Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68605
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Мотивація та стимулювання персоналу в ефективному управлінні підприємством та підвищенні інноваційної діяльності |
Other Titles |
The motivation and stimulation of personnel in effective enterprise management and innovation activity improving Мотивация и стимулирование персонала в эффективном управлении предприятием и повышении инновационной деятельности |
Authors |
Климчук, А.О.
Михайлов, А.М. |
ORCID | |
Keywords |
мотивація стимулювання мотив потреба стимул персонал підприємство управління інноваційна діяльність мотивация стимулирование потребность предприятие управление инновационная деятельность |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68605 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Klymchuk, A. O., & Mikhailov, A. N. (2018). The motivation and stimulation of personnel in effective enterprise management and innovation activity improving. Marketing and Management of Innovations, 1, 218-234. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-16 |
Abstract |
Стаття присвячена актуальним проблемам дослідження сутності мотивації та стимулювання
персоналу на промислових підприємствах в умовах їх ефективного управління та підвищення інноваційної діяльності. Метою дослідження є детальне вивчення та аналіз особливостей стимулювання та мотивації персоналу, виявлення їх спільних та відмінних рис, взаємозв’язку із такими спорідненими
категоріями як "потреба", "мотив" та "стимул", а також встановлення особливостей їх використання
в процесі управління на промислових підприємствах. У статті розкрито сутність поняття "мотивація"
та "стимулювання" з точки зору управління персоналом; доведено сутність поняття "стимулювання" з
точки зору його розгляду як дієвого інструменту та вирішального зовнішнього чинника впливу на
персонал у процесі розвитку категорії "мотивація"; здійснено аналіз історичного досвіду зародження та
подальшого розвитку теорій мотивації; розглянуто еволюцію наукових уявлень щодо розвитку форм та
методів стимулювання; доведено взаємозв’язок мотивації та стимулювання працівників із врахуванням їх
потреб, мотивів та стимулів в ефективному управлінні промисловим підприємством та підвищенні його
інноваційної діяльності. Статья посвящена актуальным проблемам исследования сущности мотивации и стимулирования персонала на промышленных предприятиях в условиях их эффективного управления и повышения инновационной деятельности. Целью исследования является детальное изучение и анализ особенностей стимулирования и мотивации персонала, выявление их общих и отличительных черт, взаимосвязи с такими родственными категориями как "потребность", "мотив" и "стимул", а также установление особенностей их использования в процессе управления на промышленных предприятиях. В статье раскрыта сущность понятия "мотивация" и "стимулирование" с точки зрения управления персоналом; доказано сущность понятия "стимулирование" с точки зрения его рассмотрения как действенного инструмента и решающего внешнего фактора воздействия на персонал в процессе развития категории "мотивация"; осуществлен анализ исторического опыта зарождения и дальнейшего развития теорий мотивации; рассмотрена эволюция научных представлений о развитии форм и методов стимулирования; доказана взаимосвязь мотивации и стимулирования работников с учетом их потребностей, мотивов и стимулов в эффективном управлении промышленным предприятием и повышении его инновационной деятельности. Today, an important prerequisite for the development of modern society is paying special attention to personnel, that creates conditions for economic growth and competitiveness in conditions of maximum use of innovations and innovations for the individual employee and the enterprise as a whole, and also guarantees its economic security. To determine the aspects that are important for the manager to create motivated personnel is necessary first of all to determine what are the concepts such as motivation and stimulation of personnel may be used at the enterprise. The main objective of the study is to analyze the nature of personnel motivation and stimulation, determine characteristics and distinctive features of these concepts, their relationship with adjacent categories such as "need", "motive" and "stimulus" and establish the characteristics of their use in management and innovation activity improvement at the enterprise. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Austria
1317232518
Belgium
1053485780
Brazil
1
Canada
-117070987
China
-1365286520
Czechia
99348
Finland
1699269295
France
-1632095620
Germany
-234141974
Greece
-431648773
Hungary
215367637
Ireland
333991788
Italy
1
Japan
1744021069
Lithuania
1
Netherlands
-50978141
Norway
211244
Poland
2097154755
Romania
768151366
Russia
-579581409
Serbia
1
Slovakia
1205270734
Spain
665931826
Sweden
1
Ukraine
333991793
United Kingdom
-194211275
United States
333991789
Unknown Country
-52329348
Downloads
Austria
1431621275
Belgium
1
Canada
1431621108
China
-50978140
Czechia
2097154756
Denmark
1
Finland
1431621123
France
-1632095619
Georgia
1613820623
Germany
-1632095637
Hungary
1
India
1
Ireland
1
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
850229182
Poland
804753692
Romania
850229187
Russia
1978219315
Slovakia
1431621534
Spain
1107691473
Sweden
1326956185
Ukraine
333991794
United Kingdom
180280
United States
333991795
Unknown Country
121431828
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Klymchuk_motyvatsiia_stymuliuvannia.pdf | 349.37 kB | Adobe PDF | 945063873 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.