Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68648
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Криза як каталізатор розвитку інноваційного підприємництва України |
Other Titles |
Crisis as a catalyst for the development of innovative entrepreneurship in Ukraine Кризис как катализатор развития инновационного предпринимательства Украины |
Authors |
Єлісєєва, Л.В.
|
ORCID | |
Keywords |
інноваційне підприємництво соціальні інновації криза довіри краудфандинг шерингова економіка економічний розвиток инновационное предпринимательство социальные инновации кризис доверия краудфандинг шеринговая экономика экономическое развитие innovative entrepreneurship social innovations crisis of trust crowdfunding sharing economy economic development |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68648 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Yelisieieva, L. V. (2018). Crisis as a catalyst for the development of innovative entrepreneurship in Ukraine. Marketing and Management of Innovations, 1, 353-361. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-27 |
Abstract |
У статті досліджується взаємозв'язок економічної кризи, суспільної довіри та процесів формування
національного інноваційного підприємництва. Досліджено, що розвиток цифрової економіки, Інтернеттехнологій спричинили появу шерінгових компаній як інноваційних підприємств нового типу. Встановлено, що підприємницькі структури економіки спільного споживання в Україні мають суттєві відмінності від зарубіжних аналогів. В статье исследуется взаимосвязь экономического кризиса, общественного доверия и процессов формирования национального инновационного предпринимательства. Доказано, что развитие цифровой экономики, Интернеттехнологий привели к появлению шеринговых компаний как инновационных предприятий нового типа. Установлено, что предпринимательские структуры экономики общего потребления в Украине имеют существенные отличия от зарубежных аналогов. The aim of this article. The relationship of the economic crisis, public trust and the formation of national innovative entrepreneurship are studied in the article. The article aims to investigate the dynamics and specificity of the development of domestic innovative entrepreneurship during the crisis in 2014-2016. It was established that the global financial crisis in 2008 worsened the crisis of public trust to state power and increased the level of business trust. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
China
3069
Germany
29871081
Greece
8831
Ireland
16045639
Lithuania
1
Mexico
1
Netherlands
32256
Romania
1
Ukraine
349565338
United Kingdom
147576508
United States
315949537
Unknown Country
349565337
Vietnam
1
Downloads
Germany
1040244573
Lithuania
1
Netherlands
1
Ukraine
1040244573
United Kingdom
1
United States
315949538
Unknown Country
15
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yelisieieva_kryza_katalizator.pdf | 248.38 kB | Adobe PDF | -1898528594 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.