Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68740
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Pillars of internal marketing and their impact on staff performance |
Other Titles |
Основні компоненти внутрішнього маркетингу та їх вплив на ефективність роботи персоналу |
Authors |
AL-Ghaswyneh, O.F.M.
|
ORCID | |
Keywords |
internal marketing promotion incentives training internal administrative communications university employees performance внутрішній маркетинг заохочення стимули навчання внутрішня адміністративна комунікація університет співробітники продуктивність |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68740 |
Publisher | Sumy State Universität |
License | |
Citation | AL-Ghaswyneh, O. F. M. (2018). Pillars of internal marketing and their impact on staff performance. Marketing and Management of Innovations, 2, 313-326. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-24 |
Abstract |
This study focus on employees as an internal customer to the specifications that the working environment provides to them to achieve their tasks and increase staff’s performance by examining their job satisfaction. The concept of internal marketing is to achieve the staff’s satisfaction to satisfy customers’ needs. Any organization that implements a retention policy for its high performing marketing professionals for its products, services and operations by providing them with awareness programs about its mission, objectives and customer requirements, will inevitably be able to improve its services provided by its staff. Analysis revealed that there is no statistically significant value below (0.05) for the main hypothesis of the study in terms of training, internal communications, promotion, incentive systems, and the dissatisfaction of the majority of employees about the internal marketing pillars applied by the university. This explains the low level of effectiveness of the internal marketing in terms of implementation and its impact on the professional performance of the majority of respondents from both genders. In comparing the statistical findings of the study sample, the majority of responses is that the university works on enhancing the work environment by using technology and direct connections with the staff, and by providing the required information to the staff to be able to perform their tasks without focusing on staff’s satisfaction with training, incentive, and promotion in general. This requires conducting a study on how to develop the university’s training, incentive and promotion systems by focusing on the characteristics of the current working environment and its relation with the prevailing work culture in the study community. Moreover, this requires highlighting the level of qualification and training of staff and its role in enhancing the professional performance, and the role of internal marketing as a novel concept in enhancing staff performance. Метою даного дослідження є аналіз роботи працівників та факторів, що впливають на ефективність виконання ними поставлених цілей та завдань. В рамках дослідження внутрішній маркетинг розглядається як метод просування цінностей та місії компанії з метою зміцнення системи взаємовідносин організації та персоналу. Автор систематизував наукові підходи до визначення сутності концепції внутрішнього маркетингу, визначив його місце в системі управління організацією. Автором запропоновано та перевірено гіпотезу про взаємозв’язок між підвищенням продуктивності праці персоналу та впровадженням інструментів внутрішнього маркетингу. Перевірка гіпотези здійснювалась на базі Північно-прикордонного навчального закладу KSE (Саудівська Аравія). Дослідження проводилось протягом 2016/2017 навального року серед 2000 працівників університету з урахуванням їх професійного досвіду та посад. У роботі було використано економетричні методи аналізу ANOVA та AMOS. Результати аналізу показали, що впровадження внутрішнього маркетингу (навчання, тренінги, внутрішні комунікації, система стимулювання та ін.) має статистично значимий зв'язок з особистісним сприйняттям працівниками його результатів. Низький рівень ефективності внутрішнього маркетингу спостерігався для більшості респондентів незалежно від гендерної ознаки. Отримані дані опитування показали, що керівництво університету зосереджує свою увагу на поліпшенні умов праці, впроваджуючи технології внутрішньої комунікації без урахуванням рівня задоволеності персоналу інструментами внутрішнього маркетингу. Автором визначено необхідність активізації творчого та інноваційного потенціалу працівників через підвищення ефективності впровадження інструментів внутрішнього маркетингу з метою покращення внутрішньо-корпоративного клімату університету. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Argentina
1
Canada
1
China
-2003527862
Cyprus
1
Estonia
1
Finland
1
Germany
90067
Ghana
1
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
32386909
Kenya
1
Lithuania
-330038921
Malaysia
145428
Namibia
1
Peru
1193239813
Saudi Arabia
91365268
Slovenia
1
South Africa
1193239810
South Korea
1
Sweden
1
Taiwan
1
Thailand
1
Turkey
1555
Ukraine
721282578
United Kingdom
181637
United States
-138225865
Unknown Country
721282577
Vietnam
-330038923
Zambia
1
Downloads
Algeria
1
Bahrain
1
Brazil
1
Canada
1
Egypt
1
Ethiopia
-1001698382
Falkland Islands
1
France
1
Ghana
1
India
1
Indonesia
-330038934
Iran
1
Lesotho
-330038933
Lithuania
-330038920
Pakistan
1193239811
Peru
91365265
Philippines
1
Portugal
321151270
Saudi Arabia
5795467
South Africa
1577521523
South Korea
91365274
Tanzania
1
Thailand
1
Turkey
1
Uganda
108598
Ukraine
-1001698380
United Kingdom
1
United States
-1427835818
Unknown Country
74
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ghaswyneh_MMI_A24-02-2018.pdf | 616.46 kB | Adobe PDF | -1140802069 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.