Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68741
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Challenges and prospects of neuromarketing: Bangladesh perspective |
Other Titles |
Проблеми та перспективи розвитку нейромаркетингу: дослідження для Бангладеш |
Authors |
Gani, M.O.
Alam, M.Z. Alom, Md.Z. Faruq, M.O. |
ORCID | |
Keywords |
neuromarketing marketing marketing research consumer perception нейромаркетинг маркетинг маркетингові дослідження споживчі переваги |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68741 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Gani, M. O., Alam, M. Z., Alom, M. Z., & Faruq, M. O. (2018). Challenges and prospects of neuromarketing: Bangladesh perspective. Marketing and Management of Innovations, 2, 327-338. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-25 |
Abstract |
For improving marketing effectiveness, the producers and entrepreneurs today want to understand how human psychology and emotions influencing on decision making. In this instance, the concept of neuromarketing offers a chance to get accurate, factual data about the buying habits of target markets. This study has been intended to explore the challenges, prospects, limitation and potentiality of practising neuromarketing in the context of Bangladesh as a cutting-edge marketing issue with the purpose of providing corresponding recommendations. The status and future prediction of neuromarketing have been exposed through qualitative and quantitative analysis. The finding of the study has been supported by collecting data from 55 customers and 65 marketers as the respondents. The key findings of this study are quite impressive and prospective regarding the level of awareness, interest, acknowledgement and conviction towards practising neuromarketing in the context in Bangladesh. The contribution of this study can be breakthrough and pave the way for neuromarketing in Bangladesh. The findings of this study will be helpful for the marketing policy makers and govt agencies to introduce this new method of marketing tools in Bangladesh. Finally, some policy guidelines were provided based on findings and analysis. In that way, marketers have to promote initiatives to familiarize the devices of the neuromarketing, have to engage the educated customers to share their experiences while designing the marketing strategies and plans. The important conclusion that the education is one of the most important factors affecting the adoption of the neuromarketing practice. On the other hand, marketers should take initiatives to overcome some misconceptions regarding the harmful for the brain activity devices of the neurology. Сучасні тенденції розвитку інформаційних технологій обумовлюють необхідність використання нових сучасних маркетингових інструментів з метою підвищення ефективності проведення рекламних кампаній організації. При цьому необхідно враховувати, як психологія споживачів та їх емоції впливають на процес прийняття рішень щодо вибору товару. Авторами зазначається актуальність використання концепції нейромаркетингу, яка дає змогу отримати фактичні дані про споживчі вподобання групи споживачів цільового ринку. Метою дослідження є вчення проблем, перспектив, обмежень та потенціалу використання нейромаркетингу як найбільш сучасного маркетингового підходу з метою надання відповідних рекомендацій для компаній з урахуванням особливостей ринкового середовища Бангладешу. Автором узагальнено основні бар’єри та обмеження розвитку нейромаркетингу в Бангладеші як в країні, що розвивається. Використання якісного та кількісного аналізу дозволило автору визначити стан, місце та перспективи використання нейромаркетингу у бізнес-середовищі Бангладешу. У рамках дослідження було проаналізовано дані 120 респондентів (55 клієнтів і 65 маркетологів). Результати дослідження свідчать, що проведення нейромаректингових кампаній вимагає наявності як кваліфікованих спеціалістів-маркетологів, так і готових сприймати інформацію споживачів. Тому автор наголошує, що освіта є одним із ключових факторів, що впливає на поширення концепції нейромаркетингу в Бангладеші. Окрім цього, автор рекомендує проведення маркетологами ініціативних просвітницьких програм в локальних спільнотах щодо безпечності пристроїв та технологій нейромаркетингу з метою зменшення стереотипного мислення щодо їх шкідливості та небезпечності для функціонування організму людини. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

582021814

1

1236733892

27990

1

1

1

80039

1598655269

1889879788

1

2895614

1

32935597

1

1

1

32935601

603912

1

-93337549

1

1598655270

136480

795495091

26890

-490066707

-606753501

6996
Downloads

582021815

1

1

1

27989

1

1

81857

2895611

109462382

1

1

1

1598655252

1

322595922

1

1

1

1

1

1

55729

358667305

322595921

-606753501

81

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Gani_MMI_A25-02-2018.pdf | 662.56 kB | Adobe PDF | -1604660916 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.