Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68692
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Management of educational innovations: effects of infusing "critical thinking" into islamic finance curricula |
Other Titles |
Менеджмент освітніх інновацій: поширення "критичного мислення" у навчальних програмах фінансових дисциплін серед ісламських країн |
Authors |
Olorogun, L.
Yunusa, N. Audu, H.G. Mohammed, A.A. |
ORCID | |
Keywords |
знання прийняття критичне мислення студенти можливості навчальна програма знания осприятия критическое мышление студенты возможности учебная программа knowledge perceptions critical thinking Islamic finance industry students capabilities curriculum |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68692 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Olorogun, L., Yunusa, N., Audu, H. G., & Mohammed, A. A. (2018). Management of educational innovations: effects of infusing" critical thinking" into islamic finance curricula. Marketing and Management of Innovations, 2, 69-78. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-06 |
Abstract |
У роботі висувається гіпотеза, що впровадження в навчальні програми критичного мислення підвищує якість професійних знань і забезпечує набуття студентами впевненості у своїх навичках, що є запорукою професійного успіху. Авторами було проаналізовано результати впровадження критичного мислення в навчальний план BWSR2013 "Управління ризиками та планування". Перевірка гіпотези здійснювалася на основі отриманих даних у ході опитування. Використовуючи SemPLS на платформі SmartPLS отримано дані, які свідчать, що відсутність критичного мислення в навчальних програмах призводить до зниження кількості кваліфікованих фахівців у фінансовому секторі. Результати дослідження підтверджують наявність тісної кореляції між набутими знаннями, компетентностями та критичним мисленням. Результати аналізу особистісного сприйняття студентами знань показали, що критичне мислення сприяє підвищенню їх самовпевненості у набутих знання. Так, автори підтверджують гіпотезу, що критичне мислення повинно бути невід’ємною складовою навчальних програм, у тому числі при викладанні фінансових дисциплін для студентів ісламських країн. У рамках дослідження автори аналізують та систематизують можливі переваги від впровадження "критичного мислення" в навчальні програми студентів-фінансистів при вивченні фінансових дисциплін серед ісламських країн. Виявлено зв’язок між зростанням фінансового сектору та обсягом інвестицій в освітній процес з елементами критичного мислення. Автори наголошують на необхідності подальших досліджень даної проблеми, розширивши вибірку для аналізу. На основі результатів дослідження автори стверджують, що рівень впевненості студентів збільшується
за умови набуття ними навичок критичного мислення і здатності вирішувати реальні фінансові проблеми. Shortage of human capital has been identified in the Islamic financial industry. It is believed that the infusion of critical thinking would boost the students’ level of professional field-related knowledge and provide them with the necessary confidence, the key to professional performance measurement. This study incorporates critical thinking into the curriculum of BWSR2013 “Risk Management and Takaful Planning”. The class syllabus was divided into two sections, with each preliminary section followed by a quiz and pilot data collection, and final data collection. A SemPLS was run on SmartPLS. The results showed that lack of critical thinking in Islamic finance curricula might eventually result in a shortage of skilled professionals in the Islamic financial industry. The findings showed a great correlation between knowledge acquisition, competency and critical thinking. The students’ own perceptions also indicated that the infusion of critical thinking contributed to their increased confidence (self-assurance) in the subject matter learned in this course. The results of the analysis showed that investment in teaching Islamic Finance on part with critical thinking was of utmost importance for the success of the finance industry. Competent professionals are much needed in this field and will continue to remain an unfulfilled ideal if the current system of learning and teaching Islamic Finance continues as it is. The level of confidence and self-assurance of the students can only increase if students learn how to think critically and are capable of providing solutions to real-life problems. The findings showed that the regular graduates lacked expertise also lacked confidence in their own skills. However, no significant relationship between expectation and self-assurance could be ascertained. It is recommended that this study is replicated on a large scale to vindicate the wider positive implications of critical thinking in Islamic finance training curricula. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Belgium
1
Canada
1
China
189392766
Finland
1
France
1
Germany
876973478
Greece
1
Ireland
217402
Lithuania
1
Nigeria
1
Philippines
1
Singapore
1751711086
Sweden
1
Ukraine
-754851709
United Kingdom
10289134
United States
-754851708
Unknown Country
23478528
Vietnam
1735
Downloads
Canada
1
China
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Saudi Arabia
1
South Africa
1751711085
Ukraine
69990344
United Kingdom
1
United States
664572914
Unknown Country
58568
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Olorogun_critical_thinking.pdf | 547.04 kB | Adobe PDF | -1808634378 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.