Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68429
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Фасування продуктів: маркетинг contra екологія
Other Titles Фасовка продуктов: маркетинг contra экология
Product packing: marketing contra ecology
Authors Крикавський, Є.В.
Кузьо, Н.Є.
Косар, Н.С.
ORCID
Keywords забруднення довкілля упаковкою
екологічна свідомість
екологічна позиція
екологічна поведінка
утилізація упаковки
загрязнение окружающей среды упаковкой
экологическое знание
экологическая позиция
экологическое поведение
утилизация упаковки
environment pollution by packaging
ecological consciousness
ecological position
ecological behavior
utilization of packaging
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68429
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Krykavskyy, J. V., Kuzo, N. J., & Kosar, N. S. (2018). Product packing: marketing contra ecology. Marketing and Management of Innovations, 1, 103-117. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-07
Abstract На основі узагальнення літературних джерел та практики функціонування дистрибуційних та торговельних мереж встановлено тренд зростання частки фасованих продуктів, що спричиняє зростання потреб їх пакування, передусім шляхом використання зручних і дешевих, але і шкідливих для довкілля пакувальних матеріалів (зокрема, поліетилену), котрі не піддаються біодеградації. Ідентифіковано наявність конфлікту цілей маркетингу (бізнесу) та екологічних цілей (середовища) у сфері зростаючого фасування продуктів, які реалізуються в роздрібній торгівлі. Обґрунтовано концепцію вирішення цього цільового конфлікту, котра полягає у комплексному поєднанні процесів: зниження мотивацій закупівлі фасованих продуктів споживачами; підвищення мотивацій виробників щодо використання упаковки багаторазового використання та такої, що піддається біодеградації та екологічно безпечним операціям утилізації; створення доступної належної інфраструктури повторного використання упаковок та пакувального матеріалу. Доведено, що рівень екологічної свідомості споживачів в Україні є достатньо високим, проте рівень їх екологічної позиції та поведінки вимагає суттєвого підвищення. Розроблені сегментоорієнтовані заходи впливу державних органів влади і управління на окремі групи населення України з метою раціоналізації використання і утилізації упаковки та зменшення її кількості (дематеріалізації). Подані пропозиції щодо розроблення торговельними посередниками та виробниками інноваційних заходів з метою раціоналізації поведінки споживачів щодо використаної упаковки.
На основе обобщения литературных источников и практики функционирования дистрибьюторских и торговых сетей установлено тренд роста доли фасованных продуктов, что приводит к росту потребностей их упаковки, прежде всего путем использования удобных и дешевых, но и вредных для окружающей среды упаковочных материалов (в частности, полиэтилена), которые не поддаются биодеградации. Идентифицировано наличие конфликта целей маркетинга (бизнеса) и экологических целей (среды) в сфере растущего фасовки продуктов, которые реализуются в розничной торговле. Обоснована концепция решения этого целевого конфликта, которая заключается в комплексном сочетании процессов: снижение мотиваций закупки фасованных продуктов потребителями; повышение мотивации производителей по использованию упаковки многоразового использования и такой, что подвергается биодеградации и экологически безопасным операциям утилизации; создание доступной надлежащей инфраструктуры повторного использования упаковок и упаковочного материала. Доказано, что уровень экологического сознания потребителей в Украине является достаточно высоким, однако уровень их экологической позиции и поведения требует существенного повышения. Разработанные сегментоориентованые меры воздействия государственных органов власти и управления на отдельные группы населения Украины с целью рационализации использования и утилизации упаковки и уменьшение ее количества (дематериализации). Представлены предложения по разработке торговыми посредниками и производителями инновационных мер по рационализации поведения потребителей по использованной упаковки.
The purpose of this article is to verify the hypothesis that the tool for solving the conflict of objectives between marketing and preservation of the environment in relation to the packaging of products being sold in retail is the formation of proper environmental behavior of consumers and the justification of measures to increase the level of environmental behavior of the population of Ukraine in the field of packaging handling.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Germany Germany
1
Greece Greece
18871
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
693534
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
661
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
24690889
United Kingdom United Kingdom
7992595
United States United States
182254928
Unknown Country Unknown Country
24690888

Downloads

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
Germany Germany
4689830
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
66080040
United Kingdom United Kingdom
2314
United States United States
182254929
Unknown Country Unknown Country
20

Files

File Size Format Downloads
Krykavskyi_fasuvannia_produktiv.pdf 373.68 kB Adobe PDF 253027137

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.