Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68733
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovative management in global financial CSR governance
Other Titles Інноваційний менеджмент в глобальному фінансовому управлінні КСВ
Authors Kuznetsova, A.
Kalynets, K.
Kozmuk, N.
Vozna, L.
ORCID
Keywords corporate social responsibility
global financial CSR governance
models of CSR
корпоративна соціальна відповідальність
глобальне фінансове управління КСВ
моделі КСВ
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68733
Publisher Sumy State University
License
Citation Kuznetsova, A., Kalynets, K., Kozmuk, N., & Vozna, L. (2018). Innovative management in global financial CSR governance. Marketing and Management of Innovations, 2, 262-269. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-21
Abstract The article analyzes the innovative trends of development and integration of corporate social responsibility management in the companies activities on the scale of global financial management based on the study of economic, political and social trends of development of society in the field of state building, entrepreneurial activity and financial strategy. The characteristics that help to generalize the concept of global financial management in corporate social responsibility are defined. The specifics of the understanding of the global financial management of corporate social responsibility, which has a decisive influence on its current understanding, is defined. The key relationships between corporate, regional and global corporate social responsibility management and their innovative impact on the financial system on a global scale are analyzed. The authors proved that the firms implement corporate social responsibility activities and participate in global financial corporate social responsibility governance based on a variety of motivations. Studies on the corporate social responsibility related to the toric and behaviours of firms show that they are greatly influenced by socially held expectations and social and cultural contexts surrounding corporations. The fact that the majority of firms in the sample have accepted their corporate identities as social beings mean that global-level corporate social responsibility norm development has progressed over time. The results of the study presented in the article suggest the opening of new horizons and directions for the scientific analysis of the content of corporate social responsibility in order to combine science and practice, as well as create conditions for its integration into the activities of business entities.
У статті проаналізовано інноваційні тенденції розвитку та інтеграції менеджменту корпоративної соціальної відповідальності в діяльність компаній в масштабах глобального фінансового управління. Дослідження системно розглядає цю проблему з позиції держави (через призму економічного, політичного та соціального розвитку суспільства), а також з точки зору підприємницької активності та фінансової стратегії суб’єктів господарювання. В статті узагальнено базові детермінанти концепції глобального фінансового управління корпоративною соціальною відповідальністю, її специфічні особливості та відмінності від інших концепцій у сфері корпоративної соціальної відповідальності. Проаналізовано ключові взаємозв’язки між корпоративним, регіональним та глобальним рівнями менеджменту при реалізації концепції глобального фінансового управління корпоративною соціальною відповідальністю, а також інноваційний вплив цих трьох типів менеджменту на фінансову систему в глобальному масштабі. Автори довели, що фірми здійснюють діяльність з корпоративної соціальної відповідальності та беруть участь у глобальному фінансовому управлінні корпоративною соціальною відповідальністю на основі різних мотивів. Результати дослідження корпоративної соціальної відповідальності з точки зору економічної поведінки компаній свідчать, що значний вплив на їх діяльність здійснюють соціальні очікування та соціально-культурний контекст компанії. Той факт, що більшість компаній за основу прийняли корпоративну ідентичність як соціальну норму, означає, що розвиток норм корпоративної соціальної відповідальності на глобальному рівні з часом прогресує. Результати дослідження, що представленні в статті, окреслюють нові горизонти та інноваційні напрями для об'єднання науки та практики при реалізації концепції корпоративної соціальної відповідальності, створення умов для інтеграції цієї концепції в діяльність більш широкого кола суб’єктів господарювання.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-1020916311
Austria Austria
1
Canada Canada
1
China China
-1967140742
Germany Germany
44392
Ghana Ghana
295036
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
86126849
India India
-335559381
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
778665922
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
15138112
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
724156430
Nigeria Nigeria
278953535
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
1447722791
Portugal Portugal
5873614
Singapore Singapore
-575669274
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
778665919
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
-1967140740
United Kingdom United Kingdom
1447722785
United States United States
-575669276
Unknown Country Unknown Country
278953536
Vietnam Vietnam
-575669278

Downloads

Bolivia Bolivia
1
Canada Canada
1
China China
1
Germany Germany
1
India India
295044
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
-1236420743
Malaysia Malaysia
131819
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Portugal Portugal
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Taiwan Taiwan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
-1967140741
United Kingdom United Kingdom
-1236420743
United States United States
-575669275
Unknown Country Unknown Country
86126850
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Kuznetsova_MMI_A21-02-2018.pdf 344.33 kB Adobe PDF -634130472

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.