Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68525
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | What can economic experiments discover about evolutionary effectiveness of supermarket strategies? |
Other Titles |
Что могут выявить экономические эксперименты про эволюционную эффективность стратегий супермаркетов? Що можуть виявити економічні експерименти щодо еволюційної ефективності стратегій супермаркетів? |
Authors |
Kobets, V.
Yatsenko, V. |
ORCID | |
Keywords |
стратегії супермаркетів економічний експеримент стратегія імітації інноваційна стратегія адаптивний алгоритм стратегии супермаркетов экономический эксперимент стратегия имитации инновационная стратегия адаптивный алгоритм supermarket strategy economic experiment simulation strategy innovative strategy adaptive algorithm |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68525 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kobets, V., & Yatsenko, V. (2018). What can economic experiments discover about evolutionary effectiveness of supermarket strategies? Marketing and Management of Innovations, 1, http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-11 |
Abstract |
У роботі аналізуються різноманітні стратегії супермаркетів (імітації та інновації) за допомогою економічних експериментів, згідно яких продажі та ціни адаптуються до ринкового попиту. Порівняння стратегій супермаркетів дозволило продемонструвати переваги стратегії супермаркетів для імітаторів та новаторів за різних умовах. Запропонований алгоритм конкурентоспроможної моделі супермаркетів з нечітким попитом, може бути використаний як конкурентна стратегія в мікроекономічній системі, в якій широкий спектр різних продуктів / послуг продаються через супермаркети. Було виявлено, що імітаційна стратегія в довгостроковій перспективі демонструє свою прибутковість. В той час як, з невеликою кількістю супермаркетів (двох чи трьох) інноваційна стратегія супермаркетів виявиться більш вигідною. Кількість супермаркетів, кількість кроків і середня ціна продуктів позитивно впливають на прибуток супермаркетів обох типів. В работе анализируются различные стратегии супермаркетов (имитации и инновации) с помощью экономических экспериментов, согласно которым продажи и цены адаптируются к рыночному спросу. Сравнение стратегий супермаркетов позволило продемонстрировать преимущества стратегии супермаркетов для имитаторов и новаторов при различных условиях. Предложенный алгоритм конкурентоспособной модели супермаркетов с нечетким спросом, может быть использован как конкурентная стратегия в микроэкономической системе, в которой широкий спектр различных продуктов / услуг продаются через супермаркеты. Было выявлено, что имитационная стратегия в долгосрочной перспективе демонстрирует свою прибыльность. В то время как, с небольшим количеством супермаркетов (двух или трех) инновационная стратегия супермаркетов окажется более выгодной. Количество супермаркетов, количество шагов и средняя цена продуктов положительно влияют на прибыль супермаркетов обоих типов. Different supermarket strategies (imitations and innovations) are analyzed with the help of economic experiments, according to which sales and prices are adapted to market demand. Comparison strategies of supermarkets allowed to demonstrate the advantages of the supermarket strategy for imitators and innovators under different conditions. The proposed algorithm of the competitive model supermarkets with fuzzy demand, can be used as a competitive strategy in microeconomic a system in which a wide range of different products / services are sold through supermarkets. It revealed, that the imitation strategy in the long term demonstrates its profitability. While, with a small number of supermarkets (two or three), the innovative supermarket strategy will be more profitable. The number of supermarkets, the number of steps and the average price of products positively affect the profit supermarkets of both types. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1906114106
Belgium
1906114102
Germany
6068907
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
715753
Ireland
1187932413
Italy
1
Lithuania
1
Myanmar (Burma)
1
Netherlands
10713
New Zealand
1
Philippines
24074166
Singapore
1
Sri Lanka
1
Taiwan
1
Ukraine
96237204
United Kingdom
48148336
United States
1906114107
Unknown Country
96237203
Downloads
Chile
1
Germany
24074165
Hong Kong SAR China
1
India
201442
Lithuania
1
Netherlands
1
Peru
534
Philippines
1
Ukraine
369161002
United Kingdom
1
United States
1906114108
Unknown Country
19
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kobets_stratehii_supermarketiv.pdf | 965.45 kB | Adobe PDF | -1995416019 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.