Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68755
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Urban tourism: the perspective on tourism impacts in Cambridge, United Kingdom |
Other Titles |
Міський туризм: перспективи впливу туризму на розвиток міста Кембридж (Великобританія) |
Authors |
Hakeem, S.Md.A.
Khan, Md.Y.H. |
ORCID | |
Keywords |
громада культура розвиток спадщина інфраструктура міський туризм община развитие наследие инфраструктура community culture development heritage infrastructure urban tourism |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68755 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Hakeem, S. M. A., & Khan, M. Y. (2018). Urban tourism: the perspective on tourism impacts in Cambridge, United Kingdom. Marketing and Management of Innovations, 3, 268-275. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-24 |
Abstract |
В умовах сучасних глобалізаційних та євроінтеграційних трансформацій туризм стає однією із найбільш
швидкозростаючих галузей економіки. Це пов'язано не лише з економічними чинниками функціонування суспільства, але й з екологічними, культурними та соціальними аспектами. У зв’язку з цим на сьогоднішній день більшістю країн світу туризм визнаний пріоритетним напрямом соціально-економічного розвитку країни. Автори розглядають розвиток міського туризму як ключовий напрям популяризації історичної та культурної спадщини міста серед туристів. В роботі на прикладі міста Кембридж (Великобританія) досліджено концепцію міського туризму, яка орієнтована на задоволення
індивідуальних потреб туристів. При цьому запропоновано враховувати наслідки впливу туризму на навколишнє природне середовище. У дослідженні систематизовано переваги та недоліки розвитку міського туризму з економічної, соціальної, культурної та екологічної точки зору. Автори зазначають необхідність пошуку шляхів вирішення екологічних проблем, пов’язаних зі стрімким розвитком туристичної галузі. У роботі досліджено потенціал міста Кембридж (Великобританія) до збереження своєї культурної спадщини та індивідуальної унікальності, з урахуванням його зростаючої популярності як туристичного напрямку. Автори зазначають, що високий рівень популярності міста пояснюється його унікальною архітектурою та привабливою студентською інфраструктурою, наявністю широкого
спектру спортивних та культурно-розважальних заходів, програм, розвитком інноваційно-технологічних парків, ділових осередків та торговельної інфраструктури тощо. Результати цього дослідження можуть бути використані з метою визначення ролі громадськості та приватного сектору економіки в розвитку міського туризму, оцінки ступеня його впливу на показники розвиту міст та країн в цілому. Tourism has become a modern global phenomenon and contributes to the development of the society in many possible ways. The visible impact of the tourism development not only involves the economic factors but also develop the environmental, cultural and social aspects of life and well-being. Matter of fact, because of this various benefits arising from the tourism development, it has been able to gain a very important and significant status in the community and many countries are recognising tourism as their priority in the economic development. Urban tourism is a concept within the tourism and it becomes one of the main functions of the cities and its importance is still growing. Urban tourism locations rich in historic features often serve as a suitable example of urban locations positioned to attract visitors to enjoy the historic and cultural experiences on offer. Focusing on Cambridge, a city in the United Kingdom this paper explored the concept of Urban Tourism with an emphasis on the characteristics and type of visitors to cities and the natural impacts of tourism and also focused on the costs and benefits of urban tourism in terms of economic, social, cultural and environmental considerations. Using different literature from various articles, books, research papers and case studies, this paper identifies if Cambridge is able to retain its culture and identity in spite of its popularity as a tourism destination. This paper presents the results of a theoretical analysis which showed that tourism impacts have largely been well managed in Cambridge and the city has been able to maintain the characteristics and original features of a heritage city. Preservation of architecture, a wide range of entertainment and cultural events, sports and leisure facilities are all well served. The results of this research can be useful in identifying the role of the public and private sector in urban tourism and their impact on local residents and aims to create awareness among organizations relating to the Urban tourism, local residents and government. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Bangladesh
167234
Belgium
-926571367
China
1118848013
Costa Rica
218280010
Czechia
1
France
1
Germany
96850
Greece
1
Hong Kong SAR China
1
India
32990
Indonesia
-383624677
Iran
48683
Ireland
1199064
Israel
220483
Kenya
1
Lithuania
1
Macao SAR China
1
Malaysia
156812
Netherlands
8363
Nigeria
53331
North Macedonia
1
Pakistan
73601
Philippines
184420
Poland
1
Saudi Arabia
1
Singapore
1
South Africa
1
Spain
102055
Sweden
47668682
Ukraine
-1697912252
United Arab Emirates
1
United Kingdom
1488758401
United States
-926571369
Unknown Country
1832968607
Downloads
Albania
1
Bangladesh
70062
China
1488758400
Colombia
1
Germany
4462
Hong Kong SAR China
1
India
77321
Indonesia
1
Iran
265464
Ireland
1
Lithuania
1
Malawi
64130
Malaysia
1
Netherlands
1
Nigeria
1124689920
Pakistan
74626
Philippines
6599325
Romania
1
South Africa
186516
Sweden
47668683
Thailand
1
Ukraine
1832968609
United Arab Emirates
1
United Kingdom
437152231
United States
-383624678
Unknown Country
265459
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hakeem_urban_tourism.pdf | 327.98 kB | Adobe PDF | 260253245 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.