Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68997
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аналіз задоволеності споживачів та її впливу на результативність діяльності промислового підприємства |
Other Titles |
The consumer satisfaction analysis and its impact to the industrial enterprise performance Анализ удовлетворенности потребителей та ее влияния на результативность деятельности промышленного предприятия |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
![]() Меркун, І.В. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
задоволеність споживачів удовлетворенность потребителей consumer satisfaction промислове підприємство промышленное предприятие industrial enterprise партнерські відносини партнерские взаимоотношения partnership relations лояльність споживачів лояльность потребителей consumer loyalty підвищення конкурентоспроможності повышение конкурентоспособности competitive growth ринкові позиції рыночные позиции market positions |
Type | Article |
Date of Issue | 2018 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/68997 |
Publisher | Одеський національний політехнічний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ілляшенко, С.М. Аналіз задоволеності споживачів та її впливу на результативність діяльності промислового підприємства [Текст] / С.М. Ілляшенко, І.В. Меркун // Економіка: реалії часу. – 2018. - № 3. – С. 5-14. |
Abstract |
Викладено результати аналізу за авторською методикою задоволеності споживачів співробітництвом з промисловим підприємством (на прикладі ТОВ «Керамейя»). Проаналізовано сприйняття споживачами технічних характеристик продукції підприємства, методів її збуту, маркетингового і сервісного супроводу тощо. Досліджено вплив задоволеності споживачів на результативність діяльності підприємства. За-пропоновано рекомендації щодо підвищення ступеня задоволеності споживачів підприємства, що дозво-лить цілеспрямовано впливати на формування і підтримання тривалого взаємовигідного співробітництва зі споживачами, посилити за рахунок цього ринкові позиції підприємства товаровиробника. Изложены результаты анализа по авторской методике удовлетворенности потребителей сотрудничеством с промышленным предприятием (на примере ООО «Керамейя»). Выполнен анализ восприятия по-требителями технических характеристик продукции, маркетингового и сервисного сопровождения и т.п. Исследовано влияние удовлетворенности потребителей на результативность деятельности предприятия. Предложены рекомендации по повышению степени удовлетворенности потребителей предприятия, что позволит целенаправленно влиять на формирование и поддержание длительного взаимовыгодного со-трудничества с потребителями, усилить за счет этого рыночные позиции предприятия товаропроизводи-теля. The results of the analysis of customer satisfaction with cooperation with the industrial enterprise (using the example of Kerameya LLC) according to the proprietary methodology are presented. The consumers' perception of the technical characteristics of the enterprise's products, methods their of distribution, marketing and service support, etc. have been analyzed. The influence of customer satisfaction on the performance of the enterprise has been investigated. Recommendations on increasing the level of customer satisfaction with the enterprise are proposed, which will allow to purposefully influence the formation and maintenance of long-term mutually beneficial cooperation with customers, to strengthen the market position of the producer enterprise due to this. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

1

10419

1

1

1

8002564

1

1559

1135840

1

678548533

494059655

678548531

988114095
Downloads

1

565315703

166969714

166969721

1

-2008443692

1

678548534

-1446546092
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Merkun_Loyalnost.pdf | 1.52 MB | Adobe PDF | -1877186109 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.