Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68744
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Marketing innovation activity of urban public transport: results of the empirical study |
Other Titles |
Інновації в маркетингу послуг міського громадського транспорту: результати емпіричного дослідження |
Authors |
Borysova, T.
Monastyrskyi, G. |
ORCID | |
Keywords |
маркетинг міський громадський транспорт тариф потреба споживач маркетингові інновації ринок городской общественный транспорт потребность потребитель маркетинговые инновации рынок marketing urban public transport tariff need consumer marketing innovation |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68744 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Borysova, T., Monastyrskyi, G. (2018). Marketing innovation activity of urban public transport: results of the empirical study. Marketing and Management of Innovations, 3, 229-240. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-20 |
Abstract |
Метою дослідження є виявлення напрямків удосконалення процесу управління маркетинговими інноваціями надавачів послуг міського громадського транспорту обласних центрів України. Поставлена мета зумовила необхідність розв’язання таких завдань: виявити ступінь маркетингової орієнтації надавачів послуг міського громадського транспорту обласних центрів України; виявити проблеми та окреслити інноваційні напрями покращення процесу управління маркетинговою діяльністю суб’єктів вітчизняної мережі міських громадських перевезень. Методом дослідження було письмове опитування респондентів. Встановлено фрагментарне використання управління маркетинговою діяльністю та задовільний рівень клієнтоорієнтованості надавачів послуг міського громадського транспорту, недостатню поінформованість структурних підрозділів з питань транспорту стосовно операційної
діяльності надавачів транспортних послуг, відсутність контролю за якістю транспортних послуг у більшості міст України. Обґрунтовано доцільність посилення співпраці муніципальних органів та приватних перевізників щодо спільної стратегічної маркетингової діяльності, підвищення екологічності послуг, створення єдиної інформаційної системи. Запропоновано такі напрями покращення процесу управління маркетинговою інноваційною діяльністю надавачів послуг міського громадського транспорту міст обласного значення України, як підвищення поінформованості пасажирів, посилення контролю міських рад за якістю надаваних послуг, проведення опитувань пасажирів з метою дослідження
рівня якості послуг, подієвий маркетинг, підвищення лояльності клієнтів до екологічного транспорту через посилення комунікаційної політики, впровадження єдиного квитка на декілька видів транспорту, залучення споживачів до процесу формування маршрутів та тарифоутворення. The problem of finding efficient models of managing the innovation activities of urban public transport providers is relevant in the recognition of innovation as the main principle of the strategy of economic and social development of Ukraine. The purpose of the study is to identify the ways to improve the marketing innovation management process of urban public transport service providers in the regional centers of Ukraine. The purpose has determined the need to solve such problems as to identify the degree of marketing orientation of urban public transport providers of the regional centers of Ukraine; identify problems and outline ways to improve the management of marketing activities of subjects of the national network of the urban public transportation. In January-March 2018, the authors initiated a study on the current state of urban public transport in regional Ukrainian cities. Following this, the requests for public information were submitted in accordance with the Law of Ukraine "On Access to Public Information" to all city councils of Ukraine's regions except temporarily occupied territories. The article analyses the quantitative and qualitative state of the fleet of vehicles, the requirements and the state of their observance by carriers, the level of fares, and the state of information provision of passengers of urban public transport in the regional cities in Ukraine. Empirical data obtained in the course of the study confirmed the appropriateness of the development of customer orientation of urban public transport service providers in terms of improving the quality of the fleet of vehicles (increase of the share of ecological transport and renewal of the fleet of vehicles); strengthening the control of city councils for the quality of services provided by carriers; intensification of cooperation of the city councils with representatives of the civil society within the framework of the Law of Ukraine "On Access to Public Information"; increase in the number of smart stops. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

456433754

1

1

100121

216136

1

1

51566

70718007

1

62226

126805

1

1

625765

625742

69373

1

456433753

1

1

1

70718011

70718013

1

181862

1

1

1

1

1

1

131119

70718016

1

35767

-1265695254

1

1

1

95421

1

456433766

1

4693592

1

120610

165869

73509

-871529058

-954897284

1

141059
Downloads

1

1

146357

-1265695258

1

-1950312318

70718010

1519714811

1

625755

1

-1950312319

70718014

1

199791

1

1

1

456433762

1

93740

125381

-1265695259

847207513

-1265695256

-954897284

1175896783

1

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Borysova_marketing_innovation.pdf | 572.15 kB | Adobe PDF | -215760469 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.