Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68540
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Елементи інтенсивного навчання іноземної мови в ЗОШ |
Authors |
Трофименко, А.В.
|
ORCID | |
Keywords |
інтенсивне навчання интенсивное обучение intensive learning психологічні фактори психологические факторы psychological factors розробка уроків разработка уроков elaboration of lessons активізація активизация activation модифікація модификация modification |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68540 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Трофименко, А.В. Елементи інтенсивного навчання іноземної мови в ЗОШ [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 6.020303 - філологія / А.В. Трофименко; наук. керівник С.В. Баранова. - Суми: СумДУ, 2018. - 27 с. |
Abstract |
Подана робота розглядає елементи інтенсивного навчання іноземної мови в загальноосвітніх школах. Тематика роботи концентрується на функціональному застосуванні методик інтенсивного навчання для інтенсифікації та активізації роботи на уроках.
Актуальність пропонованої роботи полягає в тому, що в сучасних умовах обмеженого часу, незбалансованих навчальних планів в українських шкільних закладах ідеї застосування елементів інтенсивного навчання можуть стати вагомим покращенням для існуючих проблем.
Метою роботи є визначення та використання на практиці функціонального спектру прийомів методик інтенсивного навчання при розробці уроків іноземної мови. Мета передбачає виконання наступних завдань:
1) теоретично обґрунтувати поняття методик інтенсивного навчання та їх елементів в традиційному навчанні, а також психологічних факторів, на які позитивно впливає їх використання;
2) проаналізувати особливості педагогічних підходів основних використовуваних методик;
3) дослідити користь імплементації елементів інтенсивного навчання в рамках регулярного курикулуму. Given work considers elements of intensive learning of a foreign language in general education schools. The work focuses on the functional application of intensive learning techniques for intensifying of work at lessons. The urgency of the proposed work lies in the fact that in modern conditions of limited time, unbalanced curricula in Ukrainian schools, the idea of using elements of intensive learning can be a significant improvement for existing problems. The purpose of the work is to define and use in practice the functional range of methods of intensive learning techniques in elaboration foreign language lessons. To achieve the purpose, it is necessary to fulfill the following tasks: 1) substantiate theoretically the notion of methods of intensive learning and their elements in traditional teaching, as well as psychological factors, which are positively influenced by their use; 2) analyze the peculiarities of the pedagogical approaches of the main used methods; 3) explore the benefits of implementing the elements of intensive learning within the regular curriculum. |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК) |
Views
Australia
1
France
1
Germany
57715422
Greece
14680
Indonesia
1
Ireland
593201
Lithuania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
1332937978
United Kingdom
173756185
United States
1488834637
Unknown Country
463551147
Downloads
Finland
1
France
-2092642486
Germany
173756179
Lithuania
1
Netherlands
-301903928
Poland
1726664691
Singapore
1
Spain
1
Ukraine
1488834636
United Kingdom
14761485
United States
1488834638
Unknown Country
38
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Baranova_bak_rob.pdf | 628.97 kB | Adobe PDF | -1796662039 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.