Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68632
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості сучасної стратегічної ринково-орієнтованої діяльності підприємств |
Other Titles |
Features of modern strategic market-oriented activity of enterprises Особенности современной стратегической рыночно-ориентированной деятельности предприятий |
Authors |
Prokopenko, Olha Volodymyrivna
Корнатовскі, Р. |
ORCID | |
Keywords |
ринок ринково-орієнтована діяльність моделі ринкова стратегія ринкові ризики рынок рыночно-ориентированная деятельность модели рыночная стратегия рыночные риски market market-oriented activity models market strategy market risks |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68632 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Prokopenko, O. V., & Kornatowski, R. (2018). Features of modern strategic market-oriented activity of enterprises. Marketing and Management of Innovations, 1, 295-303. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-22 |
Abstract |
Аналіз праць науковців-економістів і практикуючих фірм дозволив відзначити, що більшого поширення
на сучасному ринку набувають непрогнозовані ситуації, які вимагають уваги до потреб і запитів
споживачів. Дослідження еволюції орієнтації діяльності підприємств на ринку засвідчило появу нових
бізнес-моделей, технологій і вимог клієнтів, більш потужних, ніж раніше, які свідчать про необхідність
розроблення власної стратегічної ринково-орієнтованої діяльності кожним підприємством. Визначені
особливості сучасних моделей ринково-орієнтованої діяльності та виокремлені специфічні характеристики діяльності можуть бути використані при розробленні та реалізації ринкової стратегії підприємства. Анализ работ ученых-экономистов и практикующих фирм позволил отметить, что большее распространение на современном рынке приобретают непрогнозируемые ситуации, которые требуют внимания к нуждам и запросам потребителей. Исследование эволюции ориентации деятельности предприятий на рынке показало появление новых бизнесмоделей, технологий и требований клиентов, более мощных, чем ранее, свидетельствующие о необходимости разработки собственной стратегической рыночно-ориентированной деятельности каждым предприятием. Определены особенности современных моделей рыночно-ориентированной деятельности и выделены специфические характеристики деятельности могут быть использованы при разработке и реализации рыночной стратегии предприятия. The article is devoted to the research of features of modern strategic market-oriented activity of enterprises. According to the results of a retrospective analysis of the work of the Nobel laureates in economics, academics and practitioners on marketoriented activities, it was noted that unpredictable situations that require attention to the needs and demands of consumers are becoming more widespread in the market. Such activity is evolutionarily grounded and, despite the drawbacks and risks, is effective and should be implemented. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

1

1

1

1

47892

1

1

1

1

1

10982777

2243117

151988052

176244626
Downloads

1

5687

54961759

1

1

1

30705183

1

127731479

176244627
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Prokopenko_rynkovo_oriientovana_diialnist.pdf | 447.45 kB | Adobe PDF | 389648740 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.