Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68683
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Ranking of global efficiency of the best universities in Europe
Other Titles Рейтинг глобальної ефективності найкращих університетів Європи
Authors Canto, M.B.
Lopez, L.B.
ORCID
Keywords рейтинг
університет
працевлаштування
метод порівняльного аналізу
патенти
публікації
ranking
university
employability
data envelopment analysis
patents
publications
университет
трудоустройство
метод сравнительного анализа
патенты
публикации
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68683
Publisher Sumy State University
License
Citation Canto, M. B., & Lopez, L. B. (2018). Ranking of global efficiency of the best universities in Europe. Marketing and Management of Innovations, 3, 34-47. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-03
Abstract Діяльність будь-якого суб'єкта господарювання повинна базуватися на такому співвідношенні доходу до суми пов'язаних з ними витрат, при якому управління матеріальними та нематеріальними активами дозволяє досягати максимального обсягу виробництва при мінімальному обсязізалучених ресурсів. В рамках даного дослідження проведений аналіз ефективності діяльності закладів вищої освіти. Об'єктами дослідження є 42 найкращих університета Європи. Аналіз наукової літератури з теми дослідження дозволив авторам стверджувати, що невирішеними залишаються ряд теоретичних і прикладних проблем, пов'язаних з оцінкою ефективності діяльності закладів вищої освіти, зокрема врахування трьох основних функції університетів у ХХІ столітті, таких, як: підвищення рівня працевлаштування випускників, передача та розширення наукових знань, а також модернізація національної економічної системи шляхом поліпшення бізнес-клімату. У роботі відповідно до поставлених завдань використано непараметричний метод порівняльного аналізу (data envelopment analysis (DEA)), який дозволяє визначити відносне положення кожного з досліджуваних університетів за рівнем ефективності порівняно з максимальним (ідеальним) рівнем ефективності, а також визначити основні напрямки її підвищення. Авторами запропоновано здійснювати порівняльний аналіз ефективності діяльності закладів вищої освіти за чотирма напрямками: ступінь працевлаштування випускників – DEA 1 "Аналіз ефективності праці"; публікаційна активність – DEA 2 "Аналіз академічної ефективності"; патентна активність – DEA 3 "Аналіз технологічної ефективності"; інтегральна оцінка з урахуванням трьох попередніх складових – DEA 4 "Глобальний аналіз ефективності". Суб'єктами, які сформували основні вхідні параметри побудованої виробничої функції методу DEA, стали: студенти, аспіранти, вітчизняні та закордонні викладачі. В якості вихідних параметрів моделі прийнято рівень працевлаштування випускників, публікаційну та патентну активність університетів. Використання кореляційного аналізу дозволило авторам відзначити високий ступінь лінійної залежності між університетами, що забезпечують найкращі результати в академічній та технологічній ефективності.
In any economic organization, the existing relationship between its inputs and its outputs must be established in such a way that the management of its tangible and intangible human resources allows producing the maximum amount of useful products with the least amount of resources. In this article, we have analyzed this relation of efficiency applied to the university environment. In particular, the best universities in Europe have been studied. Previously, a rigorous study of the existing bibliography has been carried out. As a result, it has been seen that these studies include specific results analysis, without taking into account the three basic functions of 21st century universities, such as those related to improving the employability of their graduates, transmitting and expanding their scientific knowledge, and the modernization of the national economic system through the introduction of improvements in business activity. The methodology used in is data envelopment analysis (DEA). This model has allowed determining the relative position of each university in relation to the distance it maintains with respect to an ideal efficiency frontier. It also shows that aspects must be improved to be in a position of maximum efficiency. Four types of analysis have been applied. DEA 1 "Analysis of labor efficiency" in which the improvement of the degree of employability of university graduates has been analyzed, DEA 2 "Analysis of academic efficiency" that has allowed us to measure the efficiency in publications, the DEA 3 "Analysis of technological efficiency "that has allowed identifying the universities that are more efficient in terms of patents and finally DEA 4" Global efficiency analysis "that encompasses all the previous ones. Likewise, a correlation analysis was carried out among the results obtained. Among the main conclusions highlight how there is a high degree of correlation between the universities that achieve the best results in academic efficiency and technological efficiency. The comparisons in the level of global university efficiency made in this research work are the result of applying the DEA methodology on a production function that has been constructed using four variables inputs - undergraduate and graduate students and national and foreign teachers - and three output variables - levels of employment, publications and patents.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
91334152
China China
91334154
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
26015
Greece Greece
1
Ireland Ireland
83923
Lithuania Lithuania
1
Peru Peru
616835
Singapore Singapore
1
Spain Spain
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
8594165
United Kingdom United Kingdom
3931385
United States United States
274002457
Unknown Country Unknown Country
8594164
Vietnam Vietnam
4195

Downloads

Austria Austria
25782079
China China
274002460
Colombia Colombia
1
Finland Finland
14263
France France
3032145
Germany Germany
3032144
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
167845
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
26015
Peru Peru
616836
South Africa South Africa
1
Spain Spain
837
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
25782078
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
274002459
Unknown Country Unknown Country
40
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Canto_ranking.pdf 663.89 kB Adobe PDF 606459208

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.