Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68699
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Marketing determinants of the development of the investment market: innovations in the assessment of demand and supply (case study for the construction industry)
Other Titles Маркетингові детермінанти розвитку інвестиційного ринку: інновації в оцінюванні попиту та пропозиції (на прикладі галузі будівництва)
Authors Chirichenko, Yu.
Fisunenko, N.
ORCID
Keywords маркетингові детермінанти
попит
пропозиція
рівновага
інвестиційні ресурси
будівельна галузь
маркетинговые детерминанты
спрос
предложение
равновесие
инвестиционные ресурсы
строительная отрасль
supply
equilibrium
investment resources
the construction industry
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68699
Publisher Sumy State University
License
Citation Chirichenko, Y., & Fisunenko, N. (2018). Marketing determinants of the development of the investment market: innovations in the assessment of demand and supply (case study for the construction industry). Marketing and Management of Innovations, 3, 81-94. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-07
Abstract Стаття присвячена розвитку методичних засад дослідження базових маркетингових детермінант розвитку інвестиційного ринку – попиту та пропозиції, досягнення рівноваги між якими забезпечує стабільний розвиток ринкової кон’юнктури. На прикладі будівельної галузі України розрахована точка рівноваги, при якій попит на інвестиційні ресурси дорівнює їх пропозиції, ідентифіковані оптимальні параметри її досягнення. На основі дослідження факторів впливу на функції пропозиції та попиту на інвестиційні ресурси в будівництві емпірично встановлено, що функція пропозиції на досліджуваному сегменті інвестиційного ринку має бути скоригована на індекси інвестиційної привабливості, фінансової свободи, свободи інвестицій, інфляції (індекс споживчих цін), а також офіційний курс гривні до долара США та загальне податкове навантаження на бізнес. Коригуючими параметрами для функції попиту на інвестиційні ресурси в будівництві визначено: складова індексу легкість ведення бізнесу, яка характеризує легкість отримання дозволів на будівництво, індекси інвестиційної привабливості та інфляції (індекс споживчих цін), офіційний курс гривні до долара США та загальне податкове навантаження на бізнес. Для моделювання функцій попиту та пропозиції інвестиційних ресурсів в будівництві побудовано мультиплікативну дистрибутивно-лагову багатофакторну нелінійну регресійну залежність, результуючий параметр якої формалізовано за допомогою адаптації метрики Мінковського. Розрахунок рівноважних значень факторів формування пропозиції і попиту на інвестиційні ресурси у будівництві здійснено за допомогою структурного моделювання, яке передбачає введення латентних змінних для характеристики груп явних вхідних показників, опису взаємозалежностей між факторами попиту і пропозиції у вигляді систем одночасних лінійних парних та множинного регресійних рівнянь.
The article is devoted to development of methodological bases of revitalization of functioning of the investment market. The basic marketing determinants for the development of investment market, including supply and demand of investment resources are defined as the main ones. It is established that the balance between supply and demand for investment resources, and constant desire to achieve this state leads to qualitatively new development of the investment market. The equilibrium point for investment resources and the optimum parameters of its achievements is determined in the construction industry of Ukraine as an example. Based on the study of the factors of influence of the supply and demand function for investment resources in construction, the appropriate corrective indicators are identified. Thus, the indicators that should form the coefficient of correction of the function of the offer of investment resources in construction are defined: the index of investment attractiveness; index of financial freedom; index of freedom of investment; inflation index (consumer price index); official exchange rate of hryvnia to US dollar; the total tax burden on business. For the function of demand for investment resources in construction, the integral indicator of the adjustment should consist of: the index “Working with construction permits”; (component of the index is ease of doing business); investment attractiveness index; index of inflation (consumer price index); the official exchange rate of hryvnia to the US dollar; total tax burden on business. The formation of the functions of supply and demand of investment resources in the construction of Ukraine has been carried out in the form of multiplicative distributive-lag, multivariate nonlinear regression, the effective rate of which is formalized by adapting the Minkowski metric. Optimization of equilibrium values of the factors of shaping supply and demand for investment resources in the construction has been carried out using the structural modeling, which provides the introduction of latent variables for the characteristics of the groups of explicit input indicators, the description the interdependencies between the factors of supply and demand in the form of systems of simultaneous linear pair and multiple regression equations.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-942666568
Belgium Belgium
1
China China
1807928160
Egypt Egypt
1
Germany Germany
1013178
Greece Greece
1
India India
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
36596244
Italy Italy
6001
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-341023838
Netherlands Netherlands
749
New Zealand New Zealand
-1020212632
Philippines Philippines
73192490
Romania Romania
1
Singapore Singapore
-1885333134
South Africa South Africa
1991301217
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
-2040425268
United Kingdom United Kingdom
-679110977
United States United States
-1885333136
Unknown Country Unknown Country
20
Vietnam Vietnam
26624

Downloads

Egypt Egypt
1
France France
1
Germany Germany
6003
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Romania Romania
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
48811
United Kingdom United Kingdom
-679110976
United States United States
-1885333133
Unknown Country Unknown Country
6
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Chirichenko_marketing_determinants.pdf 1.42 MB Adobe PDF 1730578016

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.