Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68754
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analitical view of online marketing tools in the dimension of marketing campaigns' personalization in Slovakia
Other Titles Аналітичний огляд інструментарію онлайн-маркетингу для оптимізації персоналізованих маркетингових кампаній в Словаччині
Authors Gavurova, B.
Bacik, R.
Fedorko, R.
Rigelsky, M.
ORCID
Keywords marketing tools
customer personalization
personalization of marketing communication
optimization of marketing campaigns
Slovak market
інструменти
форми маркетингових інструментів
персоналізація клієнтів
персоналізація маркетингових комунікацій
оптимізація маркетингової кампанії
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68754
Publisher Sumy State University
License
Citation Gavurova, B., Bacik, R., Fedorko, R., & Rigelsky, M. (2018). Analitical view of online marketing tools in the dimension of marketing campaigns' personalization in Slovakia. Marketing and Management of Innovations, 2, 186-200. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-15
Abstract The objective of the article is to enrich knowledge about marketing personalization of the optimization of marketing campaigns. In the article, differences in how customers perceive individual tools of marketing communication in the online environment were evaluated. When creating campaigns, only the customer's view of the product (segmentation) is often taken into account. This article recommends some bases depending on campaign optimization variables. From a methodological point of view, a homogeneity analysis was used to analyse the hypotheses that assessed the impact of instruments, as well as the impact depending on identification variables, such as gender, education and social status. Based on the outputs these facts were analysed. A questionnaire was used. (Data collection took place in early 2017). Our research has an application character and, therefore, one of the most attractive findings is in the area of practice, where focusing marketing campaigns on sales support in visual forms was recommended. In the vast majority of cases, the maker of marketing activities focuses on the construction of segments based on assumptions in strong association with the product. We optimize this approach because different customer groups respond differently to different tools and forms of tools and to their mutual combinations. Limitations of applications can be determined depending on the nature of the base file and therefore for countries with a distinctly different structure, the outputs do not have to be valid. Applying the lessons learned from the field of diversification of the impact of individual instruments in the early stages of campaigns can be recommended or in campaigns where there is an explicit problem with the exact determination of customer segments and the optimal tools
Метою статті є аналіз підходів до проведення персоналізованих маркетингових кампаній з метою їх оптимізації. Розглянуто та оцінено індивідуальне сприйняття споживачами маркетингових комунікаційних інструментів в онлайн-середовищі. Виявлено, що при плануванні персоналізованих маркетингових кампаній враховується як правило лише ставлення клієнта до продукту, що тим самим знижує її ефективність. Авторами визначається місце персоналізації в проведенні маркетингових кампаній, яка розглядається як система пошуку конкретних інструментів максимізації рівня задоволеності клієнтів. В даному дослідженні запропоновано основні параметри оптимізації персоналізованих маркетингових кампаній. З метою перевірки гіпотез про однорідність вибірок маркетингових інструментів було використано статистичний аналіз з урахуванням змінних факторів: гендерної ознаки, освіти та соціального статусу. Ідентифікація залежних та незалежних змінних здійснювалась на основі результатів анкетування 244 респондентів Словаччини у 2017 році. Отримані результати мають практичний характер та сфокусовані на підвищенні ефективності проведення маркетингової кампанії в онлайн-середовищі, в першу чергу для підприємств малого та середнього бізнесу, які не мають чітко розділеної на сегменти (кластери) клієнтської бази та обмежені у фінансових ресурсах. У рамках дослідження автори диверсифікували інструменти онлайн-маркетингу за ступенем їх впливу на клієнтів в залежності від рівня освіти, гендерної ознаки та соціального статусу. Автори зосереджують увагу на тому, що обмеженість використання отриманих результатів пояснюється їх чутливістю до змін цілей маркетингової кампанії та соціального устрою країни.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Austria Austria
1
Belgium Belgium
704854921
Canada Canada
318381403
China China
-141343
Czechia Czechia
2118710993
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1131665197
Germany Germany
-141340
Greece Greece
318381414
Guyana Guyana
1
Hungary Hungary
1
India India
46654
Indonesia Indonesia
-141338
Iraq Iraq
22541204
Ireland Ireland
1111117557
Lithuania Lithuania
1111117558
Malaysia Malaysia
1111117577
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
123850
Netherlands Netherlands
2411
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
80296
Portugal Portugal
318381406
Romania Romania
1111117579
Slovakia Slovakia
162613
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
199119
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
1325749791
Turkey Turkey
1684084714
Ukraine Ukraine
113544
United Kingdom United Kingdom
198574302
United States United States
704854922
Unknown Country Unknown Country
-1774127213
Vietnam Vietnam
80851

Downloads

Austria Austria
288551604
Canada Canada
2118710995
China China
-141342
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
15686953
Greece Greece
1
Hungary Hungary
1
India India
78095
Indonesia Indonesia
-141337
Iran Iran
1
Ireland Ireland
22541212
Jordan Jordan
2118710998
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1111117578
Netherlands Netherlands
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1131665190
Slovakia Slovakia
1324030439
Sweden Sweden
100578
Switzerland Switzerland
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1055736309
United Kingdom United Kingdom
22541199
United States United States
-141336
Unknown Country Unknown Country
-1774127212
Vietnam Vietnam
212133

Files

File Size Format Downloads
Gavurova_mmi_2_2018.pdf 784.86 kB Adobe PDF -1154802519

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.