Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68754
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Analitical view of online marketing tools in the dimension of marketing campaigns' personalization in Slovakia |
Other Titles |
Аналітичний огляд інструментарію онлайн-маркетингу для оптимізації персоналізованих маркетингових кампаній в Словаччині |
Authors |
Gavurova, B.
Bacik, R. Fedorko, R. Rigelsky, M. |
ORCID | |
Keywords |
marketing tools customer personalization personalization of marketing communication optimization of marketing campaigns Slovak market інструменти форми маркетингових інструментів персоналізація клієнтів персоналізація маркетингових комунікацій оптимізація маркетингової кампанії |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68754 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Gavurova, B., Bacik, R., Fedorko, R., & Rigelsky, M. (2018). Analitical view of online marketing tools in the dimension of marketing campaigns' personalization in Slovakia. Marketing and Management of Innovations, 2, 186-200. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-15 |
Abstract |
The objective of the article is to enrich knowledge about marketing personalization of the optimization of marketing campaigns. In the article, differences in how customers perceive individual tools of marketing communication in the online environment were evaluated. When creating campaigns, only the customer's view of the product (segmentation) is often taken into account. This article recommends some bases depending on campaign optimization variables. From a methodological point of view, a homogeneity analysis was used to analyse the hypotheses that assessed the impact of instruments, as well as the impact depending on identification variables, such as gender, education and social status. Based on the outputs these facts were analysed. A questionnaire was used. (Data collection took place in early 2017). Our research has an application character and, therefore, one of the most attractive findings is in the area of practice, where focusing marketing campaigns on sales support in visual forms was recommended. In the vast majority of cases, the maker of marketing activities focuses on the construction of segments based on assumptions in strong association with the product. We optimize this approach because different customer groups respond differently to different tools and forms of tools and to their mutual combinations. Limitations of applications can be determined depending on the nature of the base file and therefore for countries with a distinctly different structure, the outputs do not have to be valid. Applying the lessons learned from the field of diversification of the impact of individual instruments in the early stages of campaigns can be recommended or in campaigns where there is an explicit problem with the exact determination of customer segments and the optimal tools Метою статті є аналіз підходів до проведення персоналізованих маркетингових кампаній з метою їх оптимізації. Розглянуто та оцінено індивідуальне сприйняття споживачами маркетингових комунікаційних інструментів в онлайн-середовищі. Виявлено, що при плануванні персоналізованих маркетингових кампаній враховується як правило лише ставлення клієнта до продукту, що тим самим знижує її ефективність. Авторами визначається місце персоналізації в проведенні маркетингових кампаній, яка розглядається як система пошуку конкретних інструментів максимізації рівня задоволеності клієнтів. В даному дослідженні запропоновано основні параметри оптимізації персоналізованих маркетингових кампаній. З метою перевірки гіпотез про однорідність вибірок маркетингових інструментів було використано статистичний аналіз з урахуванням змінних факторів: гендерної ознаки, освіти та соціального статусу. Ідентифікація залежних та незалежних змінних здійснювалась на основі результатів анкетування 244 респондентів Словаччини у 2017 році. Отримані результати мають практичний характер та сфокусовані на підвищенні ефективності проведення маркетингової кампанії в онлайн-середовищі, в першу чергу для підприємств малого та середнього бізнесу, які не мають чітко розділеної на сегменти (кластери) клієнтської бази та обмежені у фінансових ресурсах. У рамках дослідження автори диверсифікували інструменти онлайн-маркетингу за ступенем їх впливу на клієнтів в залежності від рівня освіти, гендерної ознаки та соціального статусу. Автори зосереджують увагу на тому, що обмеженість використання отриманих результатів пояснюється їх чутливістю до змін цілей маркетингової кампанії та соціального устрою країни. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

1

1

704854921

318381403

-141343

2118710993

1

1131665197

-141340

318381414

1

1

46654

-141338

22541204

1111117557

1111117558

1111117577

123850

2411

1

80296

318381406

1111117579

162613

1

199119

1

1325749791

1684084714

113544

198574302

704854922

-1367993237

80851
Downloads

288551604

2118710995

-141342

1

1

1

15686953

1

1

78095

-141337

1

22541212

2118710998

1

1

1111117578

1

1

1

1

1

1

1131665190

1324030439

100578

1

1

1

1055736309

22541199

-141336

-1774127212

212133
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Gavurova_mmi_2_2018.pdf | 784.86 kB | Adobe PDF | -1154802519 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.