one of the most successful markets of Ukraine. It demonstrates the stable positive dynamics in turnover, growth rate and other indices, reflected in numerous but at times contradictory publications. The aim of the article was to investigate the real state and trends of electronic commerce development in Ukraine, to reveal the most promising electronic commerce business models and assess the problems and prospects of these models further introduction. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Austria
16714
Bulgaria
1
Czechia
129305
Denmark
1
Finland
1
France
1
Germany
1959482243
Greece
405334
Ireland
824149509
Lithuania
1
Poland
1
Singapore
1
Spain
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
567129668
United Kingdom
220171
United States
1959482249
Unknown Country
120270
Downloads
Canada
1
Finland
1
France
43092
Germany
825364199
Gibraltar
1
India
1
Indonesia
1
Iran
1
Lithuania
1
Sweden
1
Turkey
1
Ukraine
567129669
United Kingdom
248625
United States
1959482248
Unknown Country
2085
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hlinenko_elektronna_torhivlia.pdf | 521.39 kB | Adobe PDF | -942697368 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.